måndag 19 november 2007

Dagen D

Ja, så var det äntligen dags för en tur till IKEA (planerad sedan september). Eftersom det är en bra bit att åka, dröjer det långt mellan gångerna, men vi fick tag i nästan allt vi skulle ha...och framför allt LJUS (mina var ju nästan slut). Det som är positivt när man åker till ett sådant här ställe med vänner, är att man kan "tuffla" runt lite på var sitt håll och möts upp...ingen behöver känna sig fasthållen av den andre. Och sedan avslutas shoppingrundan med fika =D. Perfekt!!! Man har inte varit ensam, och man har ändå känt sig fri. Den sortens vänskap är värd mycket!!! Den kommande veckan kommer för övrigt att gå i ett varsamt tempo... med mycket böcker, the och varm filt framför brasan =)

"Empati är bron som överbryggar den klyfta som skiljer oss från varandra"

-Arthur P Ciaramicoli

Ha det gott/ kram junhe


19 kommentarer:

Skatan sa...

Härligt med IKEA-utflykt!!

Tack för besöket...ja, jag är riktigt nöjd med skåpet. Har dock inte någonting kul att ställa där uppe på ännu! Angenäma bekymmer : )

Trevlig kväll!

Hulda sa...

Ja, lys må man ha. :) er mye av det her hjemme også. Flotte kopper du har fra Greengate.

http://huldals.blogspot.com

♥Linda♥ sa...

Att det kan vara så speciellt att åka iväg till IKEA är svårt för en annan att förstå. Jag har ju varuhuset i min stad och kikar in där lite då och då när något saknas. Inget märkvärdigt alls...
Tänk vilka olika förutsättningar man har och hur man anpassar sig efter dem...
Det var ju tur iaf att du fick ljusförråden fyllda eftersom det går åt en hel del nu!
Ha en härlig vecka!/ Linda

Ann-Sofi sa...

Hej!
Ja här pysslas det varje kväll(:
Härligt med ljus... doftljusen från ikea är så bra luktar såå gott i hela hemmet!

Önskar dig en fortsatt trevlig vecka!

Mvh ann-sofi

Lilla Blanka sa...

IKEA är alltid kul..! Även om jag är där rätt ofta så hittar man alltid nån liten ny sak :)
Ja du får gärna länka, jätteroligt att du vill det! Jag har dig på favoriter, men lägger in dig i min länklista oxå nu.
Kram, Mia

Min Skattkammare sa...

Hej i kvällstimman.....
Ja, IKEA är toppen när kassan är skral, vilken den är för det mesta med det här jobbet! Nu ska de ju räcka till min Skottlandsresa också.......suck.
När vi åker........när du vill!! Hi hi!
Kramilikram

MiaMaria sa...

Perfekta inköp på Ikea....
Ljus i massor!

På mina tavlor just nu står det angel...men jag kommer att variera mig lite...med bild... utan bild bara text....och andra motiv....

Ha´det så gott!
Miamaria

Unknown sa...

Jag var jag oxå där och köpte ljus...!! Piper nog dit 2 grr i månaden...(7mil) Är nog lite bortskämd med det, hi-hi..natti...natti..kramar Malin

Maria sa...

Tack för din kommentar, roligt att folk gillar vår kakelugn *ler* OCH vad roligt med shopping till Ikea, dit slipper man alldeles för sällan (vi har 500 km till närmaste Ikea)

Va skönt att ni snart slipper söderut också, vilken avkoppling!!

"M" sa...

Det är ju alltid kul med ett besök på ikea då och då...jag har tio mil dit, så nu är det dags att ta en tur dit snart..låter mysigt att mysa med the, bok och mys vid en brasa...kram

Nina sa...

du nästa gång du är i krokarna så får åka dit för att mysa. perfekt sommarutflykt....kramar

Nygammalt sa...

såna turer gillar jag också. Perfekt med ljusen till alla mysiga kvällar framöver.

Ni kommer att få det så härligt i Thailand, vill tillbaka! =)
Kram.

H ennA sa...

Hejsan!
Ja nu går det verkligen åt med mycket ljus, en Ikea-tripp är aldrig fel :-)
Jag har köpt mina hus från Alvas hus, är verkligen tillfreds med dem :-)

Ha en ljuvlig dag!
Kram

Stina sa...

Men nu är det till att ha blivit ett riktigt ljushuvud ser jag. Puss

Lin & Lavendel sa...

Ja..ljus är bra att ha..i massor!
Det lät mysigt med the framför brasan...skulle så gärna vilja ha en kamin eller öppen spis!
Kram.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Åh vad roligt med en tripp till ikea. Alltid hittar man något och alltid kommer man hem med ljus!:) kram

ellenors hörna sa...

TACK för senast, sis.. vad trevligt, blev det som du tänkt dej? kul med ljus ju, såg att du försett dig ordentligt :)
kram kram

hulukvarn sa...

Hej Hej!

Ljus behöver man alltit! Vilken härlig överaskning du gett mannen din!

Kram kram

junhe sa...

TACK ALLIHOP FÖR ERA KOMMENTARER, MAN BLIR VERKLIGEN GLAD=) HA EN BRA KVÄLL=)