fredag 23 november 2012

Nässelfjäril och byggnation...


Hej alla glada bloggare!

Mycket tid läggs på vår mysiga stuga i skogen (ja, jag vet att ni som känner mig tänker: men de bor ju redan i en stuga i skogen). Till er kan jag säga; det är inte den stugan! Under 11 år har vi byggt en sommarstuga (vinterbonad) 3 km in i skogen, bredvid en källsjö. Vi har byggt utan lån och när vi haft tid och råd att köpa material (mycket material har vi fått eller köpt billigt). Nu äntligen ser vi "ljuset i tunneln". Vi är snart klara! Stugan på 30 kvadrat är klar på utsidan (tapetsering, klinkers vid öppna spisen/hallen och kakling vid vedspis är kvar att göra inne). På 2 månader fick maken upp ett fungerande utedass (spindelfritt). 
Jag vågar påstå att vi har Sveriges mysigaste utedass!!! 
Bilder kommer inom kort =)
 Det är svårt att koppla av när man bor på en "gård". Man ser hela tiden det som behöver göras och även om man ser till att ha händerna fulla när man är ledig så "syns" det knappt att man gjort något. Vår sommarstuga är verkligen ett rekreationsställe för oss, ett "andningshål". Dit åker vi när vi verkligen behöver koppla av och komma ifrån alla "måsten".

Önskar alla en härlig helg!!!
Kram Junhe 


7 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej fina Junhe,

Vad spännande det låter med stugan och faktiskt låter det riktigt mysigt med utedasset, hihi

Egypten har jag funderat på i flera år, men inte kommit iväg till. Era bilder ser härliga ut. Vattnet och dykningen är ju i världsklass där, så det lockar :))

Kram
Mia

Unknown sa...


Hej Junhe
Vad roligt att få höra av dej, men, du har ju fullt upp. Vilken tur att ni bygger stugan, för att få koppla av, den låter helmysig,blir kul att se dasset...

Önskar dej en underbar helg
Kram Maggan

Handplockat sa...

Men fin helg SJÄLV
Stora norrlandskramen
Anna

Anonym sa...

Ett spindelfritt utedass = lycka.

Önskar dig en fin helg
Kramar Lily

Stina sa...

Kan tänka mig att det är mysigt där ute.:-)
Hälsa grodan. Kram

My new beginning sa...

Så roligt att ÄNTLIGEN få läsa här igen sis.. Jag har uppdaterat min blog jag med ;) Men inga bilder ännu.. Det kommer.. Ska ta några riktigt fina o lägga ut =)

Kramar till er båda =)

Eva Agnes sa...

Hej lilla Junhe!
Sååå roligt att höra ifrån dig efter så lång tid.
Hoppas allt är väl med dig.
Stora kramar
Eva Agnes (gumman)