måndag 3 mars 2008

INLÄGG NR 100...

FIRAS MED ATT VISA VAD JAG KÖPT PÅ FURUTORP
(FIKA BLIR DET EN ANNAN DAG =)
INGET MÄRKVÄRDIGT, MEN TACK VARE REAN HADE JAG RÅD
MED DET JAG TITTAT PÅ TIDIGARE

EN BLOMMIG HANDDUK FRÅN SKÖNA GREENGATE (ANVÄNDS SOM DUK OCH KOMMER SEDAN SYS OM TILL DOFTPÅSAR ATT HA I VÅRT NYA SOVRUM)

ETT SÖTT KUDDÖVERDRAG I ROSA RUTIGT MED TEXTEN COUNTRY HOME

(BLOMMIGT OCH RUTIGT PASSAR KANSKE INTE IHOP, MEN JAG TYCKER DE SAMSAS BRA I MITT KÖK IAF =)

TILLSAMMANS MED EN KOPP THE & NYA "SKÖNA HEM" NJUTER JAG FULLT UT I MITT KÖK!

KRAM PÅ ER =)

26 kommentarer:

husnummer30 sa...

Låter som ett mycket trevligt sätt att avnjuta måndagskvällen!

GreenGates grejer är så fina - man skulle ju kunna köpa hur mycket som helst om pengarna fanns...

Ha det bra! //Jill.

junhe sa...

husnummer 30...

håller fullständigt med dig...när det gäller mig & greengate kommer det alltid finnas alldeles för lite pengar & alldeles för lite tid *fniss*

MiaMaria sa...

Men så trevligt det låter.
Men jag tycker att rutigt och blommigt och randigt etc....passar bra ihop.....härlig kudde du köpt!

100 inlägg det var inte dåligt....det är bara att fortsätta....

Ha´det så gott!
Miamaria

My Lovely Things sa...

ser å fint ut så..
ha dets å mysigt..
kram anna

Min Skattkammare sa...

Go´kväll!
Nej nej.....inte har jag gjort handdukarna, hi hi! Tack för komplimangen! Pris och storlek står i min högerspalt, titta där! Du ville ju ha en blompinne sa du förut......ja, du kan ju maila mig om det!
Det snurrar i mitt huvud nu.....måste nog kravla mig bort till sängen........gäsp!
Kram till Dig!

Lea sa...

Härlig handduk från greengate, de har så fina mönster!
JAg vet precis hur kudden ser ut..tror jag. De är ursnygga.
Ha det gott!
/Lea

Ljuva ro sa...

Så mysigt det ser ut! Jag tycker absolut att man kan blanda randigt o rutigt o blommigt o prickigt.... bara färgerna harmonerar!

Nina sa...

rutigt och blommigt passar jättebra ihop - tänk på alla lapptäcken bara !!!
hoppas du får en härlig vecka !!kram

Ewa sa...

Hej tjejen, och tack för ditt glada inlägg. Alltid lika kul!
Näe, virka och sticka lär jag aldrig sluta med. Så länge jag kan ska jag iaf fortsätta. Värken jag har skrämmer mig dock lite inför framtiden. Man vet ju aldrig hur det blir med den, och mina händer.

Vilka fina saker du köpt.

Varma kramar
/Ewa

Annika sa...

Vilket fint kuddfodral och handuk, tycker det passar hur bra som helst ihop hos dig :o)

alegni sa...

jag säger som de andra här - man kan visst kombinera både rutigt o randigt o blommigt, o för det mesta blir det ju jättesnyggt!
jodå, det är med att man kommer långt med humor, det har jag märkt. utan sin humor skulle min mamma ha dukat under för länge sedan!
jag älskar vitlök o struntar faktiskt i hur jag luktar efteråt :)
kram,
ingela

Mamma C sa...

Ibland kan man bli förvånad själv att det passar så bra ihop en del saker som tex.rutigt och blommigt.
Mamma C

Stina sa...

Du får komma när du vill vet du. Bara jag är hemma. Annars blir det att gå in till Sally i hundkojan. Där är det trångt och hårigt. Puss

Ann-Sofi sa...

Vad fina saker du handlat men ska du verkligen klippa sönder den fina duken :-O

ha en fin dag!

Grattis till det 100 inlägget!

Anonym sa...

Furutorp, grattis!

EVA / whiskyochchampagne sa...

1000 1000 tack för servetterna ! De kom idag med posten...
Jag lovar, de kommer att användas !
Och rätt färg var de ju...min färg !
***
J Ä T T E K R A M från EVA !!!

Stina sa...

Puss och kram. Kom när du vill, vet du. Finns det inte vatten så kan vi smälta snö...ett tag till i alla fall.

Ewa sa...

Hej gumman!

Man laddar inte ner typsnitten (fonter) där, utan ett program som heter Windows Live Writer. Kika på sidan: http://get.live.com/sv-se/betas/writer_betas

Jag fick en förfrågan på MSN om jag ville uppdatera till senaste versionen, och då fanns det även andra program man kunde ladda ner samtidigt, bl a detta Write. Där kan du redigera och göra inlägg på bloggen, som du "kopplar" dit. Typsnitt du använder är de du har i datorn. Finns mer att ladda ner på nätet. Se på sidan: http://www.dafont.com/
Sedan kan man söka på: free+fonts, så finns det massor gratis. Vissa kostar!

Hoppas jag förklarade så du förstår vad/hur jag menar, annars är det bara du frågar.

Kram
/Ewa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Bra jobbat ! 100 inlägg!
Jag tycker man kan blanda blommigt med rutigt och randigt om man vill. Fina grejer du köpt!
Hoppas du njuter av the och tidning ikväll oxå
kram
nina

Stina sa...

Jag känner Stordumsnuten. Gör du? Puss

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

GRATTIS!!! så kul!!

Älskar green gate!!..där blandar de ju friskt, blommigt, prickigt, rutigt...tycker det är jättefint...ser så mysigt o lantligt ut!!!

Kramelikram Miilan!!!
~~~~~~~`*'*´~~~~~~~

Jenny Oak Fae sa...

Tack för kommentaren :)

Jag borde också hålla igen på allt som innehåller socker, men det är ju så SVÅRT !!!

Kram, Jenny

<3

alegni sa...

jag känner mig lite bättre idag, trots att snoret aldrig tycks vilja ta slut. hoppas du också kryar på dig!
kram,
ingela

Tidsmästarinnan sa...

grattis till hundringen :-)
Fiffigt att multi-använda den fina handduken, både duk, handduk och doftpåse!
jättefint!
Kram
S

Eleonora sa...

Tack rara du för hälsningen. Jag har haft underbart med min lilla familj under denna semestervecka.

Det är så fint i din blogg och man blir så glad av att läsa om olika saker, inköp, utflykter mm.

Sköt om din och stor kram

faster atta sa...

Visst är det trevligt med REA!!!! Och din nya duk är ju underbar, hade aldrig anat att den var sydd för annat ändamål om du inte påpekat det.... ti-hi...