torsdag 3 mars 2011

FÅGELSÅNG...& LOPPISFYND

IDAG HÖRDE JAG TALGOXEN SJUNGA FÖR
FÖRSTA GÅNGEN I ÅR & VILKA VÅRKÄNSLOR
JAG FICK...GANSKA OTROLIGT MED TANKE
PÅ ATT VI FORTFARANDE HAR SÅ MKT SNÖ HOS OSS.
JAG BLIR NÄSTAN DEPRIMERAD ÖVER ALL SNÖ.
TILL RÅGA PÅ ALLT FÅR JAG INTE ÅKA SKIDOR HELLER =(
NÅGOT JAG GLÄDJER MIG ÖVER ÄR BLA ETT
LOPPISFYND JAG GJORDE I SOMRAS.
TROTS KRYCKOR SKULLE JAG "RASSLA" IN
PÅ EN LITEN ANSPRÅKSLÖS LOPPIS
NÅGONSTANNS I BUSCHEN I NORRA DALARNA.
DÄR GJORDE JAG 2 FYND, VARAV DENNA SÖTA
TRÄLÅDA FÖR 1 KR! TOPPEN!!!
JAG FRÄSCHADE UPP DEN MED LITE FÄRG &
LADE I ALLA MINA SPETSBAND & EN LAVENDELPÅSE.

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ VECKAN
KRAM// JUNHE

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Junhe
Tack för din söta kommentar, om mina smycken.
Skönt att våren är på väg, här uppe älskar vi vårvintern.

Fint loppisfynd!

Kram Maggan

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din kommentar & trevlig helg!

/Jenny

Patricia sa...

Här kvittrar alla möjliga fåglar, men vem som är vem har jag inte en susning om .. hi hi.

Vilken söt låda du fick tag på, och ännu finare blev den med lite färg .. =)

Håller med dig och vet int varför jag inte tog upp det när jag ändå skrev om ekologiskt, det är ännu viktigare med närproducerat, det är egentligen viktigare än ekologiskt .. =D

Trevlig helg!
Kram Patricia

Stina sa...

Så fint du har gjort min lilla krycknisse.
Hoppas att du har det bra där ute trots all snö. Vill inte heller ha den här snön mer.
Kram Stina

Monika sa...

Kul att se dej här igen! :o)

Visst är det hääärligt med såna fina loppisfynd! Så fint det blev!

Och precis lika härligt är det med fågelsången. Jag satt ute i solen igår. Alldeles ljuvligt var det!

Den här tiden på året livas man verkligen upp. Och det gäller nog fånglarna också. Om inte annat så hör man det på sången :o)

Ha det gott!

Kram

Monika