onsdag 29 juni 2011

BRUTEN TÅ?

GUESS WHAT...JAG HAR BRUTIT EN TÅ.
TROR JAG I ALLA FALL.
IGÅR NÄR JAG VAR UTE & LEKTE MED MIN
SYSTERDOTTER SLOG JAG I TÅN & DEN SVÄLLDE
UPP SOM EN GRAPEFRUKT & BLEV HELT BLÅLILA.
JAG VILLE BARA SKRIKA RAKT UT, MEN DÅ HADE
MIN SYSTERDOTTER BLIVIT VETTSKRÄMD.
DET BLEV TILL ATT HOPPA RUNT PÅ ETT
BEN & HALA FRAM IS PÅSEN. IDAG ÄR TÅN
MISSFÄRGAD, LEDEN ÄR TJOCKARE ÄN
NORMALT OCH JAG HAR EN PULSERANDE
SMÄRTA SOM INTE HAR VETT ATT GE SIG =(
HAR TAGIT EN "COCKTAIL" AV SMÄRTSTILLANDE
& SITTER HÄR & VÄNTAR PÅ RESULTAT...
HAR HÖRT ATT SJUKVÅRDEN INTE GÖR NGT
ÅT TÅR SOM ÄR BRUTNA. DE FÅR LÄKA AV SIG SJÄLV
& UNDER TIDEN FÅR MAN KLARA SIG BÄST MAN KAN.
KÄNNER DU DIG HJÄLPSAM?
BERÄTTA GÄRNA OM NI VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE,
SÅ BEHÖVER JAG INTE KÄNNA MIG SÅ ENSAM SOM KRASCHAT
TÅN I NÅGOT HÅRT. JAG HAR BARA EN FRÅGA:
HUR MÅNGA VECKOR TAR DET INNAN TÅN ÄR LÄKT?



MIN SYSTERDOTTER VAR INTE NÖJD MED MITT FÅGELBAD
(SE TIDIGARE INLÄGG)
EFTER ATT HA INVENTERAT TRÄDGÅRDEN
FYLLDES "BADET" MED ROSOR, STENAR, KOTTAR
OCH SMÖRBLOMMOR

*A* : SÅ, JOJO...NU FINT IGEN!

KRAM/JUNHE

14 kommentarer:

Stina sa...

Alltså... hahahaha... Ursäkta nu! Men du får ju ta och skärpa dig darling.
Ja, jag säger då det! Jag får väl ta och titta på den där tån när du kommer.
Antingen gör de inget åt den, eller så knipsar de bort den.:-D
Jag har brutit tår fem gånger.

Man kan doppa den skadade tån i en specialblandning med pulverkaffe, filmjölk och lite gräslök.
Det finns ingen på jorden som har provat den blandningen. Men någon måste ju vara först. ;-)
Puss

junhe sa...

alla goda ting är 3 sägs det ju:
axelfraktur, bruten tå och nackspärr.
man måste helt enkelt skratta åt eländet, man kanske skulle prova att skratta ihjäl sig...hmmm...får fundera på det. en sak är helt klar; vissa är mer drabbade än andra!!!
KRAM

Eva Agnes sa...

Men hörrududu... inte ska du leka så våldsamt.
Har aldrig brutit en tå men väl ett revben för inte så länge sedan.
Det ska också läka av sig själv.
Men nu hoppas jag att du inte brutit den utan att det "bara" gör väldigt ont.
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Glömde säga att jag tycker din blogg har fått en tjusig design. Snyggt värre!!
Kram

alegni sa...

ajaj, hoppas tån läker fort!
kram
ingela

junhe sa...

tack för uppmuntran gulliga ni =)
hoppas på fint väder i helgen, trädgården måste få sitt..får se hur det går med bruten tå...

Ullis/Leva på landet sa...

Aj, aj, aj det gör ju sååååå ont att bryta tån. har också gjort det när jag spelade pingis på en lunchrast för några år sedan......
Det är bara att låta det läka av sig själv, tyvärr...

Hoppas att du får en bra vecka trots det!
kram Ullis

Jenny Oak Fae sa...

Hoppas att det läker snabbt!

Vad synd att du inte fick tag på nån jacka...

KRAM, Jenny

Snäckskalsdalen. sa...

Hur går det med tån?
Jag bröt en tå för väldigt många år sedan, då när sjukvården inte hade så långa köer, och inte var det någon som gjorde något, jag linkade fram och det blev snart bättre. Hoppas det blir det för dig också!
Agneta kram

My new beginning sa...

nu får du faktiskt göra nya inlägg... =)

Stina sa...

Håller med syrran.;-)
Puss

Anonym sa...

har man ingen lust så har man inte...så det så =)
kram junhe

Stina sa...

Haha...kråkis.:-)
Puss

Stina sa...

Love you!