tisdag 4 oktober 2011

BARNS HÄRLIGA SPRÅK

EFTER ATT HA ARBETAT PÅ EN FÖRSKOLA I SNART 9 ÅR
(STORTRIVS) HAR JAG SAMLAT PÅ MIG NÅGRA ROLIGA
CITAT/ORD FRÅN DE "SMÅ LIVEN"

LISPADEJ-LEVERPASTEJ
HÄLSPADE-SKOHORN
HIMMELLAMPA-MÅNEN
ISPLUTTAR-HAGEL
AJBLOMMA-NÄSSLOR
SULRÖR-SUGRÖR
"JOJO"-DET ÄR JAG DET =)
KORVSKAL-SKINNET PÅ KORVEN

EN KOLLEGA TILL MIG KALLADES EN DAG FÖR "COCOSBOLL"
FÖR SOM ETT BARN SA: DU ÄR SÅ RUND OCH GO´
VISST ÄR BARN HÄRLIGA!!!

FLER ORD TAS TACKSAMT EMOT FRÅN ETERN =)
KRAM// JUNHE



8 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka härliga ord, och varför kan de inte heta så, de är ju så självklara.
Mitt barnbarn sa om skohorn "skodragare".
Tack, jag älskar barn, hoppas du får fler ord, vill läsa flera.

Kram Maggan
http://vindsromantik.blogspot.com/

Unknown sa...

... glömde, din nya header är jättefin!

/Maggan

Radhusdrömmar sa...

Vad god efterrätten såg ut nedan.
Kul att läsa allt som barnen säger, min yngste son är alltid så glad och brukar säga nästan varje dag till oss.

- Idag är den bästa dagen.

Härligt tycker jag.

Hoppas att allt är bra med dig!

Kram Johanna

MiaMaria sa...

Hejsan!

Ja nog lär man sig en hel del i förskolan...underbara små ord:)

Ha det så gott!
MiaMaria

junhe sa...

Hörde en härlig konversation idag vid lunchen då det serverades lever
Fröken: men varför kan du inte äta lever?
5:åring: Jag kan väl inte äta något som lever heller.
Härligt, inte sant *hihihi*

Önskar alla trevlig helg/ kram junhe

Unknown sa...

Tack för din gulliga kommentar
Jag tänkte, sy upp en bibba med byxor, de är så användbara, vet bara inte när jag ska hinna...

Kram Maggan
http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Stina sa...

Kram till BläbärsBerta.:-)

TheAL sa...

Beautiful decor. Love the plants hanging by the door.