måndag 6 februari 2012

HÄRLIGA EGYPTEN

DET ÄR SNART 6 VECKOR SEDAN VI KOM HEM FRÅN
EGYPTEN MEN MINNET LEVER ÄNNU KVAR...

JAG KOMMER ALDRIG ATT GLÖMMA DELFINEN
OCH ALLA VACKRA FISKAR VI SÅG PÅ
SNORKLINGS TUREN!



...ELLER TUREN UT TILL BEDUIN BYN, DÄR VI RED
KAMEL, BAKADE BRÖD, ÅT EGYPTISK MAT,
SÅG SOLNEDGÅNGEN FRÅN ETT BERG INTILL BYN
SAMT SÅG STJÄRNOR & PLANETER MED STJÄRNKIKARE
(jag visste inte att Jupiter har 4 månar)

HÄRLIGA SEMESTERMINNEN!

NU SER VI FRAM EMOT SLALOM TUREN TILL FJÄLLEN...
KRAM & HEJ TILL ER ALLIHOPA =)
JUNHE

7 kommentarer:

My new beginning sa...

Underbart att få läsa här igen =) Kul med bilderna med :) Jag vill oxå utomlands med min älskling.. Får försöka åka på ngn tripp vid tillfälle... KRAMAR

Stina sa...

Vad härligt!
Jo, men tulpaner på tjottan kan väl vara trevligt ju. :-) Puss

alegni sa...

det ser definitivt skönare ut än här uppe i kalla nord. jag röstar för sommar året om, jag. ;)
kram
ingela

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt ni verkar ha haft. Underbart att komma iväg. Jupiter tittar vi på lite då och då här också då sonen o maken köpt teleskop.
Ha en fortsatt bra helg!
kram Ullis

My new beginning sa...

hörru dudu!! nu var det allt lääääääääänge sen du skrev något... hmm saknar ju att läsa om hur din dag har varit =) kramar sis (snart ses vi ja i maj iaf)

Anonym sa...

Gör ett inlägg när jag har ngt att berätta eller visa!
Tålamod sis!
Ska lägga upp bilder på stugan sedan...det blir så mysigt =)
Kram J

My new beginning sa...

=) Tycker dock inte om den nya bloggen. Blir inte som jag vill när jag gör inlägg.. Så tråkigt.. Men men, det låter bra det sis. Ska med spänning hålla ögonen öppna tills dess =) Kramar