söndag 17 juni 2007

Hej allihop

Ja, äntligen... Efter att ha försökt komma in här på bloggen och skapat eget konto efter en si så där femtioelva försök är jag äntligen här. JA JAG KLARADE DET!!! Men inte själv... en kompis hjälpte mig på traven och jag är honom ett stort tack skyldig. Tack, tack! Som jag nämnt tidigare bor vi på landet i en dalaröd stuga med vita knutar. Vi har sjön på ena sidan och skogen på andra. På tomten står bland annat en liten, och då menar jag liten stuga (rätt söt faktiskt). Stugan kallas mangelboden pga att man förr manglad alla lakan och gardiner där. För några år sedan tyckte min man att jag skulle fixa ordning stugan till en loppisbod. Ideén har legat i träda några år, men vi har nu på allvar tänkt till, och vi får se när dörrarna slår upp. Städning, rustning och inredningsarbetet blir mitt terapi arbete- där jag kan koppla bort tankarna, få bli nostalgisk bland en massa träsockerlådor, mjölkkrukor, rottingbarnvagn, gungstol, soffor och bara få vara för mig själv. Jag ser redan fram emot att bli smutsig om händerna. Tack och hej-leverpastej

4 kommentarer:

Stina sa...

Innan ni har loppis så SKA jag in i mangelboden, som bloggen såklart heter. Moahahahaha...

hörrudu. Du börjar ju bli riktigt normal. Haha... Du bloggar!!!


Puss på dig du! Love You!
Hälsa gossen min...Kram Stina


Jag länkar till dig.
Innan du hämtar bilder så väljer du storlek...Puss

Elzie sa...

Jodu, vem behövde inte hjälp?!?! Jag startade upp en blogg, sen kunde jag inte ens logga in på den. Är man datageni eller *gapskratt*? Nu har jag lärt mig det så långt, men jag vill lägga upp bilder och länkar men det vete gudarna hur det ska gå till.
Ha det så bra och välkommen in i denna världen.
Kram Elzie

junhe sa...

tack alla snälla människor för vänligt bemötande : ) Jag tänkte inte på dig kråkfia när jag namngav bloggen, men vår vän nina påtalade "situationen". Så klart du ska få komma in i "lilla boden", det är bara en fråga om tid : ) Kram

Hela rubbet sa...

hejsan ja de låter mysigt med mangelboden.
hii hii full i skratt när jag läser om att lära sig sköta bloggen , jag har oxå haft problem kan jag säga.
men nu funkar det här ( tror jag haha