tisdag 20 maj 2008

Gammalt, slitet och...perfekt


Ibland kan det kännas drygt att bo på en gård...
allt jobb som behöver göras...reparationer och dyl.
Men när jag var ute idag och njöt av 11 grader värme,
så tittade jag inte på "jobben", utan på våra gamla
slitna dörrbeslag med nya ögon...
tänk om man kunde göra så...kan jag verkligen använda dem där...
kuggarna började sno...ideérna
kom...och gick...och kom tillbaka =)


Även om beslagen nu är uppfräschade, blev resultatet...
PERFEKT!

Men det får ni se en annan dag *fniss*

Ha en bra dag/ junhe



13 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Så glad jag blir att du gillade smycket....och det är jag som gjort det. Hoppas at asken var som du trodde...
Tyckte att du handlat så mycket av mig att du skulle få något som tack!
Alltid lika roligt att göra någon glad!!!!!!

Ha´en bra dag Junhe!!!!!!!!!
Miamaria

Gårdsromantik sa...

Precis min smak - jag önskar verkligen mig et gammalt uthus en lada och en loge och en bagarstuga - vet du var man kan köpa det ? ;-)

Kram Maud

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Skönt slitet! Sånt gillar jag med!
Önskar dig en skön kväll!
kram
nina

Stina sa...

Kråkfisen är ute och tänker i solen. Det är bra det! Puss

alegni sa...

på makens hemgård i skärgården är allt så där gammalt o slitet också. det är kanske tur att jag inte kan lägga rabarber på några prylar därifrån ännu. maken tycker att jag redan har alltför många idéer här på hemmaplan ;)
det ska bli spännande att se vad du hittat på!

faster atta sa...

Så fint! Det går knapt att se att det är samma beslag!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackert!!! Trevlig helg på dig!! Kram vännen!!

<3MASSOR AV KRAMAR MILLAN<3

Eleonora sa...

Hej, hur går det med köket? Har du vit färg överallt? Hoppas du får en bra vecka som kommer och stora kramen från mig.

Wickans värld sa...

Det finns en hel del smått o gott på en gård... Både att göras o saker som man hittar som man kan ha till nåt kul, sedan finns det massor med saker som jag ser med nya ögon!!

Eleonora sa...

Hoppas din förkylning ger med sig fort. Inget roligt med sådant nu när det är sommar. Ja du, färg gör väldigt mycket - och textilier!
Det blir spännande få se ditt "nya" kök.
Krya på dig min vän och stor kram

En inredoholic sa...

Så vackert! och vilka sippor.

Underbart. Kram Jannice

ellenors hörna sa...

trevligt att du kikade förbi sis :)
ja visst var det analytiskt av mig :P får ju vara det ibland hehe
vi har det kanonbra, martin hälsar här.. ska snart iväg på en kopp kaffe hos ett par vänner, Hoppas ni har det bra där uppe i kylan, här nere e det skyhög värme, vi kan redan köpa svenska jordgubbar kan ni det heheh klart ni kan :P Hälsa svågern så mycket och vännerna såklart. Kram

This is Kia sa...

Jag älskar gamla hus och stall. Det finns så mkt fina detaljer.


Kramar Kia