lördag 9 maj 2009

TÄVLING

LIVET HAR INTE VARIT SÅ LÄTT PÅ SISTA TIDEN
MEN NU NJUTER JAG AV SOL & LEDIGHET =)
(TUR MAN HAR NÅGON ATT PRATA MED SÅ MAN INTE
BLIR HELT "KOKO" I BOLLEN AV ALLA FUNDERINGAR OCH
TRÅKIGHETER)




FÖR ATT LÄTTA UPP STÄMNINGEN LITE TÄNKTE JAG HA
EN TÄVLING IGEN...

DESSA 4 SNYGGA MUGGAR FRÅN HOUSE DOCTOR PASSAR

PERFEKT PÅ FIKABORDET, OCH DE KAN BLI DINA

OM DU SVARAR RÄTT PÅ FÖLJANDE 10 FRÅGOR!

VAD FÖREDRAR JAG AV FÖLJANDE:

(jag kan tycka om båda sakerna men om jag får välja, vad föredrar jag då?)

1. lakrits eller salta pinnar

2. thailand eller fjällvandring

3. joggingskor eller sandaler

4. kyckling eller fisk (äta)

5. guld eller silver

6. nejlikor eller tulpaner

7. kanotfärd eller ridning

8. blommor eller gröna växter (innomhus)

9. jeans eller kjol

10. att bo på landet eller i stan´

UTSLAGSFRÅGA (om fler svarat rätt)

HUR LÅNG ÄR JAG?

ETT TRÖSTPRIS DRAS AV DE ÖVRIGA SOM DELTAGIT =)

TÄVLINGEN PÅGÅR FRAM TILL SÖNDAG DEN 17 MAJ KL. 18

HA EN TREVLIG HELG ALLA HÄRLIGA BLOGGARE

& LYCKA TILL MED TÄVLINGEN =)

KRAM JUNHE

Nästan alla människor har en hjärna.

De som är lite dumma har en hönshjärna.

JOHAN 5 ÅR

26 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med tävling. Blir förstås svårt att gissa på de sakerna. Inte kul när livet är fyllt med tråkigheter. Har det likadant här också. Hoppas att det ljusnar. Får försöka mig på lite gissningar då.
1. lakrits
2. fjällvandring
3. sandaler
4. kyckling
5. guld
6. nejlikor
7. kanotfärd
8. gröna växter
9. jeans
10. att bo på landet

Så var det längden då. Gissar på 171,5 cm

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Mollan70 sa...

Mina svar är :
1.Lakrits
2. Thailand
3. Sandaler
4. kyckling
5. guld
6. tulpaner
7. kanotfärd
8. gröna växter
9. jeans
10. stan
Jag gissar på att du är 168

Lily of the valley sa...

Vilken utmaning :D
Det är kul :D

1. Lakrits
2. Fjällvandring
3. Sandaler
4. Kyckling
5. Guld
6. Tulpaner
7. Kanotfärd
8. Gröna växter
9. Jeans
10.Bo på landet

Jag tror du är 173cm lång

Ha de gott
Kram Lily

Mollan70 sa...

Hallå!
Hoppas att du får en bra söndag o kan glömma allt som tynger för en stund.

alegni sa...

vad roligt med en tävling här inne igen. här är mitt bidrag:

1. lakrits
2. fjällvandring
3. sandaler
4. kyckling
5. silver
6. tulpaner
7. kanotfärd
8. blommor
9. jeans
10. att bo på landet

och så tror jag att du är 172 cm lång!

ha en skön söndag!
kram
ingela

Lantligt i stan sa...

Kul med tävling! Här är mina svar! (vild chansning)
1. lakrits eller salta pinnar
Lakrits.
2. thailand eller fjällvandring? Fjällvandring.
3. joggingskor eller sandaler
Jogginskor.
4. kyckling eller fisk (äta)
Fisk.
5. guld eller silver
Silver.
6. nejlikor eller tulpaner
Tulpaner.
7. kanotfärd eller ridning
Kanotfärd.
8. blommor eller gröna växter (innomhus)
Gröna växter.
9. jeans eller kjol
Jeans.
10. att bo på landet eller i stan´
På landet.
HUR LÅNG ÄR JAG?
168 cm.

Kram Anki

Stina sa...

På A svarar jag B...och på C vet jag inte.:-D
Puss

Stina sa...

Jo, just ja.
Det går inte på fredag. Men vi kan väl ta det veckan efter eran skoskavs-beblandelse?:-D Va? Kramis

Stina sa...

Ja, det gör vi!


Vill du ha lite vitlök?:-D Kramis

ellenors hörna sa...

1 Lakrits
2 Fjällvandra
3 Joggingskor (inte för joggandets skull utan föra att kunna gå längre sträckor utan problem =)
4 Kyckling
5 Guld (tror jag)
6 NEJLIKOR
7 Svårt!! Tror dock Kanotfärd
8 GRÖNA VÄXTER jag har då aldrig sett några direkta blommor på dina växter, möjligtvis sånna som din man köper i blombutiken o som sätts i vas på bordet! Hahah
9 Du är jeans människa
10 LANDET =)

Du är 1.67 m.ö.h kommer ju aldrig ihåg din längd annat än den slår mina centimetrar varenda en av dom :P

Maria ( Idekroken ) sa...

Hei igjen Junhe-jenta :)
Jeg har ikke fått vært noe særlig inne i bloggeverdenen, men nå er jeg her :)

Jeg har tenkt sånn:
1. salta pinnar
2.fjällvandring
3.joggingskor
4. fisk
5. silver
6. tulipaner
7. ridning
8.blommor
9. jeans
10. bo på landet

men jeg føler på meg at jeg har "bommet" en del ;)

Ha en flott uke videre ;)
Klem fra meg

Maria ( Idekroken ) sa...

Og jeg linker selvfølgelig til deg vennen :)

Stina sa...

Spenatbladen är väl goda??...korvnisse!:-D Puss

Anonym sa...

Hej!
Jag tror svaren är: Lakrits, fjällvandring, joggingskor, fisk, guld, tulpaner, ridning, gröna växter, kjol och att bo på landet. Tror att du är 167 cm lång.

Kram på dig.
Mvh: Birgitta
abrahamsson.b@hotmail.com

Anonym sa...

Hej!
Jag tror svaren är:
1. salta pinnar
2. thailand
3. sandaler
4. kyckling
5. silver
6. kanotfärd
7. blommor
8. jeans
9. stan
Din längd: 168,5 cm

Mvh: Rolf
roffe121@spray.se

Eva Agnes sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stina sa...

Ja, det ska bli kul att åka ut med dem. Men det blir inte förrän på kvällen.:-) Kramis

Eva sa...

Det är inte rolig tnär man har en massa ledsamheter som kantar livet, men någonstans vänder det och blir lättare och ljusare igen....

1. lakrits
2. Thailand
3. sandaler
4. kyckling
5. silver
6. nejlikor
7. ridning
8. blommor
9. jeans
10. att bo på landet
Så var det längden då 167.5 cm

Stina sa...

Hej min lilla fisgoa vän!

Ja, eftersom jag ofta begrundar människor och deras sätt, du vet...jobbat på psyk...så har jag upptäckt ett fenomen. Jag ser det här i din blogg.

Puss:-)

Stina sa...

Nja, det var det jag sa till dig imorse.:-) Kramis

MiaMaria sa...

Hej Junhe!!!!

Låter inte så kul med tråkigheter...hoppas att allt ornar upp sig....

Må så gott och ha det bäst!!!!
MiaMaria

Fågel Blå sa...

Hej och tack för din kommentar på min blogg; priset på mammeluckerna är 499:- och sedan 50% på det blir 250:-, frakten blir några tior.
Hälsningar Kathrine

Stina sa...

Haha...vaddå posten? Lilla fisen. Du kan ta det med det andra sedan...knäppis. Kramis

Fågel Blå sa...

Hej försökte maila dej men det funkade inte, om du är intresserad av mammeluckerna så hör av dej till mej.
Hälsningar Kathrine

Jenny Oak Fae sa...

Jag tycker nog också att rätt låt vann, även om det fanns andra låtar som också var bra..! Malena förtjänade en bra mycket högre placering...

Så till din tävling:

1.Lakrits

2.Fjällvandring

3.Joggingskor

4.Fisk

5.Silver

6.Tulpaner

7.Kanotfärd

8.Blommor

9.Jeans

10.Att bo på landet

UTSLAGSFRÅGA (om fler svarat rätt)

HUR LÅNG ÄR JAG? 169 cm

KRAM, Jenny

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallå!!! Allt väl goa du...ville bara kika in o säga hej...skrev nyss, men det bara försvann. Kram mamma millan