torsdag 4 juni 2009

REDO ATT NJUTA AV SOLEN?

TÄNK ATT DET FINNS SÅ MYCKET ATT GÖRA OCH SÅ LITE TID...
IBLAND BLIR MAN "MÖRKRÄDD"...
EFTER ETT STORT ANTAL TIMMAR TRÄDGÅRDSVÅRD,
MÅNGA LÅÅÅÅNGA TIMMAR PÅ UPPFRÄSCHNING AV
VARDAGSRUM, ETT X ANTAL TIMMAR PÅ ANDRA VIKTIGA SAKER
HAR MAN KNAPPT HUNNIT TA HAND OM SIG SJÄLV!!!
NEJ, NU LJÖG JAG, OCH DET ÄR DEFINITIVT INTE MIN STIL!
IGÅR VAR JAG OCH EN VÄNINNA FAKTISKT UTE & SHOPPADE
(JAG KOMMER INTE IHÅG NÄR DET SENAST VAR, MEN VI KOM FRAM TILL
ATT DET ÄR ETT PAR ÅR SEDAN JUST VI 2 VAR UTE TILLSAMMANS).




NEJ, NU MÅSTE JAG SNART ÅKA TILL JOBBET...MÅSTE
BARA SÄGA EN SAK TILL...
FÖRRA SÖNDAGEN VAR VI BJUDNA TILL EN KURDISK FAMILJ
SOM VI LÄRT KÄNNA UNDER ÅREN SOM GÅTT.
VI FICK ÄTA KURDISK MAT PÅ TRADITIONELLT VIS - SITTANDES PÅ GOLVET.
OCH DET MÅSTA JAG BARA SÄGA...VI ÄR GLADA ATT VI TRÄFFAT DESSA
GLADA, POSITIVA, GENERÖSA & ENKLA MÄNNISKOR!!!
OCH MATEN VAR OTROLIGT GOD & DET FANNS MYCKET AV DEN *hihi*!!!

TACK SÅ MYCKET FÖR DET GOÁ VÄNNER =D
ÄR JAG REDO ATT NJUTA AV SOLEN EFTER ALLT JOBB
OCH ANDRA SAKER MAN VARIT MED OM?
HOPPAS DET *hihi* SKICKAR EN STOR KRAM TILL ER ALLA/ JUNHE


29 kommentarer:

alegni sa...

jag är redo, men var är solen?!?
kram
ingela

Stina sa...

Vad mysigt...och vad gott det ser ut.
Snart kan du komma och kolla in drottningens takkrona.haha.;-) Puss

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Alltid redo men här blåser det och är kallt! Trevligt det låter!
Må så gott!
kram vännen!
nina

Gårdsromantik sa...

Men så gott det såg ut - själv skall jag på grill och smöja kråset snart!

Kram Maud

Patricia sa...

Ja nog önskar man ofta att man hade mer tid och mer ork för att hinna allt man vill och bör göra.. =)

Visst är det roligt med vänner från andra kulturer, jag älskar det och tycker det är roligt att lära sig om deras seder och vanor och matkultur... =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

ellenors hörna sa...

ÄNTLIGEN ett läsande ljud från dig.. ajsikken bajsikken.. nu förväntar jag mig mer läsning framöver, du har ju faktiskt vart ledig från bloggandet bra länge nu sis.. poss o kram från mig o de inackorderades familj =)

Jenny Oak Fae sa...

Lite mer info om Haväng:

Haväng är ett välkänt utflyktsmål på Skånes ostkust. På grund av sitt läge vid Hanöbuktens södra del, alldeles norr om Stenshuvud och i närheten av Brösarps backar, är Haväng ett populärt utflyktsmål för Österlen-turister. Haväng ligger inom Verkeåns naturreservat och kännetecknas av ett närmast hedliknande landskap med ovanlig sandstäppsvegetation och med rik flora och fauna.

Vid Haväng och i dess närhet ligger sevärdheter som Havängsdösen och Knäbäckshusen. Ett par kilometer söder om Haväng ligger Vitemölla.

Ha det GOTT!

: )

Kram, Jenny

<3

Ullis/Leva på landet sa...

Så gott det ser ut. Mysigt att få ut och shoppa.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Vad mysigt:)
Ha en fin helg
kram Lallis

Eva Agnes sa...

Hej vännen!
Vad mysigt det låter med kurdiska vänner, sitta på golvet och äta deras mat. Den är suveränt god, tycker jag också.
Kramar Eva Agnes

Radhusdrömmar sa...

Vad roligt att få lite nya bekanskaper och då få lära sig nya seder och smaka mat lagat på nytt sätt :-)

Hoppas att allt är bra med dig!

Kram Johanna

Färjtorp sa...

Men guuu så härligt att bli bjuden på sååå mycket mat! Trevligt med såna vänner.

Kram Johanna

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!! Mamma Millan is back!!Välkommen på nypremiär av min blogg!!!
Japp...visst ät det mycket så här i för sommaren...mycket som ska hinnas med, men nog viktigt der där...att ta hand om sig själv!!!Vad shoppade ni för fint då,)

ha det gott Varma kramar
Mamma millan♥

Desirée sa...

I'm back!

Spännande med att lära känna andra kulturer och se hur de har det =)

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs o tack för fin kommentat o gratulation!!!! i morgon är det studenten här....myysigt!!!!

Kram millis♥

Stina sa...

Hallååååååååååååååååååå!:-D

Villa Carl Larsson sa...

Jag hade gärna njutit av solen, men var är den?? haha Här är det så grått och trist. Jag vill verkligen ha sol och värme nu.

Tack för din hälsning hos mig. Blir så glad.

Kram Josefin

Maria ( Idekroken ) sa...

Hei igjen kjære venn ;)

Nå er vi tilbake i Norge. Har hatt en fantastisk tur. Traff mange venner.. så det var hyggelig. :)
Har lært meg litt gresk, så fikk så fin kontakt denne gangen. Moro!
Men godt å være hjemme igjen og. :)

Ha en god natt. :)
Susser og klemmer fra meg

Lallis - liv och leverne sa...

KOmmer in med en kram:)
/Lallis

Maria ( Idekroken ) sa...

Hei igjen Junhe. Du har vunnet konkurransen på min side :) Håper du blir fornøyd med premien ;)
Send meg din adresse på idekroken@online.no så sender jeg deg premien så fort jeg kan :)

Varme klemmer fra meg

Maria ( Idekroken ) sa...

He he, så han trodde du så en spindel ja ;)
Jeg har vunnet et par ganger jeg og, og det er veldig overraskende og morsomt. Såå glad det ble du da :)
Suss fra meg

Ann-Sofi sa...

Heej! Tack för besöket, du är nog the one and only som kommenterar i min blogg :) fönsterspegeln är ett av alla mina Loppisfynd, ska vara spegel i stora delen oxå men den kraschade jag direkt när jag kom hem :( tror den är från 90-talet eller nått. Trevig helg! du får ta dig en tur till Ludvika i helgen det finns två stora utomhus loppisar :)

Sanny sa...

Hej och tack för din goa kommentar, du är så välkommen tillbaka.
Visst är det givande att ta del av andra kulturer, det ser gott ut.
Ha de gott! Sanny

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Trevlig helg vännen♥

ellenors hörna sa...

seeegis feeegis deegis ehmm hehe

nä jag fattar du har fullt upp med maten, så du får tills imorn på dig att skriva ett inlägg *asg*

pok

ellenors hörna sa...

det ska verkligen bli roligt att få se den sis, tänk bara på att den ska va aningen högre i fram o lägre i bak =) kommer gå fin fint

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hejsvejs!! Önskar ig en trevlig midsommar!!

Kramizzz ♥

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej!

Roligt att du ville tävla hos mej! :)

TREVLIG MIDSOMMAR!
Kram
/Helena

Maria ( Idekroken ) sa...

Så flott at du har fått den! Var litt usikker på om den kom til å bli skadet i postgangen. Men det altså bra da ;)
Kjøpte litt forskjellige the i går. Prøver å bli litt flinkere til ikke bare å drikke kaffe, for DET går det mye av her, hehe.
Håper dere får en flott fjell-vandring. Det er herlig.
Vi snakker om en tur ut med båten, hvis været blir fint :)

Stor klem fra meg