fredag 10 juli 2009

EN DRÖM HAR GÅTT I UPPFYLLELSE...

Dessa söta "prickiga" muggar & kanna finns på
den lilla inredningsbutiken-Norreport i HJO.
Citruspressen är ett loppisfynd & de söta virkade
grytlapparna kommer ifrån Maria-Idékroken.
En dröm har gått i uppfyllelse...
Att vandra till Kebnekaise...19 km...
Ingen toppbestigning denna gång pga för dåligt väder =(
Vi åkte helikopter tillbaka till Nikkaloukta

Lapporten...mäktig & lite magisk inbäddad i mörka moln

Storforsen, ännu ett mäktigt inslag i norra Sverige!

Våra egna söta, stora "gubbar"
*hihi*
ÖNSKAR ALLA EN FORTSATT TREVLIG SEMESTER!
KRAM JUNHE







25 kommentarer:

Patricia sa...

Åh vilka härliga bilder...och vandra låter så härligt även om jag inte kan göra det själv.

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Patricia

Maria ( Idekroken ) sa...

Å så flotte bilder. Og en vakker natur. Sånn er det fint i både Sverige og Norge. Vakkert!
Kebnekaise ja. Da kunne man vel se over til Norge fra toppen? Men det blir kanskje en annen gang :)
Koselige bilder fra hylla di og. Med gryteklutene også :)
Og egne jordbær!! Også så fine! DET er sommer det, om det er fint vær eller ikke. :)
Suss og klem fra Maria.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hääärligt!!!
ja verkligen en dröm!! Tänk att få göra det!!!Något att minnas det!

tack för rar hälsning!

Trevlig Helg!!
~~♥Kram Millan♥~~

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig resa - men du...du är allt lite våghalsig!!!

Kram Maud

Monika sa...

Hallåj där! :o)

Men oj! Du har varit nästan hemma hos mej! På den platsen vid Storforsen har jag stått många många gånger....hundratals! :o)

Så skoj att jag kan sprida vidare lite av min skapariver :o) Hoppas du visar vad du gjort sedan. Alltid skoj att se andras pyssel också :o)

Må så gott!

Kram

Monika

Hihi! Ett liten hemlis! Vid regnbågens slut finns en skatt....en jättestor! ;o) Där hämtar jag alla mina idéer!

Citroner och Maränger sa...

Vilken grej ni gjort!!Att jämföra med min ullareds resa..*skrattar*
Mina tallrikar är jättefina,kommer bild senare....

Stina sa...

En sådan press såg jag på Tradera. Gurka där!;-) Kramis

Jenny Oak Fae sa...

Vilket äventyr du varit på, roligt!!!

: )

Ha en fin helg..!

Kram, Jenny

<3

Desirée sa...

Åhh - härliga underbara bilder! Själv blev jag superdunder förkyld när jag skulle gå upp till toppen för några år sedan. Men vi gick från berget till Nikaloukta i alla fall. Kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka äventyr! Ser mäktigt ut! Häftigt att få vara med om det!
Ha en skön helg!
kramisar
nina

Lyktor och Tyg sa...

Härliga naturbilder! Jag har aldrig varit uppe på Kebenekaise Men var på väg år 2000 men det var så dåligt väder hela sommaren så de avrådde att ge sig upp.
Men kanske någon gång kommer jag dit. Men jag tyckte jag kände igen mig på bilderna i tidigare inlägg måste vara Njupeskär ni var vid. Jag älskar att vara i Idrefjäll. Har varit där mycket.

Ja nu har jag semester så skööööönt. Är lite sliten så nu ska jag vila upp mig.
kram Kristina

Ullis/Leva på landet sa...

Så mäktigt med svenska fjällen. Underbara bilder och jag förstår att en dröm har gått i uppfyllelse. Det är ju inte vem som helst som kommer att göra det.

Ha en fortsatt bra helg!
kram Ullis

Lyktor och Tyg sa...

Glömde ge dig receptet på kräft-tzatziki. Jätte enkelt gör an vanlig tzatziki och sen blandar du i en burk kräftstjärtar.
kram Kristina

Anonym sa...

tack för en underbar semester tripp med er "ungdomar" upp till fjällvärlden! kram mamma

Villa Carl Larsson sa...

Åh du har ju i princip varit i mina hemtrakter :) Storforsen är en fantastisk naturupplevelse. Och fjällvandring.. min sambo vandrar mycket i fjällen. Jag ska följa med någon gång bara jag får tid.

Hoppas allt är bra. Kram Josefin

Nygammalt sa...

Skepp och hoj!
Vilken semester ni har det, skoj!
Passar på och önskar dig en fortsatt trevlig sommar.
Kram.

junhe sa...

tack själv lilla mamma *hihi* nästa år blir det toppbestigning på Keb och en tur ut till Nordkap...ska ni hänga med?

kram j

ellenors hörna sa...

Vad fina bilder sis :) Hoppas allt går bra i Polen och att du hälsar vännerna. Vi ses och hörs när ni kommer hem.

Kramar o possar =)

ellenors hörna sa...

jag kanske hakar på, kan sätta ett tält 5 km från ert så slipper guben vakna =)

MiaMaria sa...

Hejsan!

Härliga bilder!!!

Hoppas att du har en skön sommar!
MiaMaria

Ann-Sofi sa...

vilket äventyr! undra om inte jag oxå sett lapporten, och lite av kebnekajse, från dundret i gällivare:) hoppas du har det gött!

Anonym sa...

Hejsan,
Vilka härliga fina bilder, ser så inspirerande ut = o)
vill önska dej en fortsatt härlig sommar,
Sanne

Ingmarie sa...

Lapporten är alldeles enastående!!!Älskar detta avlånga land där allt finns!Naturen är förbluffande olika...skog,kobbar o skär,sandstränder,åkermark,insjöar,hav.forsar mm

Ha det toppen!

Hem och Lycka sa...

Vilka fina kannor och citruspressen tar jag gärna när du tröttnat på den ;-)

kram Mia

Lallis - liv och leverne sa...

Härliga bilder. Ha en fin kväll vännen
Kram Lallis