onsdag 22 september 2010

GODMORGON VACKRA HÖST

FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN KUNDA VI
SITTA UTE OCH FIKA UTAN ATT FRYSA
"HÄCKEN" AV OSS....BURRRR...NU ÄR DET
ANNORLUNDA!
(min man har byggt vår "fikabänk")
HÖSTEN KOM FORT I ÅR, TROTS DET
BÄR VÅRA SMULTRONPLANTOR FORTFARANDE
"FRUKT". DESSA SÖTA BÄR FICK VI FÖRRA VECKAN!
MEN VISST NJUTER JAG AV DE VACKRA HÖST
FÄRGERNA PÅ TRÄDEN, DEN KALLA LUFTEN
(som gör det möjligt att ta på sig ännu en varm tröja)
OCH VETSKAPEN OM ATT DET SNART ÄR VINTER
(jag vet att jag inte ska åka skidor/slalom nu
på ett tag, men längta är inte förbjudet *hihi*)
EFTER HÖSTSTÄDNINGEN UTE, KOMMER
INNOMHUSPROJEKTEN IGÅNG.
HALLEN & TRAPPHUSET SKALL MÅLAS KLAR,
OCH MINA JÄRNVÄGSSPIKAR SKALL
FÅ NYTT LIV (den som väntar på ngt gott...)
MÅ SÅ GOTT ALLIHOP I VÅRT HÖSTVACKRA LAND
SJÄLV SKALL JAG SÄTTA PÅ MIG EN VARM TRÖJA
& TA MIG EN KOPP KAFFE SÅ JAG VAKNAR =)
KRAM// JUNHE


6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Juhne,
Jag säger som du Brrrr, jag fryser redan och än är inte september slut inu, hur ska det bli till vintern? Och jag som inte är en vinter/snö människa,längtar redan till sommaren!!!!!
Idag och imorgon ska vi få 20grader varmt och soligt så då kan jag sitta ute en stund på eftermiddagen och insupa solen.
Kram Sanne

Stina sa...

Jaa...OM du åker slalom EN GÅNG TILL...Då du!:-D

Då ska jag tala om för A innan att han GENAST ringer mig och talar om att du ramlat...och det är MEDAN du ligger där i backen, för då ska Stina ha ett litet snack med Junsan siddu.;-)

Ja, nu får man flytta upp och det ska bli bra. Du vet, ett visst par gick ju inte så bra ihop där nere. Men nu funkar det ju och det är ju tur när man har en kropp som är halvt redan nedpackad under lock. Puss

Maria ( Idekroken ) sa...

Hei Junhe.
Så koselig høst-innlegg.
Så flink "gubben" din er :) fin benk.
Ja nå er det bare å kle på seg ekstra, for å holde varmen.
Ser at du har skadet deg på ski? Håper det går bra nå da.

Klem fra meg

alegni sa...

era smultronplantor tycks vara lika ihärdiga som våra hallonbuskar. jag plockade en hel liter ur dem förra veckan!
usch, jag avskyr vintern och skulle så gärna hoppa över den om jag bara kunde...
lycka till med alla förändringar där inne!
kram
ingela

Hem och Harmoni Marie sa...

Usch så kyligt det blivit, i morse visade termometern på 1,4 grader bara... snart dags för frost.

Ha det gott, kram Marie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Brr.
Idag har vi haft en jätteskön solig dag men annars myser jag i en kofta som du. Det är för tidigt med kylan tycker jag.
Ser fram emot att se ditt projekt sedan.
Ha det gott! Mys o må!
kram
nina