onsdag 10 september 2008

SUMMERING - SOMMAREN 2008

Med inspiration från bloggen "Whiskey & Champagne"
ska jag göra en summering av sommaren...
innan jag glömmer av allt vi gjort *hihi*
OM MAN HAR EN DÅLIG DAG ÄR DET ETT BRA TILLFÄLLE
ATT TÄNKA TILLBAKA PÅ ALLA ROLIGA SAKER MAN GJORT =)
KLART ROLIGAST:
7-kamp med familjen
MIN HÖJDPUNKT:
3 dagars fjällvandring i helags *längtar tillbaka*
TRÅKIGAST:
alla vänner man inte lyckats besöka i sommar
MEST ROMANTISKA:
en kärlekssång, gjord & framförd av min man på
vår 10:åriga bröllopsdag
MEST OFLYT:
all stress som uppkommit under semestern för att man
inte hinner med alla måsten som måste göras =(
ROLIGASTE FESTEN:
familjens hemliga fest till vår bröllopsdag =)
ANTAL LÄSTA BÖCKER:
3
ANTAL TIMMAR FRAMFÖR TV´n:
inga, min tid är för dyrbar för att kastas bort på tv
(jag ser inte mycket tv i vanliga fall, så varför börja...)
ANTAL MYGGBETT:
nästan inga
ANTAL TIMMAR I SOLEN:
alldeles för få
BÄSTA LOPPISFYNDET:
en väggklocka hos stinas loppis
GLADASTE KÖPET:
greengate koppar & 2 kannor från stinas loppis
MEST ANVÄNDA KÖPET:
ett par röda tygsandaler & gasolgrillen som "gått" varm hela sommaren
SOMMARENS GODASTE MATRÄTT:
grillat!!! har ju grillat nästan varje dag =)
BÄSTA DRYCK:
vatten & goda grillviner
BÄSTA BION:
mamma mia så klart, en riktig "feelgood" film
BÄSTA MUSIKEN:
mamma mia =)
(köpte faktiskt cd´n innan jag såg filmen)
ANTAL PROJEKT UNDER SOMMAREN:3
altanen
trädgården
sovrummet
ANTAL FÄRDIGA PROJEKT:
altanen & sovrummet (slipa golv och byta säng återstår)
trädgården är ett långsiktigt projekt
KLART MINNESVÄRT:
när vi hyrde hela bowlinghallen och samlade ihop
våra vänner för lite "tokroligt" spel...
(jag & kråkan hade då JÄTTEROLIGT *hihi*)
IMORGON DRAR VI IVÄG PÅ FJÄLLVANDRING
TILL SYLARNA =)
ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG HELG!
KRAM JUNHE

18 kommentarer:

ellenors hörna sa...

ooooooooooooooooooh.. najs shit
jättefiiiiiiint sis, redigt snyggt, hmmm gillar du inte mina bak?
ska ge mig in på att baka bröd imorn, tar styckarn till hjälp =)
Ha det bäst

Gårdsromantik sa...

Ja jag är ju en obotlig romantiker så jag fastnade mest för makens hemmagjorda sång - så romantiskt.

Kram Maud

Fröken Fräken ifrån Fryken.. sa...

Låter som en härlig sommar :-D

Ha det gott i fjällen! /kram frida

Handplockat sa...

låter som en toppen sommar
=)

Stina sa...

Haha...du krusidullan...du är ju go du. Ha det nu så trevligt med alla grodor och sådant.
Puss

IKT i min vardag sa...

Vilken fin piffning du har gjort med bloggen!
Oj, det var mycket som hänt i sommar, härligt!

Kram

Wickans värld sa...

Ta det lugnt i fjällen o kom tillbaka helskinnad!

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att sammanställa så där. Så mysigt med fjällvandring. Älskar att vara i fjällen så här på hösten, så underbar luft. Fint du har gjort på din sida.

Ha det bra!
Kram Ullis

alegni sa...

rolig läsning, junhe! oj, en egen sång tillägnad dig! det är inte alla som föraras sånt!
skön söndag!
kram,
ingela

Kamomilla sa...

Vilken härlig sommar du haft!!
Det var skoj att läsa!
Ha en bra vecka!
Kamomilla

Ewa sa...

Å här har det dragits till fjällen, igen. Va HÄRLIGT!

Du. Boken jag läser nu, "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini. Läs den, om du inte redan gjort den. Kanonbra! Och kolla in hos mig vad mitt svar på din utmaning resulterade till... =)

Kramis
/Ewa

Ewa sa...

Hej igen vännen!
Ja, jag glömde ju säga. Va fint du också gjort.

Vill också läsa "Flyga Drake". Trodde först att de var i en serie, men fattar nu att de var de inte, och att det inte spelar nån roll i vilken ordning man läser dem.

Nu soffan, lite te och Per Morbergs matlagning.

Kramis
/Ewa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vad här hänt saker, roligt med en summering av sommaren! Jättefint!
Trevlig fjälltur!
kram
nina

Stina sa...

Hej kråkfisen!

Jag hörde inte att du ringde idag. var i skolan och där var det minst sagt livat alltså...
Puss

Monika sa...

Vilken kul och intressant summering av din sommar du bjuder på här! Jag hade också funderat på att skriva någon slags summering. Men kom fram till att min sommar varit vit! ;o)

Alltså vitmålande! ;o)

Får väl fundera en stund om jag har gjort något annat också :o)

Ha det gott!

Kram

Monika

Lyktor och Tyg sa...

Hej Mangelboden!
Va kul grej att summera sommaren, ha det så bra på fjället, nu sticker jag till Helsingfors.
kram Kristina

Desirée sa...

Men vad härligt med en fjällvandring nu i den härliga höstluften! Riktigt avis är jag. Kram!

Stina sa...

Puss och kram från en halverad mamma.:-)