torsdag 2 oktober 2008

SOVRUMMET =)

VÅRT SOVRUM VAR INTE ROLIGT INNAN JAG "BLASKADE"
PÅ FÄRG & INREDE MED NYA FRÄSCHA DETALJER OCH SÄNG.
TÄNK ER: FURUPANEL I TAK & VÄGG (mörknat efter 10 år)
& EN TRIST HELTÄCKNINGSMATTA (ska tas bort i vinter, under
finns ett fint gammalt plankgolv)

TÄNK VAD FÄRG GÖR!!!
VITT TAK & VÄGGAR LYSER UPP OCH GÖR SÅ ATT VÅRT LILLA
SOVRUM FAKTISKT SER STÖRRE UT =)

MINA GAMLA KROKAR PRYDER VÄGGEN TILLSAMMANS
MED LITE ÖGONGODIS


MAKEN HAR GJORT EN HYLLA TILL LILLA FÖNSTRET &
MED DE SNIDADE KONSOLLERNA BLEV DET PERFEKT

TACK FÖR ALLA GOÁ KOMMENTARER OM VÅR ALTAN =)

HOPPAR PÅ EN UTMANING HOS ANNALUNDA

5 SAKER JAG HAR I GARDEROBEN: kläder, skor, väskor, skärp och en kudde

5 SAKER JAG HAR I FRYSEN: laxfile´, kycklingfile´, lammkött,
wokade grönsaker och bär

5 SAKER JAG HAR I BILEN: karta, solglasögon, penna, filt och cd-skivor

5 SAKER JAG HAR I HANDVÄSKAN: lippgloss, ipren, plånbok, almanacka
och nycklar


NU SKA JAG GÅ OCH SNYTA MIG, FÖRKYLD SOM JAG ÄR =(


KRAM JUNHE





31 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej Junhe!!!

Tänk vad vit färg kan vara så magiskt!
Vilket stor förändring...sagolikt vackert det blev, du måste vara toppen nöjd!

Lycka till i min utlottning!!!!
MiaMaria

Jenny Oak Fae sa...

Vilken stor skillnad...SÅ fint!!!

Krya på dig, kram

Jenny

<3

LillaFlisan sa...

Jisses vilken skillnad!!!
Superfint!
Rolig ide med de olika krokarna på väggen!!!
Flisan

Lily of the valley sa...

Visst gör vit färg underverk!
Underbart sovrum!
Ha en härlig helg
Många Lilykramar

Nygammalt sa...

det blev ju verkligen superfint! Vilken skillnad! Vad spännande att få golvet som finns under också.

Hoppas du kryar på dig snart!
Kram.

alegni sa...

vilken skillnad "lite" vit målfärg kan göra! det har vi själva också konstaterat i år :)
vad roligt att du inte förminskat bilderna, så man fick ta in alla detaljer också. toppen!
ha en skön helg!
kram,
ingela

Stina sa...

Jadu kråkfisen. Nu förstår jag att du är nöjd. Fin säng också.
Kramis

Ann-Charlotte sa...

Sååå vackert i sovrummet. Jag blir "fult" avis (the bitch comes out you know fniss).
Den där lycktan som du har hängade är super fin, vart kommer den ifrån?
Kramisar
Ann-Charlotte

Ann-Charlotte sa...

tack för svaret! Det blir ju lite långt att åka så jag får försöka här i kring hihi.
Kramisar
Ann-Charlotte

Brunkullan sa...

Kul att du vill tävla:) Och kul att du kikade in!
Vi håller ju på att förvandla vår stuga (från -77) från en bastu liknande furubomb till ett vitt paradis..nåja...men mycket vackrare hus i alla fall:)

Sovrummet är påbörjat, och jag hoppas hinna måla storstugan innan jul!!
Kika under etikett stugan:)
Susanne

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilken skillnad alltså! jättefint!
Vad gjorde vi utan den älskade vitfärgen? Haha.
kram!

Eleonora sa...

Söta vännen - så jätefint och stort ert sovrum blev. Vad ni är duktiga din man och du som fixar och donar själva. Vad ska du ha för matta då? Ingen alls kanske? En jätteskön helg önskar jag dig och stor kram

Eleonora sa...

Glömde ju säga att verandan är superfin. Där kommer ni att ha många mysiga stunder. Kram kram

Eva Agnes sa...

Gud, vad snyggt det blev med det vita och röda.
Helt underbart sovrum, ju.
Väldigt läckert och klatschigt överkast. Gillar!
Kramar Eva Agnes

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo!

Tack så mycket för dina kommentarer.
Jag har varit lite lat med bloggandet, har öppnat en liten inredningsbutik i stan, så det har varit mycket att göra där, och sen så tänkte jag starta en ny blogg, så jag får in lite om butiken också.
Ha en skön hösthelg.
Sovrummet blev superfint tycker jag.
Kram Liselotte

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hej igen.

Såg att det stog min butik.
Men det är ju Min vita dröm än så länge.
Kram Liselotte

Nina sa...

men så fint det blev. jag måste också ta tag i mitt sovrum. Hoppas att jag mäktar med det innan jul.

kramar i mängder /Nina

Anneli sa...

Tänk vad lite färg kan göra... :)
Trevlig Helg
Kramis/Annelie

Wickans värld sa...

Så snygggggt! Helfräscht med vitt!
Jag är också lite (!) less all furu här hemma.
Å så himla snyggt över huvud taget i sovrummet!
Hoppas det är bättre i ryggen o med förkylningen!

Ha en härlig helg!!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Oj vilken skillnad! Vilket ljus det blev! Underbart sovrum!
Önskar dig en trevlig helg, vännen!
kram
nina

Anonym sa...

Hej Junhe..
de va läänge sen nu..hoppas du mår bra!? =)

Va fint det vart i ert sovrum...nu ska jag ta o kika lite på din blogg =)
Själv har jag startat en ny blogg...ingen inredningsblogg...men du kanske vill kika in nån gång iaf =) goldenstarfashion.blogspot.com

Krya på dig nu gumman...h/LIe (gamla bloggen... fransk romantik)

Lyktor och Tyg sa...

Men vilken skillnad, jättefint sovrum.
kram Kristina

Mjuka sa...

Ja vit färg är verkligen magiskt!
SÅ fint det blev
kramar M

Monika sa...

Åh vad du gjort fint!
Helt underbart! Vilket lyft!

Visst får man nästan allergiska utslag av gammal gulnad furufrossa!

Jag håller också på att renovera sovrum här. Nu blev jag ändå mer inspirerad att fortsätta jobba med det :o)

Ha en skön söndag :o)

Kram

MOnika

Ullis/Leva på landet sa...

Så fint det blev. Är ju inte kul med alla furupanel som man har i hela huset. Försöker också få bort lite i taget men det är ju så mycket jobb. Du ksa verkligen vara nöjd med den förvandlingen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Radhusdrömmar sa...

Vad fint det blev! Lite vitfärg gör mycket, det blir ju genast lite större och mycket ljusare och fräschare. Kul att se!

Hoppas att du blir frisk snart!

Kram Johanna

Anonym sa...

Hej Hej=)

Men gud va trist med influensa =( Själv har jag klarat mig ifrån detta...än så länge iaf...men det kommer väl =)

Självklart blir jag glad om du länkar till mig...får väl hoppas att lite shabby brudar vill läsa om lite kläder oxå =) haha

Ta hand om dej nu så hörs vi =) Kramiz/Lie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag får väl ta med dej på auktion nästa gång som inlånad budare ;-)
Jag älskar före och efter bilder , och här blev det ju verkligen skillnad ! Vilket jobb du gjort !
Lite annat en Hemtex reklamen;-)
Kram/Lotta

Ewa sa...

Jag har en liten överaskning till dig inne hos mig!

Kram
/Ewa

Ewa sa...

Hej vännen!

Högerklicka bara på "min" bild, och klicka sedan på spara. När jag gör så med bilder hamnar de i "Mina bilder" i datorn. Sen lägger du in den i ditt inlägg bara.

Kramis
/Ewa

PS: Annars kan jag skicka den på din mejl?

Ewa sa...

Spara bild som... Står det. Sen ska du se att det står JPEG, och klicka på ok... Hör av dig om det inte funkar.

Kram igen!
/Ewa