tisdag 14 april 2009

MINA VÅRTECKEN

TUSSILAGO ÖVERALLT =)
LOPPIS/AUKTIONS FYND =D

ROLIGA BESÖK
(min lillasyster med dotter kommer hit
för andra våren i rad, en härlig tradition)


MINDRE ROLIGA VÅRTECKEN =(

när de stora spyflugorna vaknar
vårförkylning och feber
gråbrunt gräs överallt
(det blir ju grönt i sinom tid men för den otålige
är detta gråbruna gräs helt enkelt trist!)

HA EN BRA DAG/ JUNHE

passar på att länka till en tävling hos MALIN
fina priser är det också *hihi*
http://malins-inspirasjon.blogspot.com/

16 kommentarer:

Patricia sa...

Vilken fin lampa du fyndade.. =)

Håller med om det gråbruna torra gamla gräset är för tråkigt...men snart är det borta.. =)

Ha en bra dag!
Kram Patricia

Stina sa...

Men kolla! Du har ju varit på loppis, vet já.;-) Haha...Puss

Malin sa...

hei venn:)

Fine ting du har funnet! jeg elsker loppis, får aldri nok av å snoke omkring:)

Håper alt er bra med deg.

Klemmer Malin

Ps Konkurranse hos meg:)

Lily of the valley sa...

Härliga fynd du har gjort! Det finns inget bättre än loppisar :D
Jag har varit ledig idag( fram t om tors)och min datorplats är i köket. När jag satt och gjorde mitt inlägg såg jag något i ögonvrån på mitt vitrinskåp...En SPINDEL:::YERK....Det är det värsta med denna tiden...SPINDLAR, och andra kryp, men det första är värst...iiiii
Kram Lily

Radhusdrömmar sa...

Ja våren har ju både för och nackdelar :-)
Men mest fördelar va?

Fina fynd på loppisen.

Kram
Johanna

ellenors hörna sa...

Idag räddade jag en STOR humla från att dö och en STOR spindel att osså dö, tog tag i den o bar ut det lilla livet.. så söt.. visst e jag söt hahah.. n00t.. får snart mina kläder hoppas jag.. ska ta det med cheferna imorn.. ska väl dra mig för natten.. ha det gött så ses vi, det var mkt trevligt att ses igen om än lite för lite =) men mer kvantite nästa gång

alegni sa...

jag vandrade runt på vår gård igår o konstaterade att marken var rätt grön redan. av mossa!! gräset är fortfarande brunt o torrt.
vilka fina fynd du gjort!
kram
ingela

Malin sa...

hei venn<3

Man vinner alt som er på bildet:)
Det er kun en vinner:)

krysser fingre & tær for deg:)

Klemmer Malin

Malin sa...

Sååå bra vennen!!

Masse lykke til;)

Klemmer Malin<3

Jenny Oak Fae sa...

Så mycket fint du visar..!

: )

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

KRAM, Jenny

<3

Lilla Blanka sa...

Hej Junhe!

Här har de gröna gräset tagit kommandot nu, de är såå skönt att se..och träden som börjat få blad, det blir liksom "mysigare" ute då :)

Finfina fynd!!! Jag var på loppis idag på lunchen, men hittade tyvärr inget denna gången...

Kraaaam
Mia

Handplockat sa...

JAg får vårkänslor av dina bilder
TAckar Tackar

MiaMaria sa...

Hej Junhe!

Men så härliga vårtecken...har också sett Tussilagon...

Och en massa härliga inköp kan jag se...

HA´det så himla gott i vårvärmen....
MiaMaria

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga vårtecken. Men det där med spyflugor och förkylningar det kan jag vara utan. Annars njuter jag när det börjar grönsak och blommorna slår ut.

Kramar Ullis

Färjtorp sa...

Ja tänk va fort det ändå går, snart är ALLT grönt och fint ute!!!

Förresten, min dotters säng har jag köpt på blocket, men den finns på ikea om du kikar där =)

trevlig helg
kram johanna

Patricia sa...

Jodå det är min lilla egna butik som jag har hemma i källaren. Har det som en liten hobby, säljer kläder precis som hemförsäljning men har visningarna hemma i butiken istället för att släpa runt allt och ha visningar hos värdinnan, det fixar inte min onda kropp. Och självklart får du länka dit.. hi hi.

Låter inte kul med influensa/förkylning, det hade jag i vinter, hostade i 6 veckor...sånt klarar man sig utan.

Thaimassagen är underbar, det unnar vi oss varannan vecka och min kropp mår så bra av det, blir sämre på engång jag har uppehåll så det är värt varenda krona.

Du är inte ensam om att vara "senil"...det är jag med men jag är ju gammal...44...haha.

Kram Patricia