måndag 23 juni 2008

HÄRLIGA NATUR

Veckorna fortsätter att gå fortare och fortare...nu är det BARA 2 veckor kvar tills semestern. Är det någon mer än jag som längtar? I helgen drog vi iväg till Idre/ Grövelsjön för lite friluftsliv. Så underbart, så underbart...väl ute på fjället kom lugnet...friden...frihet. Vi såg fjällripa, renar och t.o.m en älgko (jag trodde inte att det fanns älg på fjället).Kan ni se något på bilden som inte ska vara där (detta är ingen tävling)?
Är det någon som ser lysrören?
.........................
.........................................
.......................................................
Hur jag än solar mig, får jag ALDRIG, och då menar jag ALDRIG färg på mina ben.
Så trist alltså =(
men man får glädja sig med att färgen iaf fastnar i ansiktet och på
armarna, så man inte ser ut som ett lakarn hela året *fniss*

Efter fjällturen passade vi på att besöka Älgparken i Mörkret. Parken har 8 älgar, 1 älgtjur, 2 älgkor, 1 fjolårskalv och 2 tvillingkalv par. Så söta, eller vad säger ni?

Hoppas ni får en fortsatt bra vecka allihop och tack för era besök hos mig...alltid lika kul att läsa era uppmuntrande ord och tankar.

Hjärtliga kramar från mig/ junhe



19 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vilka söta älgkalvar !!!

Jag blir inte heller brun på benen, inte på resten av kroppen heller för den delen, jag kör med brun utan sol-kräm nu, funkar helt OK faktiskt, ofarligt dessutom..!

Kram,Jenny

<3

My Lovely Things sa...

Så trevlig tripp ni vart på..

kram anna

Birgitta sa...

Härligt med er friluftsfärd till Idre, ett vackert ställe där man kan andas. Du delar ditt dilemma med nånga andra om att inte benen blir så bruna, men det finns ju brun utan sol förstås. Ha det gott och kram. Birgitta

Ann-Catrin sa...

Oj vad härligt det ser ut..kan förstå du kände lugnet!
kram a-C

En inredoholic sa...

Ååå så söta!!

Ha en underbar vecka!

Kram
Janniice

Radhusdrömmar sa...

Ja älgkalvar är jättesöta! Skönt med lite friluftsliv, det behövs ibland.
Det är fint i fjällen.

Jag längtar också till semestern nu...

Kramar Johanna

Gårdsromantik sa...

Vilken mysig tur!

Nu blev man allt inspirerad på fjällvandring - synd bara att det ingår mygg!

Kram Maud

Lilla Blanka sa...

Hej Junhe!

Mysiga bilder..älgkalvarna är såå söta!

Ja jag saknar värmen *snyft*..och jag som har semester nu..jag vill ha värme igen.

Kram
Mia

alegni sa...

jag brukar nog bli lite brun på benen också, men i år är högra benet alldeles rödprickit. förmodligen soleksem som kliar så sjuttons!
älgarna ser farliga ut...
vi får visst semester samtidigt. eller semester får jag ju inte, det blir ledigt utan lön istället.
ha det gott, kram från
ingela

Stina sa...

Jag ser inga lysrör, bara en älg med vit jacka och keps och uppvikta byxor.
Den är nog nära ett anfall skulle jag tro. Du vet, älgar gillar inte paparazzis.:-D Puss

Min Skattkammare sa...

Vad härligt att strosa runt där på fjället! Mamma har stuga där i Grövelsjön, så vi brukar åka dit ibland. Jag är så fascinerad av alla renar som springer överallt, men älgarna är ju också så fina att titta på.
Ja, benen är för tråkiga.....jag får kämpa jag med. Men det finns ju brun utan sol, vet du! ;o)
Ha det så bra!
Kramar Kicki

Lily of the valley sa...

Ni verkar att ha haft en härlig tripp :D

Kram Lily

♥Linda♥ sa...

Hej!
Ja, jag läääängtar oxå! Har oxå två (eller 1 1/2 är det ju nu...) vecka kvar till semestern! Det ska bli sååå skööönt!
Härlig tripp ni verkar varit på!
Ha det gott! Kram/ Linda

ellenors hörna sa...

vad fina kort, fina älgar. tack så mycket, jag är ljusare nu ska snart sätta in lite nyare bilder bl.a på den nya frisyren ;)
När du ska ladda upp bilder så trycker du ju på en ikon, ikonen bredvid den är filmikonen så då e det bara att klicka på den å ladda upp vad du vill :)
Ha det bäst och vilken lyckoost du är som har semester om 2 veckor min semester är snart slut :(
Kram sis

Ann-Sofi sa...

Hej!
Nu är jag tillbaka med nytt inlägg(:
Kul med äventyr på fjället men det såg inte så sommrigt ut(:
Älgarna var söta

Mvh ann-sofi

junhe sa...

tack för tipset med "brun utan sol"...nackdelen är att den är så svår att få jämn tycker jag (trots att jag smörjer in mig med typ niveakräm innan så brunkrämen lättare ska kunna smetas ut).

ellenors hörna sa...

du kan ju testa dom där servetterna som finns att köpa som är b-u-s preparerade...

livet e krångligt tycker jag, speciellt nu.. men det går över tillslut.. känns inte så just nu bara...

många kramar

ellenors hörna sa...

jag älskar mina syskon så mycket, ni ställer alltid upp med både det ena och andra.. jag vet att ni finns och det är jag tacksam för. jag kan villigt erkänna att jag inte har kommit på hela den dikten själv, men jag la till några rader själv. jag har inte riktigt greppat att det är över än men det gör jag antagligen snart, behöver bara lite tid.. nästa vecka lär ju arbetskamraterna undra men då hoppas jag att jag behärskat kan säga att det är slut så jag inte börjar böla där borta, så tungt... men men.. allting löser sig ha det guld sis, vi hörs

ps ska be om ledigt när ni har bröllopsdag, så jag kan fixa ihop en snygg och förhoppningsvis unik tårta som skriker att denna tårta är "ni" ds

Stina sa...

Ja, vi får väl se hur länge vi står ut.;-)
Puss