tisdag 26 augusti 2008

EN HELG FYLLD AV UPPLEVELSER...

Måste bara berätta vad vi varit med om i helgen =)
Jag och min man firade 10:årig bröllopsdag fredagen den 22 augusti.
Vi blev nerbjudna till Hjo och fick en lista på saker vi skulle ha med oss:
tält
sovsäck
liggunderlag
trangiakök
kängor
stövlar
oömma kläder
toppluva

fredagen väcktes vi 06:30 för att äta frukost
och eftersom vi var 14 kring frukostbordet åt vi i skift *fniss*

Klockan 08:10 kom en STOR HUMMER och hämtade oss...
Vi åkte till ett aktivitetcenter utanför Mullsjö.

Medan vi tjejer red på förmiddagen fick grabbarna köra grävskopa/griplastare/åkgräsklippare, åka 6-hjuling och "blåsa" pil.

Vid 12-tiden samlades allihop för lunch, *mums* vilken god kebabgryta =)

På eftermiddagen delades vi in i 4 lag och körde 7-kamp:
skidstafett
tvåbening
knut på repet
stegstafett
skottkärrerace
fylla kanot
kanotrace
Det var längesedan man fick skratta så mycket
(så man nästan kissade på sig).
Vi hade så kul allihop, ett stort tack till vår "domare"
som peppade oss och hade lika kul som vi =)
Efter 7-kampen åkte vi till en jaktstuga. Vi grillade & myste tillsammans
en bra bit in på kvällen då alla åkte hem,
utom vi, som fick sova över =))
DET SKA TILLÄGGAS ATT VI INTE BEHÖVDE NÅGOT AV DET
VI BLEV TILLSAGDA ATT TA MED...SKENMANÖVER ALLTSÅ...*hihi*
På lördagen åkte vi ner till stadsparken och strandpromenaden, där vi
tog "finkort"
ETT VARMT TACK TILL ALLA INBLANDADE SOM GJORDE VÅR
BRÖLLOPSDAG TILL ETT MINNE FÖR LIVET!!!
*hämnden är ljuv*
*hihi*

HA EN BRA VECKA ALLIHOP/ KRAM J

23 kommentarer:

Stina sa...

Det där låter ju helskönt!
Vad bra att du nästan fick kissa på dig lite.
Synd att du blev förkyld. Själv har jag inte sovit och så har jag fått UVI IGEN!!
Blir galen snart!
Puss

Jenny Oak Fae sa...

WOW, vilken härlig bröllopsdag ni hade!

Ha det GOTT!

: )

KRAM, Jenny

<3

Radhusdrömmar sa...

Låter ju helt galet och roligt!!!

Grattis till 10 år!

Kram Johanna

Desirée sa...

GRATTIS!!!!

Blev helt matt av att läsa om alla aktiviteter .... =)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till 10-årig bröllopsdag! Det blev en helt oförglömlig dag förstår jag! Hjo är en sådan vacker liten stad med massor av vackra hus och jättegod rökt fisk och enbärsdricka!
Ha det gott!
kram
nina

Wickans värld sa...

Så trevligt ni hade det! Tänk om alla ens vänner kunde "bjuda tillbaka" genom att ha fest för brudpar på års-bröllopsdagar! Vilken ide´!!

Veronica sa...

Vilken härlig dag! Jag hoppas att ni njöt till fullo!!

Kram Veronica

MiaMaria sa...

Hej!

Men vilken bröllopsdag!!!!
Vilken härlig dag ni haft....

HA´det så gott!
MiaMaria

Ullis/Leva på landet sa...

Låter ju som om det blev en helkul helg. Att få skratta och ha kul piggar ju upp en så mycket.

Kram Ullis

alegni sa...

wow, vilken helg o vilka vänner ni har!!
stort grattis till era tio år. vi firar 18 år den 1 september :)
roligt att du gillade presenten!
kram,
ingela

Eva Agnes sa...

Har pausat ganska länge nu för att jag har så mycket att göra. Bygger hemsidor på: http://evasgrafik.se och så ska saonen gifta sig i Stockholm på lördag. Hej och hå!!
Det känns i hjärtat att du tänker på mig.
Kramar Eva Agnes

Lyktor och Tyg sa...

HEj GRATTIS TILL 10 år!
nu tittar jag in till dig, har gjort det några gånnger men inte skrivit något. Tack för att du har besökt mig. jag gillar din blogg.
Välkommen igen till mig. jag dina bilder från fjällvandring.
kram Kristina

junhe sa...

TACK ALLIHOP FÖR GRATULATIONERNA =) DET KÄNNS ROLIGT NÄR ANDRA TÄNKER PÅ EN *FNISS* IGÅR AVSLUTADE VI VÅRA FESTLIGHETER KRING VÅR BRÖLLOPSDAG (eftersom vi blev bortbjudna på bröllopsdagen kunde vi inte göra ngt kul med de vänner vi har närmasdt där vi bor) SÅ IGÅR BOWLADE VI 30 STYCKEN & ÅT SMÖRGÅSTÅRTA (som jag & syrran fixade till--för första gången). ALLT GICK PÅ RÄLS & VI HADE SÅ ROLIGT ("ålders spännvidd" mellan 11 och 64 år gjorde inte ett dugg). FÖRSÖKER FORTFARANDE KURERA MIG FRÅN FÖRKYLNINGEN & BROTTAS MED LITE FEBER...HA EN FORTSATT BRA VECKA ALLIHOP/ KRAM J

Nygammalt sa...

Grattis i efterskott!
Låter ju som en helt underbar bröllopsdag!
Kram kram.

Lyktor och Tyg sa...

Jag blir jätteglad om du länkar till mig, tack så mycket!
kram Kristina

Eleonora sa...

Det blev verkligen firat på 10-årsdagen hör jag. Härligt med sådana vänner! Ha det gott. Kram

Nina sa...

åh så mycket kärlek överallt. Min lillebror gifte sig också i helgen och igen igår i Las Vegas - har precis tittat på bröllopsvideon ; är lite tårögd.... .

Härligt är ordet. Ha en underbar helg/kram/Nina

Stina sa...

Nää...jag ska klå dig nästa gång också. Så det så!!:-)
Puss

Jenny Oak Fae sa...

Ha en bra helg du också!

: )

KRAM, Jenny

<3

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att helgen blir bra!
Kram Ullis

MiaMaria sa...

Hej!

Ha´en bra helg!!!!!

MiaMaria

Fröken Fräken ifrån Fryken.. sa...

Du är utmanad!!

/kram fröken fräken

http://froken-frakens.blogspot.com/2008/08/ls-en-bok.html

ellenors hörna sa...

hehe, tack för veckan som gått oCH helgerna =)