fredag 1 augusti 2008

SMÅ GLÄDJEÄMNEN

Neej...typiskt...sovrummet är bara målat till hälften, så händer det som inte får hända...
färgen tar slut =(
Jag ringer runt för att ta reda på om butiken har fler burkar (man vill ju inte åka i onödan)
men färgen är slut för tillfället...överallt. Men vad trist!!!
När man är mitt uppe i ett projekt, vill man ju få färdigt...inte bli avbruten...


Igår var ingen bra dag, men så dyker små glädjeämnen upp...



Tant theas fina trådklänning kom med posten =)


Härliga vindar när man håller på att torka ihop i 28 graders värme



Härligt söta och goda hallon



När jag ändå var till stan passade jag på att ta en fika på gruvcafeét...så gott =)


Mamma lärde alltid mig att ta vara på de små glädje ämnena i livet, därför att små glädje ämnen finns det gott om, men de stora glädje ämnena kommer inte så ofta till en som man vill.


Faktum är att gårdagen blev bättre och bättre, trots att jag inte hade någon färg.


Idag då...ja, idag ska jag hitta på många nyttiga saker att göra! Jag hittade en fin kommod på logen i ladan för några dagar sedan! Tänk att den har stått där i alla år, utan att jag har upptäckt den. En finputsning och en "skrälldus" med färg, blir den som ny =)



HA EN BRA FREDAG/ JUNHE




27 kommentarer:

Desirée sa...

Så kloka ord, väl värda att komma ihåg! Härliga bilder! En skön helg önskar jag dig.

Diverselådan! sa...

Din mamma hade så rätt, så rätt.
Kram från Annette

Ullis/Leva på landet sa...

Alldeles rätt av din mamma. Man ska vara glad även för de små sakerna. Vilken härlig kommod, hoppas att färgen räcker till den, *s*.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Ann-Sofi sa...

Hej!
Men vad jobbigt): hoppas dom beställde hem mer färg fort till dig (:
En såndär kommod eller vad det heter såg jag sisst jag var till tippen i jättefint skick... men viste ju inte vad det va förnågot så jag tog den inte... sen när jag kom hem bläddra jag i en latnliv och där va den... exakt likadan och jättedyr(:
Blir den vitmålad?
Hoppas du får en fin dag!
Mvh ann-sofi

Anonym sa...

Så kloka ord från din mamma. Hon har så rätt så..
Åhh, vilken fin kommod.
Ha en härlig Lördag.
Kram

MiaMaria sa...

Hej!

Tänk att jag missade andra halvan av din tävling..så är det när man är bortrest.......grattis till vinnarna.

Vilken härlig kommod ska bli kul att få se slutresultatet.

Ha´en bra lördag Junhe!

MiaMaria

Eleonora sa...

Det där med att färgen tar slut hände mig i våras, då dottern och jag målade/tapetserade i min hall. Men jag hade bättre tur än du hade jag fick tag på mer färg. Men visst är det förargligt när sådant händer.

Vilken fin kommod du hittat "så där" bara på vinden. Den blir väl vit antar jag.

Gruvkafeet besöker jag varje gång jag kommer till din stad. Deras underbara hembakade bröd och kakor går inte av för hackor. Och mysigt är det att sitta i deras trädgård.

Ha det gott vännen och stor kram

junhe sa...

tyvärr är den vita färgen slut...funderar att måla kommoden i ljusgrå...måste fundera lite till. tänk att färg kan vara så dyr! man vill ju inte lägga ut en förmögenhet på bara färg...ha dt gott allihop/ j

Anonym sa...

hej hopp, plommonstropp =)

Karin i Villa Grå sa...

Visst borde man lära sig att ta tillvara på de små glädjeämnena i livet. Missar man dem går man miste om så otroligt mycket. Det är som att lära sig att leva här och nu - ett måste för att se och uppskatta det lilla.

Jag hoppas att det löste sig med målningen. Förstår din frustration!

Kram!

Karin

alegni sa...

nix-pix, inget paket har anlänt ännu, men jag väntar med spänning varje dag :-)
hon var/är klok, din mamma. det där brukar jag också säga, o göra! det finns så mycket att njuta av o vara tacksam för!
visst är det kul att måla? vi har målat massor i sommar, som du säkert förstått :-) hoppas du får mera färg snart!
ha det gott på arbetet fast det säkert känns jobbigt så här strax efter semestern.
kram,
ingela

Ann-Charlotte sa...

Du har verkligen härliga saker (lite avis). Din mor verkar vara en mycket klok person ;0)

Ha en finfindag!
Ann-Charlotte

Ewa sa...

Jag har en likadan kommod i min hall, som telefonbord. Den har originalmålningen kvar, och det är någon slags ådringsmålning i brunt. Har länge tänkt måla om den, eller ta bort färgen, men alla säger att jag förstör den. Tog bort en planka från baksidan, så att jag får in alla kablar och väggkontakten. Den kom så långt ut ifrån väggen annars. Plankan sparade jag dock, så jag kan återställa den sedan om det behövs.

Härligt fika. Hade inte suttit fel nu.

Kram
/Ewa

PS: Post strax påväg...

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så typiskt med färgen!
Men vilket underbart fynd du hittat att ta tag i!!!
Kloka ord från din mamma, men inte alltid så lätt att tänka på...
Mysig fika... kanske snart får testa, vi skall till Dalhalla i slutet av månaden :D
Ha det gott!
kram
nina

alegni sa...

TACK, SNÄLLA JUNHE! paketet kom idag o jag fick precis det jag hade hoppats på. du är så gullig!
kram,
ingela

Nygammalt sa...

Hej!
Vilken fin kommod, älskar dem.

TACK snälla du för den jättefina presenten. Har ju varit bortrest så idag kunde jag äntligen hämta ut den, de är jättefina.

Tack igen!
Kraaaam!

ellenors hörna sa...

med dig hoppas jag.. =)
hur är det med er där uppe? hoppas allt är bra =) poss i stora lass

Anonym sa...

Visst, kan jag hjälpa dig:-)
Är det den första på bilden eller den andra?

Ewa sa...

Hej vännen!

Varsågod. Du är go du med, och det vill jag gärna visa. Dina fina kommentarer på min blogg har gett mig så mycket glädje. Du har fortsatt skriva, fasstän jag själv ibland varit dålig på att skriva tillbaka, eller göra inlägg. Och du om nån är värd alla presenter och utmärkelser som cirkulerar runt bland bloggarna.

Jag virkar mer än gärna en klänning åt din mamma. Vilka färger vill du att det ska vara? Grytlapparna jag hade på Tradera tog jag bort. Då jag inte fått "napp" efter några dagar, tog jag bort mina auktioner.

Varma kramar
/Ewa

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack för kommentaren :)

Gud så irriterande när färgen ta slut! Hoppas den kommer snabbt.
Kommorden var superfin :)

Ha en trevlig helg
kram/ Therese

Anonym sa...

Åhh, det verkar som just den toppen är slut:-( Hmm, vad typiskt alltså.
Den fanns ju på sidan alldeles nyss.
Hoppas att du hittar något annat du fastnar för.
Kram

Lily of the valley sa...

Det är väldigt irriterande när färgen tar slut! I synnerhet om man bara har lite kvar att måla.

Vad kul när man hittar fynd där hemma som man inte hade någon aning om. Kommoden är jättefin!
kram Lily

Anonym sa...

Hej min kära vän!
Det är roligt att få stifta bekantskap även med din bloggsida, du har laggt ut så fina bilder och fina tänkvärda tankar.
Roligt att du kan göra fynd på din vind, på min är det mest skräp på väg mot tippen! Ha en underbar helg! Camilla A

millan69 sa...

Hej igen!
Har nu registrerat mig, så fortsättningsvis kommer att jag att blogga med detta namnet!
Ps. fortsättning av annanym!

Stina sa...

Kram till dig Fisen.:-D

ellenors hörna sa...

may o may.. have'nt we been lazy =) inget nytt om vare sig sovrum eller recept tssssss... skärpning älskade storasyster, föregå med gott exempel =P haha.. här nere e det jättebra väder, regnar och är grått =) hehe... typiskt sommarväder =) take care
krama svåger :)

Ewa sa...

Klänningen klar, och läggs på lådan i morgon bitti =)

Kramis
/Ewa