fredag 25 juli 2008

SLITEN, MEN TILLFREDS

NÄR MAN SKA TA EN TUR UT PÅ FJÄLLET VET MAN NÄSTAN ALDRIG
HUR STIGEN SER UT...IBLAND SER DEN SKAPLIG UT...
...IBLAND FÅR MAN HOPPA MELLAN OLIKA STENAR...ELLER VADA...
IBLAND BLIR MAN TRÖTT OCH MÅSTE VILA...

MEN ANSTRÄNGNINGEN MAN GÖR FÖR ATT SE SYLARNA (på avstånd)
ELLER HELAGS-MASIVET (på nära håll) ÄR VÄRT MÖDAN!

EFTER 3 DAGAR I JÄMTLANDS/HÄRJEDALSFJÄLLEN ÄR VI SLITNA (efter nästan 4 mil) MEN TILLFREDS ÖVER ALLT VACKERT VI FÅTT UPPLEVA =)

OM ALLT GÅR SOM PLANERAT, BLIR DET EN TRIPP TILL SJÄLVA SYLARNA I SEPTEMBER...HOPPAS...HOPPAS =)

KRAM & HEJ/ JUNHE



18 kommentarer:

Monika sa...

Härliga naturbilder! Visst är det skönt att få komma bort från allt och bara bli ett med naturen. Det borde alla uppleva då och då. Man blir stärkt i kropp och själ på ett alldeles speciellt sätt.

Du hade frågat tidigare om den lilla klänningen i ståltråd. Jag kommer att lägga ut en del av allt jag gör till försäljning. Jag håller nämligen på att drunkna i allt som samlas på hög här :o)

Jag tar 100 kr för den. Om du är intresserad kan du maila mej på:

tanttheas@yahoo.se

Ha det finemang!

Kram

Monika

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara bilder. Verkar som om ni haft det härlit. Det är ju charmen med fjällen att man aldrig vet hur det är och att terrängen är så blandad.

Ha en bra dag!
Kram Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Jag brukar ha lättare att gå uppför faktiskt. Får så ont i knänan när jag går nerför. Visst får du länka. Lägger till dig i min lista också.

Ullis

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Vad härligt ni verkar ha haft det!
Jag skulle också vilja vandra eller bestiga te x Kebnekaise, jag tror det är en enorm upplevelse!

Ha en fin helg Junhe!
Kram
Mia

Eleonora sa...

Så vackra bilder! Det verkar som ni har haft det toppen.Det är också helt underbart att fjällvandra i den klara luften och de orörda vidderna omkring sig.

Men egentligen behöver du bara dra till Siljan, Sjurberg, Leksand och Vikarbyn för att få en underbar naturupplevelse.

Trevlig helg söta vän och kram

Eva Agnes sa...

Fjället r helt underbart ut. För många, många år sedan vandrade jag, sonen och några vänner till Sylarna. Det var en upplevelse. Skulle tyvärr inte orka i dag.
Men tankarna går gärna dit.
Snygg logo du har skaffat dig. Och ny bakgrund. Mycket vackert.
Kramar Eva Agnes

Lila sa...

Oh, så härligt ni verkar haft det!!!

Kramis Lila

Vit Spets sa...

Åå så härligt med fjällvandring, mina föräldrar släpande alltid med oss när vi va små för att njuta av naturen, kallkällorna & spänningen av att ligga i tält å bara mysa...hösten är min favorit, har alltid varit det! Nu när våra barn börjar bli äldre skall vi oxå ta med dem på dessa strapatser... Visst skapar jag lavendelpåsarna för försäljning, hör av dig via mail ifall du är intresserad sivlauri@hotmail.com
//Siv

Desirée sa...

Åhhhh....önskar jag varit där också!

Lea sa...

oj vilken härlig naturupplevelse ni har fått.
Det är vårt projekt när barnen blir större. Fjällvandring!
Hoppas att du får vila och ta igen dig i sommarvärme hemmavid.
Ha det gott!¨
/Lea

Eleonora sa...

Nu har jag vandrat runt i din blogg och kollat nästan ALLT! Du har så fint och är så påhittig på många olika sätt.

Men jag ser att du har en annan Lily of the Valley - vi har tydligen båda blivit godkända vid bloggansökningstillfället. Det tycker jag är konstigt.

Hur blev det stora skåpet som du skulle måla?? Och hur går det med loppisplanerna i gamla Mangelbodhuset??

Fortsatt skön sommar - hoppas vi kan ses till sensommaren/hösten!

Ge Stina en "kryapådig-kram" från mig. Ha det gott!

Hem och Lycka sa...

VIlka härliga bilder! kram!

Karin i Villa Grå sa...

Vilka magiskt vackra bilder!

Det måste vara så jobbigt men så fantastiskt att fjällvandra - och vilka snygga benmuskler man måste få ;-)

Den sista bilden måste du förstora och rama in, den är hur fin som helst.

Kram på dig!

Karin

färg o form sa...

Hääärliga bilder!! Det måste vara underbart att vandra!! Själv går jag mycket i skogen.....hmmm.....men inte under flera dagar!!hi...hi
Må gott Hannah

ellenors hörna sa...

fiiiiina bilder sis din fotograf-lirare =) lots of löv 2 ya... tack så mkt.. det känns skönt att veta, du skrev soon... nån du kan skicka över eller vet du ngt jag inte vet ännu? hehe.. pls tell.. poss älskar dig BIG sis

Handplockat sa...

Åååh vad härligt

Anonym sa...

Hejsan, vilka fina underbara naturbilder, måste ha gjort gott i själen att vandra omkring där? När mitt ben är läkt ska jag ut och gå och gå..... jag längtar så.
Soliga hälsningar
Sanne

Monika sa...

Hej på dej Gullevän :o)

Så kul att du är nöjd med klänningen. Och lustigt, vi har lite råkat ut för samma grej idag. Min måla tog också slut. Jag målar just nu ett gammalt skåp och ett bord från vardagsrummet.

Tidigare i veckan har jag målat massor av smågrejs, så kanske var det dit min måla tog vägen ;o)

Jag hatar när jag måste sluta för en sån sak. Jag vill ju få klart! Förstår att du känner samma. Ivrig som man är :o)

Hoppas det ordnar sig för dej. Jag får åka iväg imorgon och handla mer helt enkelt.

Stora kramen

Monika