torsdag 10 juli 2008

FJÄLLTUR...IGEN

Äntligen har man fått semester och har


4 härliga och långa veckor framför sig!


Vi inleder vår semester med en fjälltripp...igen.


Fjället kan faktiskt vara beroendeframkallande =)


Vi har precis kommit hem från fjällturen nummer 2 och trots den sena timmen är jag pigg...


ja t.o.m superpigg.






Något bland det viktigaste att tänka på när man fjällvandrar är att ha ordentliga kängor!

Mina Meindel är det naturliga valet och har hängt med på många vandringar genom åren =)



TACK VARE ER HAR JAG PASSERAT 15.000 BESÖKARE!

TÄVLING INOM KORT ALLTSÅ =)

HEJ DÅ, LUDEN TÅ


18 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

då får man önska er en trevlig tur!!!

Och grattis till de 15000 besökarna....

Må så gott och ha det så bra!
MiaMaria

EVA / whiskyochchampagne sa...

Härligt med en fjätttur !
Visst, vi är supernöjda med grillen ! Vi köpte den på JULA för strax under 2000 kr, men då tillkom lite för nån gasolkoppling och överdraget...+ så klart gasolen ! Men vi grillar nästan varje dag :)
Ha en underbar semester !
***
KRAAAM EVA

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till 15 000 besökare! Kul!
Förstod inte om ni varit eller ska iväg, men kan tänka mig att det är härligt i den storslagna naturen.
Önskar dig en trevlig helg!
kram
nina

♥Linda♥ sa...

Hej Juhne!
Vilken härlig tur! Bilderna är så fina. Gissar att du bor någonstans med fjällvärlden in på knuten?!? Måste vara härligt! Jag älskar oxå att vara ute och gå men jag får nöja mig med att ha "landmiljö" med öppna fält och ängar och titta på kor på mina promenader. Men det är härligt det med...
Hoppas du får en underbar semester!!! Själv har jag precis avverkat första veckan med mest bara slapping. Nästa vecka åker vi ttill mamma o pappas sommarhus på Öland. HOPPAS det blir fint väder då! Kram/ Linda

Desirée sa...

Å jag vill också till fjällen! Har varit där en gång, då Kebenekajse. Som sagt, fjällen återvänder jag gärna till! Kramar och ha en fortsatt härlig semester!

MiaMaria sa...

Hej!

JAg har mailat dig..men jag vill gärna att du skickar en bild så att jag får se hur det ser ut...
Så att jag kan se om jag klarar av att göra det....

Ja, nog är man uppe på natten får pasa på att titta in till bloggarna då......och vi är nog flera som sitter uppe och ugglar...

HA´det så bra!
MiaMaria

Gårdsromantik sa...

Men vilken underbar vandring. Nu skall vi gå en kortare tur i byn.
Tänk om solen kunde behaga titta fram.

Kram Maud

ellenors hörna sa...

kanonfint juh....
har inga nya bilder ännu men snart :)
ha dt gött så åker jag med er hem i augusti - ni kommer inte undan haha...

Nina sa...

Jisses jag har aldrig vandrat i fjällen !
Men i augusti bär det väg på bröllop i norska fjällen och då kan det bli en tur!

Ha nu en underbar semester och njut !

Mer av allt sa...

Visst blir det en rejäl avkoppling av vara i fjällen fast man går mycket? Det är verkligen en mental vila. Trevlig helg!

Ewa sa...

Hej vännen! Så kul att du skriver, trotts att jag själv blivit MYCKET dålig på det. Ska skärpa mig. Har lite bloggtorka nu, igen, bara...
Va härligt med fjällen. Renar... Dem har vi stora problem med här även sommartid. Ett gäng sabbar en massa på golfbanan bl a.
Kängor är A och O då man ska vandra. Själv använder jag mina militärkängor ofta. De är supersköna, och jag har aldrig fått skavsår i dem. Man får egentligen inte använda dem privat, men det struntar jag i...
Här har vi inte haft nån sommar alls nästan. Så himla tråkigt. Man blir deppig. I morgon är det min sambos sista semesterdag. Han har väl haft 2 bra soldagar på 3 veckor, och då höll vi på att flytta. Eller han, rättare sagt. Vi har blivit sambos på riktigt nu.

Du. Mejla mig din adress.

Kramis
/Ewa

Monika sa...

Hejsan! :o)

Grattis till 15 000!

Din smarriga tiramisu måste jag naturligtvis testa!

Hoppas det blir en skön vandring i fjällen och en underbar semester!

Ha det så gott!

Kram

Monika

Monika sa...

Hejsan :o)

Tack snälla för din rara kommentar hos mej. Blev så hjärtans glad över den :o)

Självklart får du länka mej! Som du ser så har jag ju redan tagit mej friheten att sätta dej på min länklista :o) Hoppas det var Ok det också.

Ha det fortsatt fint på din semester.

Kram

Monika

Mer av allt sa...

Tack för din kommentar om porslinet. Jag använder det så ofta jag kan.
Ha det bra!

Stina sa...

Men lilla gumman! Har du skaffat horn nu också?
Jaha, då blir det till att förstora upp dörren igen då. Annars kommer du ju inte in. Puss

Anonym sa...

Grattis till 15000 besökare.
Roligt att du hittade till min blogg.
Så hittade jag hit:-)
Ja, dessa tjuvar ska jag glömma bort.
Kram//Eva

Nygammalt sa...

Grattis till semsestern och dina besöksiffror!

Vad härligt ni verkar ha det, en sån där naturtripp måste vara som balsam för själen.

Må så gott!

Kram.

alegni sa...

jag förstår att det kan vara lika beroendeframkallande som att åka ut i skärgården :)
hoppas du får en riktigt skön semester, junhe!
kram,
ingela