söndag 31 augusti 2008

I LOVE...

HJO...SÅ MYCKET ATT VI ÅKTE DIT I HELGEN...IGEN =)
VI PASSADE OCKSÅ PÅ ATT BESÖKA MYSIGA FORSVIK &
TOG EN FIKA PÅ SLUSSCAFÉET *mums*



JAG HAR FÅTT EN UTMANING FRÅN "FRÖKEN FRÄKEN" ...

Jag har inget stort bibliotek, men läser ofta och mycket

I PERIODER ska tilläggas =)


VILKEN BOK LÄSTE DU SENAST?
"När skymningen faller" av Joy Fielding
ÄR DET ÖVERVÄGANDE KVINNLIGA ELLER MANLIGA
FÖRFATTARE I DIN BOKHYLLA?
kvinnliga =)
NÄR DU LÄSER EN BOK, RÄKNAR DU NER HUR MÅNGA
SIDOR SOM ÄR KVAR ELLER TÄNKER DU "NU HAR JAG
EN FJÄRDEDEL", "EN TREDJEDEL", "HURRA HÄLFTEN" KVAR?
När jag läser böcker läser jag intensivt, jag kan läsa 3 böcker på en vecka.
Jag har aldrig tid att tänka över hur många sidor det är kvar.
Däremot om boken är bra, kan jag tycka att det är synd att den tog slut så fort.
HUR VÄLJER DU BÖCKER DU VILL LÄSA?
Tips från vänner och om texten på baksidan av boken fångar mitt intresse.
NÄR BLIR EN BOK FÖR LÅNG?
När författaren kör med ett "tradigt" språk eller vattnar ur storyn.
LÄSER DU LIKA GÄRNA PÅ ENGELSKA SOM PÅ SVENSKA?
Nej, jag läser alltid på svenska.
VILKEN BOK BLEV DU SENAST BERÖRD AV?
Kan inte minnas...jag berörs alltid av levnadsskildringar & livsöden.
KAN DU LÄMNA EN BOK SOM DU TYCKER ÄR TRÅKIG?
Absolut! Om inte de första sidorna fängslar mig lägger jag ihop boken direkt.
Det finns så många böcker att läsa och så lite tid...
VILKEN BOK LÄMNADE DU SENAST?
Kommer inte ihåg...men jag tror författaren var Elizabeth Gilberg...
VILKEN GENRE ÄR ÖVERREPRESENTERAD I
DIN BOKHYLLA/LÅNAR DU OFTAST?
Deckare/thriller
REKOMMENDERA 5 FÖRFATTARE:
Anne Holt
Karin Fossum
Henning Mankell
Camilla Läckberg
John Grisham

Jag skickar utmaningen vidare till följande 5 bloggare =)

ALEGNI

LILLA BLANKA

KLEWAS KRYPIN

TANT THEAS LILLA TORP

ÄLSKAR SÖTT

HOPPAS NI FÅR EN BRA START PÅ VECKAN/ JUNHE

14 kommentarer:

Nygammalt sa...

Vad mysigt ni har haft det!

Jag är också en som kan tokläsa i perioder. När man väl gör det så är det väldigt rogivande måste jag säga men jobbigt att det alltid blir så sent, man vill ju inte sluta läsa ;)

Kram.

Annie - Annalunda sa...

I love Hjo too! :)

Roligt att läsa om dina läsvanor!

Ha en skön vecka - kram Annie

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få veta lite mer om vad du läser. SEr ut som om ni haft det mysigt på er trip.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Mindi sa...

Vad roligt att du lämnade en kommentar hos mig så jag kunde leta mig hit. :)

Vilken mysig blogg!!!

Ni ser ut att ha haft det jätte gott i HJO! Göta Kanal är sååå fint! Var ligger det där caféet där man sitter alldeles vid båtarna??? Måste kanske besöka... ;)

Kram kram kram
M I N D I

alegni sa...

vilket intressant bokinlägg, junhe!
jag har firat en midsommar i hjo någon gång på åttiotalet!
hälsa min grodräddarkollega ;-)
kram,
ingela

Stina sa...

Läs o läs o läs.
Jag biter heller i gräs.
Va? pussgurkan där!!

Jenny Oak Fae sa...

Hjo verkar ju helmysigt..!

: )

KRAM & ha en underbar vecka!

/Jenny

<3

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Love HJO 2 :D Mysigt! Vi har varit i Dalarna som sagt och kom hem för någon timma sedan. Yes, betongrosor, tror jag köpte dem hos Nublu.
Ha det gott!
kram
nina

Anonym sa...

Tack för titten hos mig. Många bra författare som du gillar.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Tack sötaste..men jag håller den nog innestående!! Jag läser aldrig böcker!!=) Men tack för att du tänkte på mig..=) Ha en alldeles..alldeles..underbar dag! kramar Malin

Desirée sa...

I Hjo har jag nästan aldrig varit - måste fara dit snart! Kram

Monika sa...

Hej där! :o)

Men så kul med en utmaning. Och om något jag verkligen brinner för. Är bokälskar av stora mått! :o)

Jo du! Hjo verkar väldigt mysigt! Dit skulle jag vilja åka någon gång!

Tar med utmaningen nästa gång jag gör ett inlägg.

Ha det gott goa du :o)

Kram

Monika

Nygammalt sa...

Kikar bara in för att önska dig en trevlig fortsättning på helgen!
Kram.

Ewa sa...

Hej Junhe!
Hoppas allt ät bra med dig/er. Nu har jag äntligen svarat på din utmaning.

Kram
/Ewa