söndag 10 augusti 2008

TIME FOR COFFEE & COOKIE

JAG TROR INTE JAG VARIT SÅ SUGEN PÅ FIKA
NÅGONGÅNG SOM JAG VAR IDAG...




JAG BÖRJADE BAKA DIREKT PÅ MORGONEN!
DET KAN NOG BERO PÅ ATT JAG VANN SÅ SÖTA KAKTÄNGER &
SOCKERTÄNGER PÅ TRADERA FÖR ETT TAG SEDAN...



JAG KÄNDE VERKLIGEN NOSTALGIN KOMMA ÖVER MIG.
NI VET...DÅ MAN TOG SOCKER MED SOCKERTÅNG,
OCH KAKOR MED KAKTÅNG FRÅN ETT GEDIGET KAKFAT
PÅ 3 VÅNINGAR =) (JAG HAR SETT DET PÅ TV)






MEN VEM ÄR INTE VÄRD LITE FIKA EFTER ATT HA MÅLAT
SOVRUMMET NÄSTAN KONSTANT I 2 DAGAR *suck*
NU ÄR DET BARA GOLVET KVAR...


TRÅDHYLLAN FANN SIG TILL RÄTTA PÅ SOVRUMSVÄGGEN

DEN SÖTA VIRKADE KLÄNNINGEN KOMMER FRÅN GOÁ EWA (klewas krypin)



GODNATT/ JUNHE

23 kommentarer:

alegni sa...

så läckert det ser ut!
jag hade också tänkt måla lite panelbräder utomhus igår, men de stunder jag skulle ha haft tid att göra det, ÖSregnade det.
ha en fin arbetsvecka!
kram,
ingela

du, junhe, kan du skicka mig din adress?

Ewa sa...

Men se så gulligt det vart, och jisses va mycke gott fika. Tror nog det kan vara värt de 70 milen!

Ja, de växer som bara den här, men man får inte glömma att vattna dem. Det är alltså inte på så sätt en tålig blomma. Jag har min i köksfönstret, där det är kvällssol, och pytsar i lite då och då. Har en ganska liten kruka till den nu, men ska plantera om till större. Då ryms ju mer jord, och den håller sig fuktig längre. Får ta det efter semestern. Har några till som behöver större om fötterna.
M lade kuvertet på lådan nu då han åktre på jobbet, så du bör nog ha det redan i morgon med lite tur.
Hoppas ni blir nöjda.

Kramis
/Ewa

Ewa sa...

Åkte, skulle det ju vara! ;-)

ellenors hörna sa...

ooohhh najs hehe.. om den fortfarande går då så kan vi absolut se den =)mazariner =( urk katalaner däremot =) ta hand om er see ya soooooon

Desirée sa...

Vill också ha en tång! Fast vi äter ju så sällan kakor...Är det ett får som sitter och stickar i hyllan - ser jättegullig ut! Kram

Eleonora sa...

Duktig flicka som bakar kakor! Det har jag slutat med. Men till jul brukar det bli av. När jag bodde i Småland hade jag nästan alltid 7 olika sorters småkakor + bullar + sockerkaka i frysen. Ifall det skulle komma någon!! Och det gjorde det ju som oftast.

I Stockholm kommer ingen och överraskar med att ringa på dörren. Här bjuds och krusas. Trist men så är det. Sockerkaka slänger jag in då och då, men småkakorna lägger sig bara runt min midja - jag vet inte varför.

Duktig flicka också som målat klart i sovrummet! Önskar jag var i din ålder och hade orken kvar. Jag var väldigt ruschig förr, men nu ... har jag gjort mitt tycker jag.

Vägarna bär nog upp till Dalom snart igen. Då MÅSTE vi försöka ses, det som misslyckades förra gången.

Ha det så gott och koppla av ett tag nu så du får kraft till nästa projekt ... som blir ??vaddå? Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Så gott det ser ut. Du är duktig som bakar du, har inte ork till det just nu. Ska bli kul att se hur sovrumet blir.

Kram Ullis

Mamma C sa...

Du hade inte lite fikabröd du heller. Blir riktigt sugen.
Kram Mamma C

Jenny Oak Fae sa...

Gå in på denna sidan och sök efter ornamental letter

http://etc.usf.edu/clipart/mySearch.php

Kram, Jenny

<3

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så gott det ser ut.
Inte är det roligt när färgen tar slut och man inte får tag på nå mer.....Hoppas att det kommer mer snart.
Kram Irene

Anonym sa...

åhh, vad läckert det ser ut:-)
Man blir ju riktig sugen. Ja, ibland är man så himla kaffesugen.
Kram

Lila sa...

Mumsigt det ser ut med alla godsaker!!!!!

Kramis Lila

MiaMaria sa...

Hej!

Härligt med nybakat...och så mysigt med kaktång till, blir ju så vackert.....och självklart ska man ha belöning när man stått och målat i flera dagar.....håller fullständigt med.

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Stina sa...

Det där såg mumsigt ut.:-)
Puss

Radhusdrömmar sa...

Vad fint och mysigt och inte minst vad gott det ser ut!

Vad skönt att det är färdigmålat i sovrummet, du får visa snart.

Gillar din våg, jag skulle också vilja ha en sån gammal.

Ha det gott!

Kram Johanna

Jenny Oak Fae sa...

Prova igen:

http://etc.usf.edu/clipart/mySearch.php

Skriv ornamental letter efter Keywords:

Tryck sedan på Search keywords

Kram, Jenny

<3

Ann-Charlotte sa...

Åh så vackra glaskupor du har!
Jag är jätte avundsjuk ;0)
Härlig kaktång. Jag har själv stått och hållit i en i den lokala antikboden men det är ju så mycket man bara måste ha hehehe.

Kramisar!
Ann-Charlotte

Stina sa...

Det är bara att komma, vet du...pussgurkan!:-)

Wickans värld sa...

Har du kvar nåt fikabröd? Blev så sugen när jag såg allt du bakat...

Wickans värld sa...

Det är ok! Ska "städa" på min sida o länka till dig också!!

junhe sa...

om jag vetat att så många var fikasugna, hade jag naturligtvis bakat mycket mer *fniss* önskar alla en trevlig helg. ska på bröllop i helgen och imorgon ska en väninna & jag fixa lite ost för ca. 40 pers *suck* men dt ska bli så kul!!!! gör förmodligen ett inlägg efter helgen...om jag orkar *fniss* KRAM-JUNHE

Annie - Annalunda sa...

...och oj vad JAG blev fikasugen nu!!! Vilka smaskiga kakor!!! Ska sätta på lite kaffe och ta en lavendelkaka tror jag... Så många fina bilder du visar!

Kram Annie

Anonym sa...

Mysigt med fika, jag var på kakbuffé med 16 olika sorter i veckan.