onsdag 9 september 2009

EN HELT VANLIG ONSDAG...

BRUKAR JAG ÅKA OCH TRÄNA EFTER JOBBET.
TÄNK ER EN SPINNINGSSAL FULL MED CYKLAR
OCH FÖRVÄNTANSFULLA "SPINNINGSENTUSIASTER"
(MED MOTTOT "KOM IGEN NU TJEJER,
NU SKA VI STÅ HELA PASSET UT")
...OCH SÅ LILLA JAG DÅ...



DE FÖRSTA 20 MINUTRARNA BRUKAR GÅ SOM
EN DANS, JAG HÄNGER MED DE ANDRA
UPPFÖR DEN EXTREMT LÅNGA & "PÅHITTADE" BACKEN
OCH LÄGGER IN EN LÄGRE VÄXEL NÄR VI ÅKER
NERFÖR. JAG KAN NÄSTAN KÄNNA "VINDDRAGET"
I ANSIKTET...=)



EFTER 40 MINUTER PÅ CYKELN HAR SADELN LETAT
SIG IN I MIN ÖMMA BAK OCH JAG KAN BARA
LÄNGTA EFTER DUSCHEN OCH BASTUN.
FÖR DET ÄR NÄMLIGEN 10 MINUTER KVAR AV PASSET
*SUCK*



JAG FÖRSÖKER INTALA MIG SJÄLV ATT DETTA ÄR BRA
FÖR MIN HÄLSA & KONDITION. OM SANNINGEN SKA FRAM
HAR MIN UTHÅLLIGHET ÖKAT.
TIDIGARE JOGGADE JAG CA 200 METER & FLÅSADE
SOM EN LITEN GRIS, MEN NU "FLYGER" JAG FRAM
1-2 KM UTAN ATT BLINKA...nåja...nästan iaf =)



JA, JAG VET...DET HAR JAG SPINNINGPASSEN ATT
TACKA FÖR!!! MEN VARFÖR KUNDE DE INTE
HITTAT MER KOMFORTABLA SADLAR?
NEJ, MAN MÅSTE TYDLIGEN KÄNNA BLODSMAK
I MUN & BAK FÖR ATT FÅ TILL LITE KONDITION!



NÄR MAN VÄL ÄR KLAR MED PASSET, KAN MAN
INTE KOMMA AV CYKELN...KROPPEN ÄR HELT STEL!
HJÄRNAN SKRIKER VATTEN, DUSCH & VILA
MEN ALLT MAN KAN ÅSTADKOMMA ÄR:OAHAJAJAJA



JAG TAR GÄRNA EMOT ERA KOMMENTARER OM SPINNING!!!



HÄRLIGT LANTLIGA BOKSTÄVER FRÅN
SVIRRE/TRADERA

DEN GAMLA SAXEN KOMMER FRÅN SKANSEN

TACK FÖR TIPSET KRÅKAN *hihi*



ÖNSKAR ALLA EN FORTSATT BRA VECKA


KRAM JUNHE

15 kommentarer:

Anonym sa...

hihihihi..............det är bara jag...................

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

HEJ TJOLAHOPP!!
Vilket härligt inlägg...så bra du skriver!!!;)) Länge sen jag var på spinning..minns att mina pass var typ som dina;)))

~~Kramelikram ☻ Millan~~

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hopp o hej!
Vad duktig du é!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

junhe sa...

SÅ TRÅKIGT NÄR MAN SKALL GÖRA OM ETT BLOGGINLÄGG OCH DET BLIR TOTALT FEL =((

HUR GÖR MAN SÅ ATT INTE RADERNA BLIR SÅ LÅNGT FRÅN VARJE STYCKE?

TACKSAM FÖR ALLA SVAR!!!

Malin sa...

Tøffe søster!!

Spinning er hardt!!
har kun gjort det 1 gang!!

Så fint stativet med kjøkkensleiver var!!
Nydelig:)

God klem til deg

EVA / whiskyochchampagne sa...

Guu vad duktig du är ! Spinning är nog det sista jag skulle fixa...min kropp funkar ju inte som den ska längre...så det får bli promenader istället !

***
KRAAAM EVA

lolla sa...

halloj
jag har nyss börjat träna bodypump och kan nästan inte gå idag, men har ändå bokat ett nytt pass idag...det är såå kul.
har även tränat spinning förut och gillade det åxå men en sak i taget nu...kanske träna båda senare i höst. spinning är ju så bra för flåset...
trevlig blogg du har...
kram lolla

MiaMaria sa...

Hejsan!

Puh...jag blev andfådd av att läsa ditt inlägg...kanske jag skulle spinna lite...fniss....
BRA JOBBAT, fortsätt så....

Vilken härlig weekend du o din man varit på....

Ang raderna...kanske du kan gå in på redigera inlägg....trycka in bakåt knappen ända upp och sedan tryck ner shift tillsammans med enter....till önskat mellanrum...testa får du se.....

HA nu det så bra//MiaMaria

alegni sa...

jag gillar att cykla, men i min egen takt (vilket oftast innebär full fart från början till slut - så svetten sprutar). tyvärr cyklar jag inte alls så ofta som jag borde o det beror på... SADELN! jag får så attans ont där nere av att cykla. spinning har jag aldrig prövat på.
kram
ingela

Malin sa...

hei vennen!

Takk for besøket!
Kom gjerne på besøk hos meg! Tenk så kos det hadde vært da:)
Håper du har det bra:)

God klem fra "søstra"

softgrey sa...

Spinning - vad flitig du är!

Välkommen till min tävling/utlottning! Vad roligt att du vill vara med. Du har två vinstchanser varje månad så länge länken finns.

Ha det så gott i veckan

Kram, Anette

www.shabbychickort.se

ellenors hörna sa...

hej gumman jag har kommit på en kanonbra idé.. det enda som behövs är 3 ombyten kläder och x antal kronor i plånboken plus tågbiljett e klart om du vill veta mer så hör av dig, vi kanske inte kan göra detta än men när vi sparat ihop lite kanske.. tänkte vi alla töser i familjen kunde göra detta =) NÅ hihi

stora kramar =)

ellenors hörna sa...

med tummetott ja.. den vill skiljas från nageln nu iaf.. men nagel sätter sig på tvären, får separationsångest för att lämna sin gamle vapendragare.. så jag troe det är den som ställer till oreda i resten av kroppen.. har även det roliga i månaden, sen har jag ONT i magen utöver det vanliga värkandet.. plus är yr, mår illa, fryser till märgen i benen.. vad är det mer.. jo jag har ngt som strålar ut från ryggen ner i benet vilket gör att det är väldigt jobbigt o smärtsamt att sitta/ligga/stå/gå/sätta sig ner o resa på sig.. kryper ur sängen typ.. har aldrig mått såhär dåligt.. men som allt annat går det över.. har inte vart hos läkaren än, gör det när jag får pengar.. så hoppas att jag fortfarande har ont då.. kram sis

ellenors hörna sa...

nej jag vet att det inte är normalt men men, ska iväg lovar :) päronen kanske du redan fått tag i? tror dom kom hem natten till torsdags.. dom e hemma halva dan eller nåt, anders o maria har ju bröllopsdag idag så dom ska bort till dom =) ta hand om er pok

Eva Agnes sa...

Hej spinningtjej!
Jag känner igen det. Spinning häll jag på med för många år sedan. Då det var alldeles nytt. Jag tyckte det var jättekul.
Till dess att jag fick ont i nacken och ble´v rekommenderad att sluta.
Numer promenerar jag i stället. Kul det också. Särskilt när jag har hundsällskap.

Det finns en lite utmaning på min blog Choklad om du har lust att medverka.
http://venicedays.blogspot.com
Kramar Eva Agnes