tisdag 4 december 2007

Burrrh...vad kallt...

Idag har det verkligen varit kallt här...burrrrh...men bra kläder har man, för jag älskar att vara ute oavsett väderlek. Men tänk när mörkret sänker sig över träden och omsluter huset...vad ser man? Jag ser hur det liksom... glittrar...ja, det glimmar omkring mig...som om jag stod i något som var diamantbestrött.

Låter kanske lite knasigt! Men jag är kanske lite knasig, för jag uppskattar ofta saker som andra ser som bagateller eller inte ens tänker på. Men jag är gärna lite egen eller udda. Jag brukar tänka som Pippi, när hon säger: "Så brukar jag göra, och det brukar bli så bra så". Och det blir så bra =)
Hur som helst så glittrar och glimmar det i snön, på träd och buskar...ja, t.o.m på bron och min lilla porslinsgroda (som jag glömt plocka bort när jag höststädade).
Ja...jag tycker att det är så vackert =)

Har inte haft så mycket tid över för att fixa & inreda hemma på ett par veckor nu (det finns så mycket att göra och så lite tid =(...trots att man prioriterar), men jag inspireras fortfarande av er andra som håller igång & visar så mycket fint !!!

Men porslinshjärtat (jag köpte 2, det andra har jag runt ett blockljus) och blomsmycket jag köpte för ett tag sedan njuter jag av fortfarande =)
Ha en bra kväll/ Junhe


20 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Go kväll!!
Här är en till som inte hinner med i pyntandet. Eller...jo jag har fått fram adventsstaken och stjärnor. Men jag ids liksom inte. Jag får hela mitt lystmäte stillat (nästan kvävt) av all jultillverking. Ibland kommer kunder in och säger förtjust: - Är det inte roligt att måla hela dagarna??
- Joooo...säger jag, och känner mig som ett djupfryst fiskpaket i fejset.......JÄTTEKUL!
Dagligt arbete mister lätt sin glans.......
Men du har fått till lite mysfaktor, ser jag!
Ohhh....jaaa, visst bor vi vackert vid havet!! hi hi Man vaknar lätt ur önskedrömmen när grannen kommer farandes med skördeströskan, fniss!
Sov gott lilla du!
Stor kram Kicki

MiaMaria sa...

Hejsan!

Har provat maila igen...

Ha´det så gott!
Miamaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det vackert med frost och snö! Här är det bara regn och rusk...och en fuktig kyla som kryper in! Så det blir mycket ljus att tända, så mysfaktorn blir hög
Kram
Marie

Maria sa...

Ja, det är sånt som ger krydda i livet....vänner!!

Mysig bild *ler*

Ewa sa...

Hej Junhe!

Filten går att beställa från Stadsmissionen. Länken finns i texten på min blogg. Klicka där det står: Filtarna går att köpa här, på här, så kommer du dit direkt.
Ja, jag tyckte det var en bra sak att göra. Och filten såg riktigt snygg ut i Amelia.

Mvh/Ewa

Ewa sa...

Länkar till din sida! =)

/Ewa

Kamomilla sa...

Du skriver så mysigt och jag kan känna igen såna tankar du beskriver :)
Vilket gulligt hjärta och blomsmycke du hittat! Det är små ting som förgyller vardagen, inte sant?

Stina sa...

Ni kan få bli stödfamilj åt Sally.:-D

Ljuva ro sa...

Härligt att njuta av det lilla i livet, det vackra som finns runt omkring som man bara tar för givet, luften vi andas...
Önskar dig en god helg!

Handplockat sa...

fniss vi visar samma hjärtan i dag du och jag =)

Tack än en gång för det ljuvliga "Tröstpriset"

kramelikramen

Ewa sa...

Hej där vännen!

Ja, det hoppas jag med. Har fått akupunktur tidigare, för en 7-8 år sedan, och då funkade det. Nålarna de sticker med är så tunna, men visst känns det - men då vet man att de träffa rätt. Skönt efteråt.
Ha en fin kväll.

På återhörende!

Kram/Ewa

MiaMaria sa...

Trevlig helg till dig också!

Fick du mitt sista mail?...behöver ju din adress och du mitt kontonr....

Hör av dig så jag vet!

Ha´det så gott!
Miamaria

Skatan sa...

Tittar in och önskar dig en trevlig kväll : )

Ann-Catrin sa...

Hej!
Du skri´ver alltid så fina inlägg.tittar in här titt som tätt.
ha det så bra. kram

Grindelunda sa...

God kväll! Kikar in hos dig. Jag är ny i denna värld av bloggande, och det är så kul att kika in och läsa alla trevliga och inspirerande bloggar :) Tiden bara rusar iväg. Må så gott! Mvh/Gunilla

junhe sa...

grindelunda...

välkommen!!! alltid kul med nya bloggare i cyberspace=) kikade in hos dig och hittade många fina grejer...bla kaminen och kaffekvarnen vill jag ha=)...får man säga det?

tackar för alla era snälla kommentarer, blir så inspirerad=)

Stina sa...

Puss

Anonym sa...

Vilket gullligt arrangemang du har gjort!

Hem och Lycka sa...

vad sött! kram

Cornelias Corner sa...

Men vad avundsjuk jag blir!!! Hos mig är allt så geggigt och fult.
Kram!