fredag 14 december 2007

Kontraster

Visst är det härligt med kontraster... svart-vitt, guld-silver, kallt-varmt, gammalt-nytt osv osv
Jag har alltid gillat det kontrasten vill åstadkomma... ha ha ha... nu tänkte jag högt igen... och får ett gapskratt från köket.
-Det där lät nästan lite filosofiskt, säger min man och småskrattar...
Han menade nog att jag var lite luddig. Utan att för den skull gå in på några detaljer visar jag istället lite bilder *fniss*. Så kanske ni förstår vad jag menar =)
Återigen har vi haft en mysig fredagkväll med god mat *fniss*.
Detta är inte menat som en matblogg, den innehåller inredningstankar OCH det som sätter extra guldkant på tillvaron OCH som ligger mig varmt om hjärtat...och där ingår mat *mums* och dukning =)
Ni måste tro att vi äter oss igenom dagarna, men faktum är att det är vardagsmat som gäller i veckorna...och då vill man gärna sno ihop något extra gott till helgen och tillsammans med den man älskar mest =D
(att sedan midjemåttet ökar & jeansen inte sitter lika bra som tidigare, drabbar ju ingen annan än mig själv....så ingen skada skedd =)
Kräftcoctail
Saffranstorsk med curryris
Vaniljpannacotta med 3 smaker (hallon, apelsin och kaffe)








ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG HELG/ KRAM JUNHE

13 kommentarer:

Stina sa...

Vad gott!

Bastunissar!:-DPuss

Anonym sa...

Gud vad gott det ser ut!!
Du verkar vara sååå duktig på att laga mat...tänk om man ändå vore det...hmmm!!Jag får väl gå igen din blogg dag för dag och försöka laga maten efter vad jag ser på bilderna =) det skulle vara en utmaning det!!!Ha en trevlig helg...kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Du kan verkligen konsten att få en att dregla... så gott allt ser ut!! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det ser fantastiskt gott ut alltihop!!!
Kram
marie

Lilla Blanka sa...

Åh vad gott! Du visar alltid så mycket läckerheter, man blir ju såå sugen på allt det goda!
Kram
Mia

Stina sa...

Pussgurka. Kul när du kommer...

En inredoholic sa...

Alltid lika trevligt att besöka dig! God mat!!!

Mumma!!

kram

MiaMaria sa...

Hejsan!
Här har det smaskats gott igen du kan det här med mat du ...

Du hittar säkert en massa i denna butik du ska besöka.

Ha´nu det så gott!
Miamaria

Maria sa...

Var har du hittat de fina teburkarna? Verkligen jättesnygga!

Ewa sa...

Hej Junhe, och tack för ditt fina inlägg på min blogg.
Här blir man så hungrig då man tittar in. Din man måste vara lycklig och kär i dubbel bemärkelse, för det sägs ju att "vägen till mannens hjärta går genom magen"! ;-)Du är verkligen jätteduktig, och fin arrangerat också. En ny "Tina" kanske?!
Jag går nu på akupunktur- och medicinbehandling, och peppar peppar, så verkar det funka. Ska få lite varmvattenbad efter nyår, och sen sakta börja träna på gym igen. Blir nog bra.
Åker ner till min moster på torsdag, och det ska bli skönt med lite miljöombyte. Behöver det nu. Känner mig lite isolerad efter den senaste värkperioden, då jag knappt orkat stiga upp ur sängen.

På återhörende.

Varma kramar från norr
/Ewa

Lina Gardelid sa...

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!

Samtidigt önskar jag en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram
/Lina

Ann-Catrin sa...

På din blogg ska man tydligen inte gå in när man är hungrig..mums vad gott det ser ut o låter. Titade just på ett recept på pannacotta idag..som jag tänkte göra i jul!
Kram A-C

Anonym sa...

Vilka fina bilder pa mat !!!
Man skulle kanske ordna en tjejmiddag ?
Mmmmmm,hungrig blir man ju i alla fall.....

Ha det bra,
monica