lördag 29 december 2007

SAMMANFATTNING 2007

Ja, det finns mycket att säga om året som gått, men för att göra en lång historia kort sammanfattar jag vårt 2007 med några ord och bilder.

Vi har träffat många nya & "gamla" vänner, så det har blivit mycket god mat (vilket har märkts på byxlinningen) & glatt umgänge under året. Saffranstorsk med kräftor och ris någon?


Semestern i Nordnorge förtjänar att omnämnas. Har ni inte besökt Andöja med omnejd...gör det!!! Så vackert, så vackert och så trevliga människor. Valsafarin var en höjdpunkt, trots att jag var sjösjuk under hela resan...men val såg vi!!!

Inredning/ renovering stod högt på listan under året. Vi har fortfarande jobb kvar, men är nöjd med inredningen i vardagsrummet & övre hallen, som blev ett fint gästrum istället för förvaringsplats som det var tidigare... och tänk vad mycket "lite" färg och inredningsdetaljer gör för helheten =)




Vi började året med en semester till Thailand/ Singapore (Singapore är för övrigt den renaste stad jag sett) och efter långt sparande börjar vi det nya året med 2 veckor i Thailand !

HA DET GOTT ALLIHOP...FÖR DET TÄNKER VI HA =)

KRAM JUNHE


























33 kommentarer:

Unknown sa...

Ååååh... *flämtar avundsjukt* Jag vill också börja varje nytt år i Thailand!
Häääärligt.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Ljuva ro sa...

Åh vilken dröm! Jag vill verkligen åka till Thailand! Ha det bäst!

MiaMaria sa...

Ha det så gott på resan Och ett underbart år 2008!
Miamaria

Karin i Villa Grå sa...

Men åh - det vore ljuvligt att resa till Thailand! Om man bara slapp flyga... *ler*

Den lilla ljuslyktan är i plåt eller liknande och målad - tror jag. Just nu snurrar det, jag dras med influensa och vet inte säkert. Jag kanske kan återkomma? :-)

Gott nytt år!

Kram, Karin

Ann-Catrin sa...

men ohh inte ett dugg avundsjuk nejdå!!!
Ha det så underbart kram A-C

Hem & Harmoni Marie sa...

Ha en mysig nyårsafton och njut av er semester! Lite avis är jag allt... :)
Kram Marie

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Vad skönt med en varm resa nu i de här regnvädret.
Jag älskar USA, så jag längtar dit.
Kul att du också gillar affären
VACKRA SMÅ TING.
Ha en trevlig resa och GOTT NYTT ÅR

Från Liselotte.

faster atta sa...

Gott nytt år! Hoppas att du får en helt underbar semester i värmen!

Visst var kronan fin, jag fick den i julklapp av min lillasyster.... Hon vet verkligen vad jag tycker om!

Min Skattkammare sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!
Och ha en hääärlig semester!
Stor kram till dig!
Kicki

Min Skattkammare sa...

Hi hi......
Så fel var det inte. Jag heter Kristina Marie......
Kram igen!

Änglahem sa...

Ååhh..vad alldeles underbart detta låter!!! Thailand....lyckos dig, en annan får fortsätta att drömma.

Läste just ditt förra inlägg och jag måste säga att det var väldigt bra funderingar, det stämmer ju.

Gott Nytt År önskar jag dig och ha en underbar resa!!!!

Kram, Ulrika

Birgittas minnen sa...

Saffransfisk, jatack, det tar jag gärna, har du receptet någonstans i din blogg. Fint det blev med renoveringen, alltid kul att ta emot gäster när man är nöjd med inredningen. Klart du får länka, jag blir bara glad. Kram och ha det så trevligt på semestern.

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Kul att du tittade in hos lilla mej.
Ja trådkistan är ifrån Madame Stoltz, älskar metalltråd, zink och rostiga saker.
Lyktan är ett loppisfynd.
Ha det bra. Liselotte.

Mitt hem är min borg sa...

Men du..Så himla skönt.. Hoppas ni får en super vecka..
Vilka härliga funderingar du hade i förra inlägget.. Det e ju precis sånt man går runt och tänker på jämt.. Hi hi!!
Önskar dig ett riktigt gott nytt år!!
Kram Linda

Birgittas minnen sa...

Tack snälla du för receptet, det verkar smarrigt, ska pröva det vid tillfälle. Jag länkar till dej också så jag inte går miste om något gott i fortsättningen. Kram och gott nytt år.

n o r d i n g å r d e n sa...

Du låter ha haft ett härligt år!!! Och ni har det så hemtrevligt hemma och all god mat du ideligen frestar med... ha en underbar semester och ett riktigt Gott Nytt År!! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh så härligt att få ha lite semester i det här gråblasket vi har här!
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram
Marie

Radhusdrömmar sa...

Hej! Ha det jättebra i Thailand!!! Är väldigt avis. Självklart får du länka till mig! Läckert grönsaksstilleben du fixat.
Kram Jo

Nygammalt sa...

Åh så härligt, hälsa Thailand från mig! Vi hade en liten affär 2001...
Butiken ligger i Ö-vik.
Ha en trevlig resa & ett Gott Nytt År!
Kram.

Lea sa...

Hejsan! Kul att du hittade till min blogg och så himla trevligt med en thailandsresa.
Gott nytt år!
/Lea

En inredoholic sa...

Åååååå ha det underbart gott!! Njut av värmen och lapa lite sol för mig med :)

Gott nytt år!

Kram

Evelinas hus sa...

Gott Nytt År.
Kram Caroline

Lea sa...

Hej igen! Självklart går det bra! Jag återkommer också gärna och vill jättegärna ha receptet på fisken
:-)./lea

junhe sa...

TACK ALLA GLADA "INREDNINGSTOKAR" SOM KIKAR IN & LÄMNAR SÅ GOÁ KOMMENTARER. JAG ÄR MITT UPPE I PACKNINGEN OCH HINNER INTE SVARA ALLA, MEN HOPPAS ATT NI, PRECIS SOM JAG FÅR ETT BRA 2008. JAG SER FRAM EMOT SEMESTERN, MEN INTE FLYGRESAN=( KRAM TILL ER ALLIHOP & TACK FÖR ALL INSPIRATION JAG FÅTT UNDER ÅRET!!! KRAM J

Ann-Sofi sa...

Gott nytt år!!!

Nygammalt sa...

Jaaa vad roligt! Jag länkar till dig också, om det är ok? =)
Sockerfattigt låter bra, får väl ha två löften i år ;)
Kram.

Färjtorp sa...

Hej!! Vad glad jag blir =) Det är bara att länka till mig.
mmm..smaskens det såg ut det där!
Gott Nytt År
/Johanna

Wickans värld sa...

Gott nytt år o ha en trevlig semester!!

Kram

Stämningsfullt sa...

Gott nytt år! Återkommer med mer info ang skänken sen. Kram!

Anonym sa...

Tack för titten.. och Gott Nytt År.. hälsar på dig igen.. men nu ska jag iväg o fira nyår.. hejsvejs.. Monica

marita blücher sa...

Hjälp vad man blir sugen på att provsmaka allt gott du skriver om i din blogg !
Ha en riktigt skön semester i Thailand.
/Marita

Lantliga drömmar sa...

Önskar er en underbar resa och ett härligt nytt år!

Cornelias Corner sa...

Hoppas ni har en underbar semester! Här kom snön precis!