måndag 21 januari 2008

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST

Ja, så var semestern över...aldrig hade jag trott att 2 veckor skulle gå så fort!
Vi lämnade Sverige i ett ganska uselt skick; vintertrötta, utarbetade och alldeles "grådassiga"
& återkommer pigga, brunbrända (nåja...röda som grisar) och med massa vårkänslor =)
Faktum är att vi längtar redan tillbaka, efter bara 3 dagar hemma...och då speciellt till:
massagen (30 kronor för en timmes ljuvlig massage på stranden)
mango, ananas, vattenmelon (de är ju så grymt goda,söta & billiga)



priserna (man har ju råd att äta ute varje kväll =)
människorna (de är så otroligt varma, gästfria & omtänksamma)
Men vi saknar inte:
den fuktiga värmen på kvällen
mosqitos (ljudlösa vingbeklädda odjur som inte drog sig för att smaka på oss)

toaletterna eller hålen i golvet som det faktiskt var nästan överallt (utom på hotellet och vissa restauranger).
Men nu är man tillbaka till verkligheten igen!
Borta bra men hemma bäst!!
Förrutom jobbet har jag hunnit med att träna idag...svettigt värre, men det känns ju så bra efter nästan 2 veckors vila.


Kram på er/ junhe

25 kommentarer:

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Welcome back!
Nog är det så att borta är bra men hemma alltid bäst!
Det låter som en underbar semester!
Är nyfiken på om ni smakade på kaffet innan ni åkte.
Ha en skön kväll!
kram nina

Cornelias Corner sa...

Åhh vad roligt att ni haft en härlig semester! men som sagt: borta bra men hemma bäst. Och tur är väl att man känner så! Kram!

Radhusdrömmar sa...

Vad kul att du är hemma igen! Har saknat dina glada inlägg och kommentarer!
Låter som att semestern var välbehövlig och att ni haft det bra! Håller på och tittar efter någon resa, men då blir det nog inte så långt eftersom vi ska ta med barnen.
Ha det gott och välkommen hem!

Kram Johanna

stina sa...

Välkommen tillbaks till verkligheten!!! Va skönt med sol och massage! Kram Stina

alegni sa...

välkommen tillbaka o tack än en gång för den fina påsen!
åh, det där fruktfatet ser så läckert ut...

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Välkommen hem!
Visst är borta bra men hemma bäst, men just nu så längtar jag otroligt mycke efter att få sticka till usa, det är mitt land.
Ha en fortsatt trevlig vecka-
Kram Liselotte

Anonym sa...

Jo, jag åkte ner igen. Men jag kommer snart hem igen. Puss Darling

En inredoholic sa...

Välkommen hem kära du! Låter som ni haft det underbart...

Såg förresten att det ser ut som du bor i Afghanistan, men det gör du inte va.. (på blogginfon) hihi!

Kram kram

Lilla Blanka sa...

Välkommen hem!! Ja det är inte klokt vad fort tiden går när man har semester.. :)
Kram
Mia

Birgittas minnen sa...

Välkommen hem, du verkar ha haft en jätteskön vilopaus med mycket gott att äta, fruktfatet såg verkligen läckert ut. Kram och ha det gott här hemma nu.

IKT i min vardag sa...

Välkommen hem till kalla Sverige! Hur roligt det än är att resa är det alltid så skönt att komma hem, framförallt till sin egen säng.

Ha det gott!/Linda

MiaMaria sa...

Välkommen tillbaka...
Har allt kikat in till dig för att kolla om du hittat hem till Sverige.....
Skönt med en härlig semester....men så sant borta bra men hemma bäst....

Miamaria

My Lovely Things sa...

VÄLKOMMEN HEM! Kul att höra at ni haft det så bra. låter härligt med värme...o massage.
kram

Eva Agnes sa...

Hej Junhe och välkommen tillkbaka.
Ja, du har väl haft det varmt i Thailand, kan jag tro. Då måste man elda när man återvänder till den här delen av jorden.
Jag eldar i braskaminen varje dag för att slippa tära på elomkostnaderna.
Det blir otroligt varmt och är mysigt dessutom.
Såg du vad jag gjorde med dina/mina hjärtan?
Det finns en blid på min höga, smala, vita fågelholk i något av mina inlägg. Titta på den så ser du.
Kramar Eva Agnes

"M" sa...

Låter väldigt trevligt det där med massagen...vad billigt...man kan ju ligga där hela dan..hihi

junhe sa...

TACK ALLIHOP =) MED 12 MINUS HÄR ÄR DT INTE SVÅRT ATT LÄNGTA TILLBAKA TILL VARMARE LÄNDER... IDAG BLIR DT INGET MER INLÄGG, FÖR VI FIRAR 10:ÅRS FÖRLOVNING (23 JAN), SÅ NU VANKAS POTATISGRATÄNG, FYLLD LÖVBIFF OCH ETT GLAS RÖTT =)

n o r d i n g å r d e n sa...

Å va det fruktfatet såg läckert ut! Min styvson med flickvän är i Thailand just nu. Välkommen tillbaka till kylan!! Mari.

Jes/Vita villa vila sa...

Välkommen hem igen!!!
Låter som ni haft det härligt :) Kram /Jes

ellenors hörna sa...

Tack sis för ditt inlägg, tycker jag har varit duktig med dom.. Härligt där borta? Hoppas du tagit många bilder, eftersom inte mor å far gjorde det.. Sköt om er, jag kommer nog komma uppåt er till snart har ju ev en demo i grängesberg.. Kram

H ennA sa...

Välkommen hem! Det hade inte varit fy skam med lite värme och solsken...

Ha det så gott!

mvh Anne

Lea sa...

Så härligt för er att vara hemma igen, men att mötas av sån kyla är kanske inte så upplyftande.
Mysigt fruktfat du visade!
Ha en mysig kväll!
/Lea

Änglahem sa...

Låter som ni har haft det underbart.
Det där med massagen låter såååå bra...drömmer mig bort en stund....till en varm sandstrand med nästan Gratis massage...

Kram
Ulrika

ellenors hörna sa...

jo det ska bli kul att se den, hoppas bara att den e bra så det inte e en usel film.. jag kommer definitivt att ringa när så blir dax absolut, anledningen till att jag tar uppdrag eller demos så långt hemmifrån e ju för att få träffa "de mina". Då ska jag hjälpa dig med snabeldraken osså.. Lovar..
Älskar er jätte mycket

Ann-Sofi sa...

Hej!
Härligt ni verkar ha haft det utomlands...vilka läskande frukter mums...

fortsatt trevlig helg till dig!

Anonym sa...

Hej Junhe & välkommen hem igen =)
Jag förstår att ni haft en trevlig semester!!!! kul att du är tillbaka igen och kan fortsätta med din inspiration =) KRAMIS