onsdag 30 januari 2008

Sjukling...

Min älskling har varit kraftigt förkyld och haft feber nästan en hel vecka...man får sådana "moderskänslor" för honom eftersom han aldrig, och då menar jag aldrig är sjuk. Under våra tio år tillsammans har han inte haft feber en enda gång. Så när jag besökte en (för mig ny) butik i stan och såg stenar med gulliga meddelanden på...var jag bara tvungen att köpa en ! Dessa "sötingar" skulle jag förresten kunna ha fler av...varför inte en med texten "Godmorning sunshine" liggandes på sängbordet, eller "Lyft ansiktet mot solen så ser du inte skuggorna" när man går igenom en dryg period (för ngt positivt finns dt ju bortom allt det svarta). Tack för alla era kommentarer, lika kul att både se och läsa =) Vid 7500 besökare kommer jag att ha en tävling igen...tick, tick, tick. HA DT GOTT ALLIHOP/ KRAM

20 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det är klart att lilla sjuklingen skulle ha en present :) Haha.
Jättefin var den. har sett liknande med andra budskap också och det är ju som du sa att det är bra små presenter.
Ha en bra kväll!

♥ Pia... sa...

Hej...positiva prick... få en sån sten var inte så tokigt jhoppas "gubben" blev glad..det gjorde han säkert:)..jag bakade som sagt idag..och det ska jag tala om för dej att det var LÄNGESEN..så längesen att jag nästan glömt hur gôtt de är med doften av nybkat bröd....så jag lovade mej själv att det inte ska ska döja evigheter till nästa bak...och till hönökakan gjorde jag hemlagad potatis & purjolökssoppa...när den var klar kom dottern och lille hjärtegrynet Alex(snart 5 månader:)..från babymassagen och fick lunch av mej...sen blev killen kvar och vi tog en promenad...mam fick åka och besiktiga bilen..den skrutt saaben som de har som extrabil ..gick igenom..alla trodde inte det var sant..men se ibland ska det vara en kvinna till sånt:)..ha det så gott..PIA

My Lovely Things sa...

åh, är han sjuk..Inte kul..tur att han har dig som pysslar om honom.

Mysigt md den lilla stenen.
Tack för din kommentar hos mig!
Kram Anna

MiaMaria sa...

Stackars mannen....Usch det finns så mycket bacillusker ute på flykt.
Hoppas han kryar på sig och det gör han säkerligen när han fått en sådan fin sten.........

HA´det så gott!
Miamaria

alegni sa...

hoppas älsklingen kryar på sig snart! det är sällan kul med sjuklingar i familjen. för ett år sedan var min man hemma i sex veckor p.g.a. bruten arm. det var faktiskt rätt trevligt att ha sällskap dygnet runt eftersom jag jobbar hemma o vanligen är ensam hela dagarna.
jag ser fram emot tävlingen, fast så god tur kan jag ju inte ha att jag vinner två gånger ;)
ha en solig dag!
kram!

ellenors hörna sa...

du får hälsa min käre svåger från mej, och känner jag dig rätt så har han fått kanonbra omhändertagning :) vassego min syster e så lite så och jag menar varje ord.. ang maskeraden så kommer det bli bilder upplagda om den dräkt jag har beställt kommer i tid vet jag inte men jag hoppas det.. skulle vara kul.. annars får jag ta på mej något annat.. puss o kram i upphöjt i 3

Lilla Blanka sa...

Åh vad gulligt att köpa en present åt älsklingen..! De där stenarna är så fina tycker jag...
Kram
Mia

Ann-Catrin sa...

det v ar en underbar lite sten...härligt att kunna ge en sån fin till sin älskade!!
kramar A-c

Radhusdrömmar sa...

Vilken fin sten!
En sån skulle man ju köpa och ge till älskligen på alla hjärtans dag.

Eller som du skrev ha en med en fin text på, som man ser när man vaknar. Så man blir glad :-)

Ha det gott!

Kram Johanna

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hej
Vad har du hittat den där söta stenen?
Fyndade du nått när du var utomlands då?
Ha en bra helg
Kram Liselotte

IKT i min vardag sa...

En så fin sten! Har sett en med "Carpe Diem" som jag gillade.
Hoppas din man inte är lika kinkig som min när han är sjuk...

Hälsningar Linda

Nygammalt sa...

Vilke stackare ;) Tur att han fick sån fin present då, det borde krya på honom!
Trevlig helg!
Kram.

Birgittas minnen sa...

Det var väl jättegulligt gjort av dej, gissar jag rätt att han blev friskare på en gång. Man ska uppmuntra upp och skämma bort dom som är goá. Kram och ha det bra.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så snällt av dej att muntra upp din lilla sjukling! Han blev välg glad för den kan jag tro!
Kram
marie

MiaMaria sa...

Lycka till en annan gång......

Hoppas du får en skön helg!
Miamaria

Cornelias Corner sa...

Usch, ja. Det är många som är sjuka du. Hoppas att maken är på bättringsväg!

Eva sa...

Vilken kanonfin sten. SÅ glad han måste ha blivit för en sådan!

Stina sa...

Hoppas att guben mår bättre nu. Hälsa!
Kramis

Anonym sa...

Hejsan,Fint med något att pigga upp den som är sjuk, själv hade jag flunsan i nästan 10dagar och det tar på kroppen, hoppas du klara dig

Soliga hälsningar från Sanne

Ann-Sofi sa...

Hej!

-Ja dom är fina dom stnarna köpte en till mig själv för ett tag sen
"du är den vackraste" stog det på den... tänkte att det kan ju va bra o påminna sig själ om ibland.

Ha en bra dag!