tisdag 5 februari 2008

Jobba över...

Efter en hektisk helg hoppas man på en LUGN arbetsvecka...men där gick jag bet! På vårt jobb dras vi nämligen med präcktiga förkylningar och har gjort det 2 veckor nu (t.o.m. våra vikarier är sjuka) så det blir till att jobba över (3 gånger förra veckan) denna vecka också...för det finns ju inga andra. Tack och lov att man lyckats bevara sig frisk iallafall, men jag kan inte låta bli att tänka i mitt stilla sinne; vem som ska jobba för mig då jag inte orkar jobba över? Vad tycker ni: ska man alltid ställa upp och jobba över?
Jag vill inte låta kinkig, det är klart att man ställer upp om man kan, men ibland har man faktiskt bokat in annat och vill inte avboka bara för att chefen vill att man ska jobba.
Så idag kan jag inte bjuda på mitt annars så glada jag, men en vårbukett kan jag väl få bjuda på!






Ha en bra kväll/ kram junhe

13 kommentarer:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Visst kan man ställa upp och jobba över ibland, men man ska kunna säga nej också, man har ju faktiskt ett liv efter jobbet.
Min man har hur mycket jobb som helst så han får jobba över ibland och de går ju ut över hela familjen hemma också.
Vacker bukett....
Hoppas du inte arbetar ihjäl dig.
Kram Liselotte

MiaMaria sa...

Hoppas du får hålla dig frisk!

Vilket slit att få jobba över också.....

Vilken vårig bukett!!!!!!

HA´det gott!
Miamaria

My Lovely Things sa...

ja, det är inte lätt...hoppas att du får ut övertiden i ledig tid...
vi har ett schema som går ut på att vi jobbar för varandra..ibland är det stressande..
kram anna

Radhusdrömmar sa...

Ja usch vad trist det låter. Det är ju slitigt att jobba över mycket under samma vecka. Hoppas att det bara är tillfälligt nu när så många är sjuka.
Jag tycker väl att man ska ställa upp och jobba över när det är kris, men inte alltid. Jag hoppas att du får övertidsersättning. Sånt existerar inte i min branch (reklam) Suck!

Ha det gott iallafall!!!

Kramar Johanna

Lilla Blanka sa...

Tråkigt att många är sjuka så det blir övertid för dig :(
Jag brukar alltid ställa upp, men blir det väldigt mycket kanske du skall prata med chefen om det...
Vacker blombukett!!!
Kram o hoppas det ordnar sig
Mia

Ann-Catrin sa...

Usch...ja jag vet hur det är... det är så svårt att säga nej..
men ibland måste man det oxå... så man inte själv brakar ihop!!
Hoppas du får hålla dig frisk nu och det snart blir lugnare på jobbet!!
njuter av din bukett.. så vacker!!
kram a-c

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så vackra blommor.
Man ska bara jobba över så mycket man känner att man klarar av, tycker jag. Det beror ju på vad man arbetar med också... Är det ett fysiskt tungt jobb tar ju kroppen stryk efter ett tag....
hoppas du får hålla dig frisk :)
Kram!

stina sa...

Hoppas att du får ordentligt betalt för din övertid (eller kanske ledig tid....) ja det är kämpigt när alla är sjuka,själv är jag hemma med sjukt barn så då är det någon stackare som får jobba över i stället för mig! Vad fint det är med tulpaner! Kram Stina

Lea sa...

Det är ohållbart i längden att alltid jobba extra, till slut blir man så färdig att man själv åker dit.
Är det tillfälligt är det ju självklart OK men inte hur länge som helst, det finns ju en anledning att man har ledig tid för återhämtning.
Jag har själv varit utbränd för många år sedan för att jag inte kunde säga nej.
Man blir aldrig sig lik igen, det ska gudarna veta.
Sköt om dig!
/Lea

"M" sa...

Härligt med en bukett blommor, det brukat pigga upp en...kram

Eleonor (Elle) sa...

Visst ska Du ställa upp o jobba när Du kan o ORKAR... men inte mera .. Du måste säga Nej... jag kunde det inte o det lär bli så för oss som inte kan säga det lilla ordet nej , att en dag orkar kropparna inte mera o då sitter vi där med både det ena o det andra ... kroppen orkar inte hur mycket som helst.. idag tänker jag ofta ,tänk om jag hade sagt Nej ... det ordet fanns inte hos mej när jag var yngre ... inte iallafall iom ngn behövde hjälp ... och till slut orkar man inte med sej själv...
Tänk på Dej o de Dina.. Vilken härlig bukett! Kram från mej, Elle

Eva Agnes sa...

Ta det nu lugnt med arbetet. Det är inte meningen att de som har ett jobb ska jobba för alla som står utan.
Det finns en sak att hämta hos mig i dag. Titta in får du se.
Kramar Eva Agnes

alegni sa...

jag har fått lära mig att säga nej den hårda vägen (inte för att jag kan det till 100 % ännu heller), så mitt förslag är att du först känner efter om du orkar innan du lovar bort dig!
tack för buketten, en fröjd för ögat är den!
kram
ingela