söndag 24 februari 2008

PLUSGRADER

I takt med att snön töar bort (idag har vi haft 8 plusgrader) tänkte jag visa lite vårlika bilder =)




Här kommer också ett recept på en enkel & god äppeldessert för 4 personer=)


1. Skala & kärna ur 4 äpplen. Lägg i en kastrull med 2 msk vatten, 1 msk stött kardemumma, ½ tsk kanel. Koka upp, men de ska inte bli mosiga. Låt svalna.


2. Skeda ner naturell yoghurt, äpplena i 4 glas eller skålar. Strö hackad rostad hasselnöt över och ringla sist över honung.




SÅ GOTT OCH SÅ ENKELT =)

HA EN BRA SÖNDAGKVÄLL!

28 kommentarer:

Stina sa...

Puss och tack för godiset.:-)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

GOTT det låter! Tack!
kram
nina

Ann-Sofi sa...

Whooohooow!Du vann ett Shabby Chic Hjärta(:
Det tog sin lilla tid att få det rätta svaret(;
Maila din adress till mig ansothestar@hotmail.com.

Mvh Ann-Sofi.

MiaMaria sa...

Vilka härliga vårbilder.

Och vad gott det ser ut och låter....mums!

HA´det så himla gott!
Miamaria

Eva Agnes sa...

Tack för receptet flickan. Det ska jag pröva. Och som svar på din fråga var jag köper medaljongerna kan jag svara att :Det är på Panduro.
Ha nu en skön vecka i vårbräckningen.
Kramar Eva Agnes

My Lovely Things sa...

åh vad gott det låter..det ska jag prova nån dag..

vackra tö bilder..
kram Anna

Birgittas minnen sa...

Vilket läckert recept, ska pröva det till helgen, verkar mums. Kram och ha det gott.

Radhusdrömmar sa...

Tack för gottis tips!
Fint med vårbilder, det är så skönt med lite vårkänslor nu...


Kram Johanna

Lea sa...

Härlig efterrätt den ska vi prova utan hasselnötter dock, då är så himla allergisk för de.
Mandel borde fungera lika bra.
Skönt med plusgrader, snart är våren här på riktigt!
Ha det bra!
/Lea

This is Kia sa...

vad gott! Verkligen vår bilder, här har det inte funnits snö på några veckor.

Kramar Kia

Annika sa...

Så smaskigt receptet låter, det ska prövas till helgen.

Ha en trevlig kväll/Annika

Sånt är Livet sa...

Trevligt med nya bloggar,har tittat runt hos dej och anar att du har samma stora intresse som jag /att laga mat,många fina tips och recept hos dej här återkommer jag gärna/ha det gott /Lisbeth

junhe sa...

HÄRLIGT NÄR FÖRSLAG TAS EMOT MED ÖPPNA ARMAR...& JAG LOVAR ATT DETTA ÄR EN DESSERT SOM ÄR BÅDE ENKEL OCH GOD =)) NU ÄR DET INTE LÅNGT KVAR TILLS JAG PASSERAR 7500 BESÖKARE HÄR PÅ BLOGGEN & DÅ BLIR DET TÄVLING HÄR HOS MIG (IGEN=) HA EN BRA KVÄLL ALLIHOP/ KRAM

Guldkorn i min vardag! sa...

Såg smarrigt ut det där, men mest gillade jag dina våriga bilder, its makes me smile:-¤
Tänk så gla man kan bli av att se lite vårslask.
Kram Ulla-Bella

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Åh vilket gott recept..nu blev jag jättesugen på att prova det..! Får ta det i kväll efter jobbet... :)
Kram
Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt när våren kommer...
Den efterrätten verkar vara jättegod! MMmmm
Kram
Marie

Ewa sa...

Hej Junhe, och tack!
Ja, det vart faktiskt ganska lyckat. Då jag fotade den hade lacket inte torkat, så bilden var lite bubblig. Nu är den slät och fin. Tänk va man kan fixa till saker någon annan inte vill ha, för en så liten slant dessutom. Stolen har jag målat och ska shabba till lite, lacka och waxa. Sen tänkte jag sy en dyna till av ett gammalt barnlakan jag köpte på Röda Korset.

Smarrig efterrätt!

Soliga hälsningar från Kalix och Ewa.

Kram kram

"M" sa...

Oj vad det såg gott ut....det vattnas i munnen...

Åsas Kammare sa...

Mm, det låter gott det där!

Fröken Fräken ifrån Fryken.. sa...

mums vilken god efterrätt :-) får bli en sådan som lördagsgodis till helgen tror jag // kram

Stina sa...

Du kan väl höra av dig imorgon, Kråkmoster. Jag ska ta ner vägghyllan då.:-) Puss

Kamomilla sa...

Visst är det härligt med de första vårtecknen, fast det är nog lite väl tidigt...

Äppelmumset ser härligt ut, men jag blundar och kikar bara liiite liiite grann på bilden för jag har just börjat hålla lite igen med ätandet. Arbetsbyxorna sitter för spänt (tänk så konstigt!) och utan dem kan jag inte gå på jobb!....

Maria sa...

Här hos dig fick jag riktiga vårkänslor!

Liten Bod sa...

Hej Junhe! Tack för ditt besök hos mig! Jag har varit inne hos dig någon gång, för jag kände igen bilden på dig :) Förmodligen var det också via Hemma-på-landet-Stina, som fick in mig på blogg-vägen. Innan jag skaffade egen blogg, lämnade jag aldrig några kommentarer, f'låt... Nu ska jag titta runt lite mer hos dig! Kram, Tina

Unknown sa...

Låter smarrigt sött! =) Här är det helt vårigt...har inte en enda droppe snö här nere...längtar!! kramis Malin

alegni sa...

det där lät ju jättegott. jag skrev redan upp receptet!
här får vi bara mera snö, så våren känns väldigt avlägsen :/
kram,
ingela

Ljuva ro sa...

Härligt med vårkänningar! Känns som om jag vill prova den där äppeldesserten NU, låter jättegott!!!

Hannele på Hisingen sa...

Gott, fina vårbilder.