onsdag 27 februari 2008

TÄVLING

TACK VARE ALLA ER BLOGGARE SOM TITTAR IN MED JÄMNA
MELLANRUM HAR MIN BLOGG PASSERAT 7500 BESÖKARE!!!
DET BETYDER ATT DET BLIR TÄVLING IGEN =)
TÄVLINGEN BESTÅR AV 3 FRÅGOR.
ETT SVAR PER BLOGGARE.
EN VINNARE DRAS AV DE SOM SVARAT RÄTT PÅ FRÅGORNA.
ETT TRÖSTPRIS KOMMER ATT DRAS AV ALLA SOM SVARAT PÅ TÄVLINGEN =)


FRÅGA 1
VILKET YRKE HAR JAG INTE HAFT?
hembiträde
fabriksarbetare
tidningsbud
demonstratis


FRÅGA 2
VILKEN MATRÄTT FÖREDRAR JAG AV FÖLJANDE 3?
sjötunga whalewska
fylld lövbiff
flamberad oxfilé


FRÅGA 3
HUR MÅNGA HJÄRTAN HAR JAG HEMMA ?
(tyg, pärl, tråd, trä & porslins hjärtan)
22 st.
25 st.
27 st.
TÄVLINGEN PÅGÅR T.O.M SÖNDAG DEN 2 MARS kl 19:00
(pga att vi åker till IDRE över helgen och åker slalom =)

HÄR KOMMER PRISERNA =)
FÖRSTA PRIS ÄR ETT PRESENTKORT PÅ 100:-
HOS NÄTBUTIKEN ME AND MY HOME


TRÖSTPRISET BLIR ETT PKT LJUSLILA MIDDAGSSERVETTER (40st, 17x17) MED EN ROS I SILVERTRYCK MED TEXTEN "VÄLKOMMEN HEM TILL OSS"

LYCKA TILL! KRAM JUNHE

36 kommentarer:

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stina sa...

Här är det väl ingen idé att man lägger sig i. Du har ju varit fiskare i hela ditt liv.:-D Du älskar råbiff och har pacemaker.:-D
Det är bara roligt när du kommer, vet du. Puss

junhe sa...

hemma på landet...

mitt i prick *fniss* verkar som du känner mig väl!!!

Stina sa...

Ja, det är så, vet du...alltför väl.:-D Puss

My Lovely Things sa...

Hej!!

har en budgivning av en liten tallriksylla på min blogg om du är intresserad..
kram anna

My Lovely Things sa...

Lycka till du har ju första och högsta bud..

trevlig tävling du ordnat..tar i tu med den i morgon ...sitter och skriver till alla på min länklista om tallrikshyllan..
kram kram

Stämningsfullt sa...

Hej. Det tog ju ettt tag där med glassen :) Men som sagt så fick jag ju inte i mig hela heller...

Kul med tävling!
Jag gissar på tidningsbud, fylld lövbiff och 27 hjärtan!

Kram.

En inredoholic sa...

Hej!! jag tror hembiträde, fylld lövbiff o 27 hjärtan!!

Nu håller jag tummarna : )
Kram
Jannice

Evas Paradis sa...

Hej
Tack för besöket hos mig!
Oj då ... en tävling ... jag som är en sån tävlingsmännsika måste ju bara vara med!
Jag gissar på 1) hembiträde 2)sjötunga 3)27 st
Spännande, spännande ...
Kram Eva

Jes/Vita villa vila sa...

Hej tjejen,
Tack för titten & dina goa kommentarer - så klart du får länka mig - det är bara roligt :D

Önskar dig en toppenhärlig vecka!

Kram Jes

Annika sa...

Så spännande att hamna mitt i en tävling så jag kastar mig in med hull och hår :o)
Du har aldrig jobbat som fabriksarbetare, sjötunga är din favorit och du har 22 hjärtan hemma.

Nu håller jag tummarna,
kram Annika

Hem och Lycka sa...

Kul med tävling! Hmm..

1) fabriksarbetare
2) lövbiff
3) 27

kram!

My Lovely Home sa...

Hej jasså vad tråkigt att du inte fick någe fönster, mitt fick jag för 195:- och det är ett lagom pris. Du får helt enkelt ge dig ut på jakt igen el sök på blocket och gamla fönster, det brukar nästan alltid finnas där. Kram Johanna Lycka till!

Ann-Sofi sa...

Hej! Nu ska jag vara med och tävla!
du har inte varit fabriksarbetare och du föredrar sjötunga och du har 22 hjärtan(:
Ett hjärta är på väg till dig...
Mvh ann-sofi.

Eva Agnes sa...

1.Du har inte varit hembiträde.
2.Sjötuna är favoriträtten.
3.27 hjärtan, tror jag visst att du har.
Ha nu en skön semester i Idre.
Kramar Eva Agnes

Radhusdrömmar sa...

Grattis till alla besökare :-)

Och vad kul med lite tävling!
Jag tror att detta är rätt:

- Hembiträde
- Lövbiff
- 25 st

Hoppas att jag vinner!!

Ha det nu så bra i fjällen

Kramar Johanna

IKT i min vardag sa...

Roligt att du tittade in hos mig!
Vad kul med tävling...men frågorna var svåra...
Hmmm...jag gissar på:
a, hembiträde
b, flamerad oxfilé
c, 25 hjärtan

Alla rätt antar jag ;-)

Kram Linda

Maria sa...

Oj! ingen aning. Men lycka till!!

Lilla Blanka sa...

Hej Junhe!
Vad gullig du är som håller tävlingar hela tiden..!
Mina svar...
1)fabriksarbetare
2)Sjötunga
3)22
Kraaaaam
Mia

alegni sa...

mina svar är:
1. fabriksarbetare
2. oxfilé
3. många, d.v.s. 27 :)
jag kan ju inte ha så god tur så jag vinner igen, men försöka duger :)
skön semester!
kram,
ingela

Karin i Villa Grå sa...

Jag tror att...

...du aldrig har varit hembiträde...

...du bara ÄLSKAR sjötunga (för det var väl ett av alternativen?)...

...du har 27 hjärtan hemma, ditt eget bultande inräknat!

Kram!

Karin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

gissar att du aldri varit hembiträde

älskar sjötunga

har 27 hjärtan

kramiz
nina

Snäckornas sjö sa...

Hejsan!

Tack för kommentaren hos mig, det gjorde att jag hittade till dig! Great!!

Och det första jag ser är en tävling *hurrar*. Hmmm...du har inte jobbat som...måste kolla vad det var ;-)

1. fabriksarbetare
2. sjötunga whalewska
3. 27 st

Sjövilda gissningar ;-)

Ha det bäst!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Hej!och tack för titten,nu har jag hittat hit , så jag får nog gissa lite på tävlingen, fabriksarbetare, råbiff
27st
mvh irene

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hej,,så kul att åka på en tävling på första besöket..får man va med!!

Gissar på de sist nämda i varjr kategori, flamberad oxfile, 27 st hjärtan ...o des...ja vad det nu stod för knepigt yrke


svejs på dig , det var kul att kika in...välkommen till mig!!

Kram Millan

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej!

Tack för din kommentar hos mig. Stolsdynorna är faktiskt inte så jättedyra på nätet - 110 kr finns de för på det "billigaste" stället. Det får man ju nästan inte ens tyget för, om man ska sy själv ju plus att man slipper jobbet ;-).

Här hittar du dem t.ex:
http://www.hansonsmagasin.se/group.asp?group=180&sub=180

Ha en toppendag!

ellenors hörna sa...

hmmm det var lite svårt.. men på första frågan har du inte vart demonstratis eller hur det nu stavas (tror jag inte iaf)
andra var knivigare, hmmm vi säger väl fylld lövbiff var det väl då du inte e som normala människor som älskar pannkakor :P hehe
Sen har jag inte räknat dina hjärtan är ju 2 som går på 2 ben, sen har du väl 25 kanske..
jag vet inte men men.. jag försöker med dessa svar.. livet e sjukt, har blitt redigt förkyld hostar lungorna ur mej men annars så e det fint. ta hand om dej, vi åker till piteå idag ska bli intressant..

This is Kia sa...

Skönt att åka till idre. Ha det jättefin och kör försiktigt.
Kramar Kia

Ann-Catrin sa...

oj då här va det tävling... kul!
1. hembiträde
2 walewska
3 25 hjärtan

ha det så mysigt i Idre!!
kramar a-c

EVA / whiskyochchampagne sa...

Här har du ett bra recept på Ratatouille:

Salta och peppra botten på en form och häll dit lite vinäger.

Skiva 2 rödlökar och lägg i botten och strö över lite råsocker.

Skiva aubergine i cmtjocka skivor och lägg ovanpå löken, smula över lite timjan och 2 pr.
vitlöksklyftor.

Klyfta 2 paprikor, gärna en röd och en gul och lägg på och över det lägg skivor av 2 zucchini.
Salta och peppra.

Avsluta med 3 skivade tomater.

Salta och peppra igen, strö över lite till råsocker, lite timjan och 5 tunt skivade vitlöksklyftor.

Häll över olivolja och tillaga i ugnen på 125 grader i minst 2 timmar...
MUMS !!!

Sen gissar jag på hembiträde, sjötunga och 27 hjärtan !
***
Ha en fin helg !
K R A M från Eva

♥ Pia... sa...

Hej..åh vad kul....du har inte varit demostratis...och du gillar fisk..sjötungan alltså..och ja du har många hjärtan ..27...ha en trevlig helg..PIA

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej!

Självklart får du länka till mig - det vore en ära!

Ja, man kan hitta en hel del fint på den sidan och helt plötsligt finns det en maaaassa saker som man bara måste ha!

Ha det toppen!

My Lovely Things sa...

hej!
jo tävlingen på 1 :fabriksarbetare
2:lövbiff
3:27
kram från mig!!!

Cornelias Corner sa...

Hej! Gissar på hembiträde, sjötunga whalewska och 25.

Hoppas ni hade några härliga skiddagar!

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

Elina Andersson sa...

1. Gissar på hembiträde
2. sjötunga
3. 27 st
Min mail elin-a-andersson@live.se