måndag 18 februari 2008

Ordning & reda...

är A och O för många! Och visst är det skönt när man vet var man har sina saker någonstans eller iallafall vart man lade dem sist (för där borde de ju logiskt sett vara...om ingen annan flyttat på dem förstås). Vi har inte direkt några förvaringsmöjligheter på vårt minimala hemlighus (låter så gammaldags mysigt)...så när man ska fixa till håret eller ansiktet åker allt fram på tvättstället...och blir ståendes där. Eftersom detta händer varje dag kan jag förstå min man som, efter mycket lång tid och lite försynt påpekar att han ju inte har någon plats alls att ställa ifrån sig sina saker på.
Lösningen blev en låda med fyra fack och handtag från Me and My home.
Lådan rymmer alla tand, hår, hud och smink produkter, och det praktiska handtaget gör att man kan flytta den vart man vill =)

När jag ändå var ute och nätshoppade fick en fil de feur hylla från Fridas gård följa med hem. De söta "krukorna" (eller bra-att-ha burkar till allt smått som brukar slinka ner i fickorna) är från Rusta och etiketterna kommer från Panduro.



Ha en bra kväll/ kram junhe

20 kommentarer:

tindra lite mera sa...

Kul att du hittade till mig du får gärna kika in fler gånger!
Söt hylla och krukorna bedårande!
Ha det bra!

♥Linda♥ sa...

Hej!
Vad fint det blev med lådan! Om var sak har sin plats är det så mycket lättare att hålla ordning och man blir en gladare person har jag märkt :-)
Visst är det kul att nätshoppa... har testat lite själv oxå men ack så farligt man hittar oftast en massa bra saker som man inte visste att man måste ha... ;-)
Sen blir det dyrt...
Nåväl, ha en fin vecka!
Kram/Linda

Eva Agnes sa...

Har också ett minimalt hemlighus men är ensam om det. Ingen som klagar mer än jag själv...:-))
Så fint du ordnat till det med hyllan och lådan.
Det känns väl skönt.
Kramar Eva Agnes

Ann-Catrin sa...

här var det ordning och reda...så söta små krukor... och perfekt med en låda som man an flytta.
ha det gott kram a-c

MiaMaria sa...

Hejsan1

Ordning och reda...perfekt tycker jag.....Fin låda! Så himla bra att ha allt samlat på ett ställe.

HA´nu det så gott!
Miamaria

Lea sa...

Så bra med en flyttbar låda, tål att tänkas på, vi har också minitoa.
Man får backa in för att gå ut :-)
Ha en bra vecka!
/Lea

My Lovely Things sa...

vilken bra ide med lådan med handtag..

den lilla vita hylla är så fin med..
ha det gott..
Ska bli roligt att få seert sovrumsprojekt när det blir färdigt..
kram Anna

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Toppen med en sån där låda, jag förstår vad du menar med fulla badrumsbänken med saker, det har varit samma här, men nu har vi gjort om i badrummet så då ska vi försöka att hålla det snyggt, ett tag i allafall...
Hyllan var jättesöt..
Ha en skön vecka
Kram Liselotte

Ewa sa...

Hej vännen, och tack för ditt fina inlägg.
Va fint du gjort. Praktiskt och snyggt!
Jag var och fixade lite färg och annat igår. Har en hel del projekt pågång jag med. Synd bara att hälsan inte vill detsamma som mig. Tråkigt. Sen att man har en oförsående chef gör inte saken bättre. Han får en verkligen att känna sig värdelös ibland.

Hoppas ni har det braoch får en fin dag/vecka.

Kramar
/Ewa

alegni sa...

en sådan borde jag skaffa till lilltoan som sönerna använder, för där ligger alla prylar utspridda till mors stora förtret. tack för tipset!
vi har fortfarande lite snö på marken o hade faktiskt -9 grader när jag kravlade mig upp ur sängen i morse. nu har solen värmt upp luften så temperaturen har krupit över noll.
men jag längtar efter våren!
kram,
ingela

Cornelias Corner sa...

Hiihii...mina burkar står också alltid framme, fast jag har ett skåp! Men jättefin låda, ska kanske också satsa på en sådan!

Kram!

Ann-Sofi sa...

Hej!
Tävlingen är inte avslutad... ingen som svarat rätt ännu hmmm... känns som alla som vill va med o tävlat har lämnat sina gissningar...hmmm kanske måste hitta på nå lättare.

fin hylla du köpt och trälådan.

IKT i min vardag sa...

Perfekt låda till badrummet, slukar ju massor!
Jättefin hylla oxå!

Kram Linda

Anonym sa...

fiffigt! min träbricka som liknar den där har fungerat mycket bra i vardagsrummet som förvarare av fjärrkontroller mm. :)

Anonym sa...

Härligt med ordning, sonen har fixat i badrummet.

Handplockat sa...

hel fin låda
skönt att ha allt samlat =)

hoppas du får en toppen helg

Anonym sa...

Det var fina saker fialingon där.:-D

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Fräsct o fint!!!

Häftig potato!!!

Have lovely weekend!!!
♥Kram Millan♥

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Fiffig lösning med den fina lådan! Det är en utmaning att skapa ordning i röran på ett bra sätt! Gäller allt!
Hyllan och krukorna var jättegulliga!
Länkar till dig, ok?
Ha en bra söndag!
Kram nina

Anonym sa...

Underbar sida du har!!
Blir lika glad och varm inombords när jag har tittat igenom och läst allt fint...Tack för senast! Stor Puss & Kram//Vän Mirre