lördag 9 februari 2008

Nytt projekt...

Ja, vårt sovrum är en mindre katastrof...förutom att rummet består av furupanel och en trist heltäckningsmatta blir det mer och mer en förvaringsplats för all sköns saker =(
vi har stött och blött hur vi vill ha det, och hur vi på bästa sätt (och billigast) ska fixa upp sovrummet så att det blir ljusare och fräschare. Vi ville också ha något speciellt på väggen, inte bara färg (vit).
Vi vill därför tipsa om (med tillåtelse från Rebecka & Sofie)
http://www.schablononline.se/ som har både väggschabloner & väggkoncept.
Vi fastnade för det sistnämnda, vilket innebär att man projicerar upp motivet på en vägg, som du sedan själv målar av på väggen med väggfärg och pensel.




Väggkoncepten kan du beställa som bla. bokstäver, dekorationer eller natur. Här följer ett urval, vilket vi är intresserade av (natur). Vi får se vilken det blir i slutändan =)
Företaget har 1000 olika motiv, vilket gör dem till Skandinaviens största inköpsställe för väggutsmyckning!!! Titta gärna in, det är det verkligen värt =)













TREVLIG HELG/ KRAM J

32 kommentarer:

Radhusdrömmar sa...

Vad kul att fixa så fint. Har ni valt ut något mönster?

Det behövs ju inte så mycket pengar för att fixa till sovrummet. Lite färg och kanske lite nya "lull lull" detaljer, kuddar, plädar m.m.

Lycka till!
Ska blir kul att se det när det blir klart.


Ha en fortsatt bra helg!

kram Johanna

junhe sa...

radhusdrömmar...

vi är intresserade av de 3 koncept jag visar, men vi har inte bestämt vilken än =) du har rätt angående att sovrummet inte behöver kosta så mycket. vi målar väggar & tack, sätter en schablon och byter ut textilier bara...plus ngt på väggen =) ha det gott/ kram

My Lovely Things sa...

vad spännande det låter med sovrumsplanerna..blir säkert jätte frächt....

Kram Anna

MiaMaria sa...

Låter spännande...måste kika in där. Tack för tipset!

Kul att så småningom se resultatet.

HA´en skön söndag!
Miamaria

Cornelias Corner sa...

Har alltid viljat ha kattassar på väggen - nu vet jag var to find it!

Anonym sa...

Vi håller på också att greja i sovrummet, vi har länge varit alltför trångbodda.

Ann-Catrin sa...

Oj vad spännande.. fina motiv ni valt.. nu får vi se vilket av dom det blir!! Tänk alltid kul med nytt!
ha det gott kram a-C

Min Skattkammare sa...

Åhh, jag skulle också vilja fixa till vårt sovrum. Man ser så mycket vackert på bloggen så man blir alldeles tossig.....!
Det är väl bara att ta nåt snyggt man ser och lägga i kopiatorn??
Tänk om man kunde det......
Önskar dig en skön söndagskväll!
Kram Kicki

Eva Agnes sa...

Det blir jättesnyggt med projicerad text. Så fiffigt.
Nu måste jag dit och kika.
Kramar Eva Agnes

Eleonora sa...

Hej och tack för att du tittade in till mig. Så kul att träffa på dig helt apropå i affären Gruvgatan. Du har en fin blogg, som jag ska titta närmare på lite senare. Nu ska jag hasta iväg till min konsthistoriekurs, som är varje måndag. Ha det gott och kram

Nina sa...

alltid spännande att göra om... förhoppningsvis ska vi börja på vårt sovrum i vår....
men det blir plank på väggen och vitt !!! inte så spännande men rogivande i mina ögon...

ha en störtskön vecka !!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Kul att fixa till lite !!
Schablonerna är ju himla fina !!
Kram/Lotta

Karin i Villa Grå sa...

Vad spännande att dra upp planerna för sovrummet! Det brukar ju bli så där, att man kommer till en viss gräns då ingentintg funkar utan rummet förvandlas till något slags skrotrum, innan man tar sig i kragen och verkligen fattar ett beslut om hur man vill ha det. För oss utomstående är det bara härligt att följa med på håll ;-)

Kram!

Karin

Stina sa...

Jag ska ta med mig hela Bjurs imorgon och Grycksbo och Sågmyra och Leksand och Rättvik och Mora och ...ja, det får väl räcka för den här gången.:-) Puss puss

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
junhe sa...

hemma på landet...
jag tror kråkan blivit vimsig *fniss*

Cornelias Corner sa...

Nej, tack o lov inte femtioelva ingredienser! Mest sprit faktiskt..=) se Cornelias Corner

♥ Pia... sa...

Hej...det låter som ett spännande projekt...och 1000 att välja på..lycka till:)...tack för snälla ord....sånt värmer :)...ska göra mer..så är det alltid när jag börjar på nåt..då blir det VÄLDIGT MYCKET av det ett tag...men sen ska det bli mera av vitfärgen ..då blir det den där köksmöblen som står och lyser med sin gulafula furufärg...jag SK måla den ...men det är ett större projekt så det är liksom svårt att få tummen ur...ha de så bra...PIA

alegni sa...

åh, det finns så många fina alternativ. tänk om man hade pengar o massor med rum så att man kunde välja flera...
lycka till med valet (för lätt blir det inte)!
kram,
ingela

MiaMaria sa...

Hejsan!

Jag skrev i ett inlägg att jag kunde göra mormorskängor, men för samma pris.Alltså 260 kr....just nu är det lite mycket har en stor beställning på gång. Men hör av dig om du fortfarande är intresserad så ska jag se vad jag kan göra för dig!

HA´en bra kväll!
Miamaria

MiaMaria sa...

Ok!
Då ska jag skriv upp så jag inte glömmer......
HA´en skön kväll!
Miamaria

Jes/Vita villa vila sa...

Vad roligt att fixa i sovrummet. Härliga schabloner :D

Önskar dig en toppenfin kväll, Kram Jes

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, de har mycket läckert för väggarna! Lycka till med sovrumsrenovering och trevlig alla hjärtansdag! Mari.

Maria sa...

Heltäckningsmatta??? Lät inte allt för kul! Lycka till!

Nygammalt sa...

Det kommer bli jättesnyggt!
Kram.

Vardagstugg sa...

vilka snygga! jag gillade det sista trädet jättemycket! ska memorera sidan../Annelie

H ennA sa...

Oj...det finns nog en hel del att välja emellan! Tack för tipset! Med små medel kan man göra underverk..:-)

Ha en bra dag!

Kram

Stina sa...

Tack för den goa stunden idag. Nästa gång får det bli hos mig. Puss

Eleonora sa...

En fin Alla Hjärtans Dag önskar jag dig. Kram kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja,Det är jättefint med de schablonerna! Har sett det någonannanstans här på bloggen!
Så spännande!!! Vi får väl se det sedan när det är färdigt?
Önskar dig en Härlig Alla Hjärtans Dag!
Kram
Marie

IKT i min vardag sa...

Låter som det kommer att bli kanon! Många fina mönster att välja på bara...

Kram Linda

Min Skattkammare sa...

Det där ska bli spännande att se sen......!
Önskar dig en riktigt härlig helg!
Skiner solen på din nästipp också, hi hi!?
Kram Kicki