måndag 29 oktober 2007

En bod med dofter & smaker att njuta av


Har ni vägarna förbi Hjo, måste ni bara göra ett besök på NJUTA!!!

Har fått tillåtelse att visa några bilder från den lilla butiken, och jag lovar... den är värd ett besök =)
Detta är verkligen en butik som sätter "krydda" på tillvaron



Här trängs kaffe, the, choklad, delikatesser & gammaldags karameller.

Oljor, vinäger, honung, marmelad och skorpor från bygden




Ett stort utbud av praliner och kvalitetschoklad

Butiken har också ett litet urval av keramik som lokala förmågor har tillverkat.

Om du inte vill köpa hem något till dig själv eller dina vänner, kan du alltid ta en fika här.

Jag gjorde både och! Vad kan jag säga;

Choklad gör mig glad... och kanske dig också...

Kram & godnatt

13 kommentarer:

nina sa...

vad härligt med en sån butik.synd att ingen sån finns här.Fast det blir ju lite farligt med så mycket gott så det är lika bra för min del att jag hålller mej undan.

junhe sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
junhe sa...

nina...

jag håller med dig gumman! tack för idag =)

Stina sa...

Jag var väl inte så trevlig idag. Mår sämre än vanligt, tyvärr.:-(

junhe sa...

hemma på landet...

man har inte trevligare än man gör sig, nästa gång ringer vi före vi står på farstu bron =P

Hannele på Hisingen sa...

Älskar såna ställen.

Spets och snor sa...

Vilken underbar butik! Mums. kram Helena

Min Skattkammare sa...

Oj oj! Det där var något för gommen! Hur tar man sig därifrån utan att bli ruinerad??
Den där filmen om unga Jane Austen, var såg du den?? På video eller....?
Skulle väldans gärna vilja veta...
Kram Kicki

faster atta sa...

Ååå, det ser underbart ut! Där kan men verkligen göra av med en förmögenhet..... Men så mycket gott!

kram

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Hej min vän! hoppas du har det bra. Vad mysiga bilder du har lag ut, vilken underbar butik. Stor kram och trevlig helg om vi inte hörs innan dess.

Stina sa...

Tack!:-) Hälsa grodan...:-)

"M" sa...

Ja där har man ju varit å fikat och köpt med sej lite gott...mysig och trevlig butik att rekommendera..kram M"

Hem och Lycka sa...

Å hjälp vad mycket gott.. kram!