måndag 1 oktober 2007

16.445 steg

Jag och mina kollegor på jobbet är med i en tävling. Vi ska under en månad ha en stegräknare på oss (från det att vi stiger upp på morgonen tills vi stupar i säng). Den som gått "längst" vinner! Spännande, spännande... Idag har jag hitintills gått 16.445 steg, och då ingick en otroligt skön skogspromenad (1 timme) tillsammans med en väninna som helt apropå kom och hälsade på. Hon har inte mått så bra på sista tiden och det har inte jag heller... men det var en av de roligaste eftermiddagarna jag haft på länge. Hon vet hur pysslig jag är, så hon gav mig en smyckesats (halsband och örhänge) i min favoritfärg- turkos
Kul att man kan ha trevligt, trots att man inte är så pigg i knoppen eller kroppen =) Jag gjorde en matig sallad med kalkon, GI-bröd och citrondricka. Efter promenaden avsmakade vi mitt cheescake-the tillsammans med tärnad honungsmelon, en klick grädde och lite riven mörk choklad på toppen. EN TOPPEN KVÄLL ALLTSÅ!!!

7 kommentarer:

Linneagården sa...

Det lät som en toppendag du & vännen hade. Hur fungerar en stegräknare, vart sätter man den & känns det? Kanske en jättedum fråga!??
Hadé
*kram* /madelene

junhe sa...

linneagården...

jag sätter stegräknaren i byxlinningen och den känns knappt =)

Lilla Blanka sa...

Stegräknar-tävling! Ja, det hade vi på jobbet i maj månad. Vi var ett "lag" som tävlade mot andra "lag" och det var taktiksnack på morgonfikat,strategier på lunchrasten (när vi var ute och spatserade) och grafer hur vi skulle LYCKAS VINNA och ta stegen mot Guldet under eftermiddafgsfikat haha.Vi hade en rolig men rätt tuff månad :)

Anonym sa...

Hej,
Ohhh vad roligt med en stegräknare, det var länge sen jag hade en men ska köpa en ny för den första gick sönder ( inte av att jag gått för mycket)16445 steg är ju mycket på en dag.

Hälsningar
Sanne

junhe sa...

shabby chic & lantligt...

mitt mål är 20.000 steg/ dag, en kollega på jobbet går mellan 17.000-22.000 steg/ dag. det du =)

Stina sa...

Jo de har öppet då...fia

"M" sa...

Va kul du titta in hos mej...nu hittade jag dej på det viset.
Va trevligt det låter med en sån dag, promenad med en vän, å mat osv.
Det skulle vara kul att se hur många steg man tar en dag...
Kram "M" Hjärtan på tråd