tisdag 23 oktober 2007

272,952 steg

Jag har gjort ett hälsotest i samband med stegräknartävlingen vi var delaktiga i på jobbet (vi vann inte tävlingen, men jag gick sammanlagt 272,952 steg på en månad). Min kondition var över förväntan bra och jag behöver inte gå ner ett gram (målet är väl att minska ett par kg iallafall, men jag behöver inte för hälsans skull). Det som var mer oroväckande stavades: STRESS. Trots att jag har varvat ner och stressar betydligt mindre än vad jag tidigare gjort så satt "hälsodoktorn" där, med en bekymrad min och en rynka stor som marianergraven i pannan. Om jag ska vara ärlig har jag inte tid att sitta här nu (finns 1000 saker som borde göras)... men det ska erkännas att det iallafall är avkopplande =)





Hur som helst har jag fått en tankeställare; nu är det dags att varva ner... IGEN. Jag har haft 4 lugna, sköna och kravlösa dagar med lite höstpyssel, besök hos vänner och långa promenader. Till helgen åker vi ner till mina föräldrar och blir ompysslade. Då ska jag avlägga ett besök hos NJUTA, butiken med det lilla extra som choklad, kaffe och porslin.



Trådkorg hos "Vackra små ting", linnepåse hos Gruvgatan





Jättesöt lavendelpåse från Huldas Homemade, en bloggare i Norge


Tack för att ni tittar in. Ha en bra kväll.


Kram Junhe

13 kommentarer:

Stina sa...

Åh vad fint.

Nu måste du lära dig att stressa ner ja. Mmm...nu hör du vad Stina säger.


Jag ska ut med gubben imorgon. Kommer väl hem nångång på eftermiddagen. Puss

junhe sa...

hemma på landet...

klart jag ska stressa ner, jag lär mig av den bäste (dig)
ha det så trevligt med gubben =)

"M" sa...

Jag måste åxå lära mej att stressa ner...dålig på att ta det lugnt...kul att du titta in..bor du i skaraborg tro??mvh "M" Hjärtan på tråd

faster atta sa...

Du får ta det lite lungt vännen!... Lättare sagt än gjort kanske.... Tror att det många gånger handlar om att sänka prestationsnivån en liten bit. Vi har ju en tendens till att vilja göra så mycket!!!

kram

"M" sa...

Javisst går det bra att länka..mvh "M"

Fru Grön sa...

Hejsan!
Vad mysigt ni bor! Visst är det härligt att bo på landet.
Jag gick på zonterapi ett antal gånger och njöt till fullo. Visst gjorde det ont men det som kom av det onda var värt vilken smärta som helst. Det är ju jätteviktigt att stressa ner ( har jag hört någonstans ;) )
Ha det så bra!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Låter som om du har en plan...stressa mindre är aldrig fel. Stor kram

Nina sa...

har varit här.....men jag är så irriterad att jag vet inte vad jag ska skriva...

junhe sa...

faster atta...

jag känner igen mig i vad du skriver, jag vet att jag måste sänka mina kjrav på mig själv, men dt är lättare sagt än gjort... jag fortsätter att försöka. tack för titten =)

"m"...

tack =D

fru grön...

tack detsamma, vad gäller zonterapin ska jag göra återbesök i december =)

lisa (vitapelargonerochzink)...

tack för råden, ska följa dem efter bästa förmåga =D

styggalillaloppan...

efter att ha läst din blogg förstår jag din irritation. ibland vill man slänga ngt hårt iväggen.

Skatan sa...

Ja men självfallet! Det är ju bara roligt : ) Sov gott nu!

Nina sa...

Tack för dina ord (hos mig)! Känns bättre idag !
Ha en härlig torsdag ! Kram

Unknown sa...

Hej Juhne!
Mysig sida du har =) En bakelse kostar 100 kr inkl frakt....
Butiken Njuta lät som en butik för mig, älskar sött..ti.hi...du har ingen bild därifrån? Kram Malin

junhe sa...

älskar sött...

tack för info =)
hoppas kunna lägga ut lite bilder till nästa vecka, vill fråga först om dt är ok =) ha en bra dag