torsdag 4 oktober 2007

Korvgryta och 2 fladdrande ljus...

Efter en lång arbetsdag och många ärenden uträttade och ett besök hos vänner, är det så skönt att äntligen få komma hem (20:30). Jag blir glatt överraskad, för jag möts av tända fönsterlampor (det är ALLTID jag som tänder dem) och när jag kliver in slår en doft av korvgryta emot mig (min man gör en kanongod sådan). Mitt hjärta fladdrar till (som vanligt)... tänk att slippa stå vid spisen och bara få sätta sig och äta...mmmmmmm... Vi njuter av maten i skenet av 2 fladdrande ljus (som jag också i vanliga fall ALLTID tänder). Tänk att min man fortfarande kan överraska mig efter 9 års äktenskap. Jag är verkligen lyckligt lottad tänker jag och njuter av tillfället.


TACK ÄLSKLING, DETTA BEHÖVDE JAG VERKLIGEN =)






"Gå inte framför mig, jag kanske inte följer efter.

Gå inte bakom mig, jag leder kanske inte.

Gå bara bredvid mig, och var min vän"

-Albert Camus

junhe

7 kommentarer:

Stina sa...

puss

Lilla Blanka sa...

Åh vad gulligt av din man...!
Det är så kul att bli överraskad sådär när man minst anar det :)
Kram!

PS
Igår kom min man hem med två stora vit-beiga blockljus, "för han visste att jag gillar ljus"..då smälte jag oxå ;)

Ann-Sofi sa...

Mysigt!!! lyllos dig(:

Trevlig helg!

Mvh Ann-sofi

n o r d i n g å r d e n sa...

...fint citat. Och vilken man du har! Jag förstår precis din känsla, han jag bor med är ingen kock och kan inte göra mysigt hemma heller men det har hänt att han tänt ljus och smålampor i fönstren, då blir man minst sagt paff och glad! Så jag förstår du blev det och korvgryta också, gott! Trevlig helg! Mari. ( Fin bild på dig!)

junhe sa...

hemma på landet...

du är allt bra go´du... tack för en enkel, glad och avslappnad helg. hoppas höften återhämtar sig efter bowlingen *fniss* kram junhe

lilla blanka...

det sägs att delad glädje är dubbel glädje... tack för era mysiga kommentarer. visst är det kul med ljus =)

fröken sidenskär...

tack detsamma =)

guldkant på livet...

tack för att du är så snäll =D. hoppas du haft en bra helg! Kram junhe

yes sa...

Visst smälter man när någon gör nått man inte förväntat sig :) Många vackra sitat att läsa...måste nog fortsätta att läsa....
kram ylvan

junhe sa...

yes...

jag håller med dig, tack för din positiva kommentar =)