fredag 2 november 2007

TÄVLING

Vinn en läcker järnkrok med porslinsknopp från Nordal...

Jag köpte två, men behövde i slutändan bara en. Så istället för att den ska ligga i en låda resten av sitt liv, tycker jag den ska få sitta uppe hos någon som uppskattar den!



Allt du behöver göra är att svara på nedanstående fråga;

Hur många ljus (värmeljus, blockljus & stearinljus)förbrukar jag på en vecka?

För många av er kanske frågan låter "konstig", men jag ställer den av flera skäl. Jag var nyfiken på hur många ljus jag egentligen "bränner" på en vecka (min man undrar ständigt hur många gånger jag åker till IKEA, bara för att köpa ljus) och om jag nu ska ha en tävling, kan jag inte ställa "vanliga" frågor, eftersom mina vänner vet så mycket om mig. Men det här vet de inte!!!

... jasså... behöver ni alternativ... här kommer de...

1. 76

X. 93

2. 103

TÄVLINGEN PÅGÅR TILL ONSDAGEN DEN 7 NOVEMBER kl.21:00!

Ett svar per bloggare är det som gäller =)

DEN SOM GISSAT RÄTT MEDDELAS VIA BLOGGEN (adress skickas via mejl). JAG STÅR NATURLIGTVIS FÖR PORTOT. OM FLER GISSAT RÄTT SVAR KOMMER EN UTSLAGSFRÅGA ATT AVGÖRA VEM SOM ÄR VINNAREN!

TREVLIG HELG & LYCKA TILL!!!

40 kommentarer:

Stina sa...

Thanks for the gift. Puss

faster atta sa...

Jag tror på det mellersta alternativet, alltså nr x!!!

kram

"M" sa...

Då tror jag på alternativ 2, de flest antalet....själv gör jag nog slut på ca 70-80 st skulle jag gissa....jösses då...mvh "M"

Jocke W sa...

Halloj, och tack för kommentaren :) Kan plåt o kan plåt, läraren min gnällde över attjag tillverkat den i ett stycke o inte gjort den i en plåtbit, men man måste ju iofs börja nånstans :) Sköt om er o hälsa Anders

Lilla Blanka sa...

Hej! Det brukar alltid vara fler än man tror när det gäller sånt här, så jag drar till med 103 :)
Kram

Anonym sa...

Jag gissar på nr.1
Det känns ej mycket sååå, men tillräckligt för en vecka, men förvånas ej om det är mer...men Nr.1 är mitt svar.
Kram Mirre
Hälsa maken din

Hannele på Hisingen sa...

På en vecka??!!! Så mycket går det åt här på flera år... 76, fiins det så många.

Min Skattkammare sa...

Här gissas det vilt.......hi hi
Jag önskar lilla dig också en skön helg!
Stor kraaam

Lantliga drömmar sa...

Hej!
Kul med fler "ljusgalningar" :-) Här har vi ljusen tända varje kväll, och det är inte bara ett eller två ljus som brinner... :-)

Vilken överraskning att din karl kom hem med sockerlådorna till dig! Sådana skulle jag också vilja ha, men här i Finland var de tydligen av hårdpapp, så det är inte riktigt samma sak...

Trevlig söndag!

Skatan sa...

Jag är övertygad om att svaret 93 är det korrekta : )

Anonym sa...

Igår kväll tänkte jag precis på samma sak här hemma - hur många värmeljus som jag förbrukar varje dag...

Jag tänder små ljuslyktor (7 st) till varje middag. Och sedan tänder jag några andra ljuslyktor också om dagarna/kvällarna och det blir nog minst 10 per dag... och då hamnar man på minst 70 per vecka.

Jag skulle kunna tänka mig att du är en storförbrukare och jag skulle nog dra till med att du förbrukar 103 ljus per vecka.

Tänka sig... vi är ju inte ens mitt under juletiden ännu och då förbrukar man i regel ännu mer !!! Hi hi hi...

Kram Kram
Carina

Nina sa...

oj det var en massa ljus damen futtar på . Jag gissar det sista alternativet 103 ! ha en störtskön vecka kram

En inredoholic sa...

vilken fin sida!! Jag är ny i bloggvärdlen och hittade precis din sida. Nu ska jag titta lite vidare på den.Besök gärna mig om du har tid o lust...

Må så gott!

Hem & Harmoni Marie sa...

Kul med tävling!
Jag gissar på 103 :)

Kram Marie

junhe sa...

en inredoholic...

man blir så glad av positiva kommentarer =) jag har kollat in din blogg, och där fick jag mycket inpiration vill jag lova. tack & bock! Välkommen åter =)

En inredoholic sa...

Hej.. Jag sökte på www.tasteline.se ... gotländsk lammgryta. Suveränt god! Vi hade dock basmatiris till... Gör oxå vitlöks yoghurten! Vintips i lite olika prisklasser kommer här : )
Lycka till!

En mustig sydfransos är oslagbart till lammgrytan, förslag i lite olika prisnivåer:



5318 "Château Prat-Majou-Gay Vieilles Vignes" 69,00:-

2269 "Château Etienne Vieilles Vignes 2005" 84,00:-

2011 "Côtes-du-Rhône E Guigal" 99,00:-

2280 "Terroir de Tuchan" 145,00:-

2732 "Domaine Santa Duc Cuvée Tradition 2005" 175,00:-

97590 "Clos Bagatelle La Gloire de Mon Père 2004" 222,00:-

www.nestorforlag.se sa...

Hej hittade av en slump in på din sida men jag passar på att vara med i din tävling och chansar på x.
Ha det bra.

En inredoholic sa...

självklart får du länka : )

själv håller jag på och lär mig !! *skratt*

junhe sa...

country dreams...

hej & välkommen, alltid lika roligt med nya "ansikten". extra tack för ditt svar i tävlingen. nu ska jag titta in hos dig =)

Stina sa...

Tack...ska se om jag orkar. Det är inte så långt ovan ytan just nu.Kram

Husbilsresan sa...

Jag tror det är alternativ X.
Tack för att du kikade in hos mej och kommenterade.
Du har en väldigt mysig blogg...jag kommer tillbaka.
Kram!

Ann-Sofi sa...

Hej!

Jag tror du tänder 76 ljus (:
Kul att du trivs i handledsvärmarna!

Mvh ann-sofi

junhe sa...

TACK ALLA NI SOM LÄMNAT SVAR TILL TÄVLINGEN, DETTA BLIR SPÄNNANDE VILL JAG LOVA =) DET ÄR FORTFARANDE TID KVAR... HOPPAS NI HAFT EN BRA HELG/ JUNHE

MiaMaria sa...

Klart jag vill vara med och tävla
Jag gissar på ALT:X!

Vacker krok, vilket bra tips att ha´en tävling om man köpt för mycket av något...

Må så gott!
Miamaria

H ennA sa...

Vad kul med en tävling!..hmm..jag gissar på alternativ 3...103 styckna..

Väldigt fin blogg du har!

Önskar dig en finfin vecka!

Eva sa...

Jag gissar på 76

ellenors hörna sa...

hmm.. och detta ska jag gissa på?? hmmm igen... ptja du använder nr 1 säger vi, är ju ingen som gissat på den än å den såg så ensam ut :P ha det gott kram

Anonym sa...

Hallu damen! Jag tror på nummer 2 UTAN TVECKAN kram lillanw

Eva Agnes sa...

Oj du. Det var inte lätt. Men jag går den gyllene medelvägen och sätter ett X för 93 st/vecka.
Det är inte alla som gillar hasselnötskaffe så det var väl bra att du får behålla det för dig själv..hi hi.
Kramar Eva Agnes

Mitt hem är min borg sa...

Hejsan!! Vad kul att du hittade mig.. Tack för komentaren..
Får jag också gissa så tror jag på alt.X.. 93 st.. =)
Ha en skön kväll..
Kram!!

Poppins sa...

Hej Juhne! Tack för att du tittade in på min blogg. Jag blev nyfiken och tänkte återgälda ditt besök och upptäcker att jag ramlar rakt in i en tävling. Kan inte låta bli att gissa och då på alternativ 2 även om jag tycker det låter som ofattbart många ljus...

Wickans värld sa...

Vilken tur du var in till mig! Hade tappat bort dig som favorit!!
Det var många ljus alla alternativ... men jag gissa på 93!!
Jag har inte riktigt kommit igång än med ljus överallt... men det kommer! Brukar tom ha ljuslyktor på alla trappsteg upp till övervåningen. Gissa om det blir varmt i huset då??

Lime sa...

Jag vill gärna vara med och tävla. Jag tror att du bränner 93 ljus i veckan.

Ha en fortsatt skön vecka!

Dorthe ♥ sa...

Kroken är ljuvlig, så jag vill gärna vara med och gissa....jag gissar på 103.
Kram
Dorthe

Maria sa...

Jag gissar på 93........tycker redan det första alternativet är mycket. Själv är jag ganska försiktig med ljus, är väl rädd för eldsvårda kanske ? Men ååhh vad det höjer mysfaktorn i hemmet.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

hm...jag gissar på nr 1!! men det är så svårt...hur många lyktor har du :) kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vad kul! En tävling! Det måste jag vara med på, men duu vad svårt att gissa!
Men jag tror på alternativ X.
Kram
Marie

Handplockat sa...

tippar på en etta =)

men jag kikade ju mest in för att säga att jag är så glad att du hittade till mej =) för nu gjorde jag ju detsamma

kroken var hel fin såklart min vill vara med om kampen om den

kramen

Stina sa...

Tack själv du...för blomma och allt. Puss

junhe sa...

TACK TILL ALLA SOM VISAT INTRESSE FÖR TÄVLINGEN!!! HOPPAS NI HAFT EN BRA DAG/ KRAM JUNHE