lördag 17 november 2007

Överraskning

För några veckor sedan avslöjade jag för min man att vi ska åka på semester...
I januari åker vi till Thailand, 2 veckor.
Har sparat ett helt år för att kunna bjuda min underbara man på detta.
Och visst behöver han det...


Ett stressigt arbete, mycket krav & förpliktelser kräver ett avbrott i tillvaron.
Och visst är det lättare att koppla av och verkligen känna att man har semester om man inte är hemma och ser alla "måsten".


Borta bra men hemma bäst heter det ju, och så är det också.
För vi skulle inte vilja ha semester jämt!
Men jag tror att det är viktigt att bryta rutinerna och skippa så många "måsten" man kan och landa... när man väl har semester. Är inte det tanken med just semester?
Hur som helst så längtar vi till januari =)


Har haft syrran på besök och hon tipsade mig vart jag kunde ha mina hästbetsel (som hon hittade under mitt vardagsrums bord) och som jag fått från en väninna!

"Så brukar jag göra, och det brukar bli så bra så" - Pippi

14 kommentarer:

Anonym sa...

Gud va härligt att åha till Ihailand.*Avis* Vad smart hon va din vän=)....det vart riktigt häftigt också!!!
Är allt bra med dig annars???
Kram på dig//Lie

Dorthe ♥ sa...

Vad gulligt av dig att överraska din man! Tänk att få åka dit...Suck!!!
Kram
Dorthe

MiaMaria sa...

Men vad gulligt av dig att överraska din man på detta viset...

HA´en bra söndag!

Miamaria

Wickans värld sa...

Va härligt att åka till Thailand!!
Ville du vara med i "utmaningen"?
Maila i så fall namn o adress så jag kan skicka min kreativa sak till dig...
wickan2005@hotmail.com

Ha en skön söndag!

junhe sa...

min man blev verkligen överraskad =D... han ville åka dit igen, men trodde inte att vi hade råd. en kväll gjorde jag iordning en riktig mys middag och på tallriken låg 2 biljetter. "guben" blev rörd & glad på samma gång.

Husbilsresan sa...

Oj, vilken överraskning för din man.Vad mysigt att åka iväg på tu man hand men sin käresta.Men att du kunde hålla det hemligt så länge....jag hade försakt mej många gånger om det hade varit jag.
Ha en skön vecka.Kram!

Eva sa...

Så härligt ... en resa till Thailand. Hur har du lyckats vara tyst undertiden du sparat?!

Stina sa...

Sicken idé, du tanten...Puss

Nygammalt sa...

Vad roligt! Vilken fin grej av dig, din man måste ha blivit överlycklig!

Vart i Thailand ska ni åka? Om du vill avslöja det förstås. Har nämligen själv haft praktik där för flera år sedan.

Tack för att du ville tävla.
Kram.

Lantliga drömmar sa...

Tack! :-)

Så skönt att åka iväg på semesterresa! Nu har ni ju något att se fram emot, och säkert roligt för gubben att få det som en överraskning! Önskar er redan nu en riktigt trevlig resa! :-)

Ha en bra vecka!

H ennA sa...

Vilken underbar överraskning din man fått av dig! Kan tänka mig att han är glad! Vore inte helt fel med semester..

Ha en ljuvlig dag!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken kul ide, med dina hästbetsel!!
Och så härligt med semester... så snäll du är!!
Kram
Marie

Lilla Blanka sa...

Åh vad härligt det låter med Tahiland..! Hoppas ni får en underbar resa!
Kram, Mia

junhe sa...

tack alla goá bloggare =) hoppas ni får en bra vecka =D/ kram j