söndag 11 november 2007

VINTERVITT

...GRATTIS "EVA"!

SOM TOG HEM SEGERN I "KROK" TÄVLINGEN ( rätt svar är: nejlika) OCH FÅR HEM DEN MED POSTEN.
ETT TRÖSTPRIS SKICKAS TILL "HANDPLOCKAT" SOM VAR SÅ NÄRA...SÅ NÄRA

Här är det härligt vintervitt och kylslaget...




Idag kommer jag att ta det lugnt, ta en vinterpromenad kanske... pyssla lite...En sak jag definitivt ska göra, är en mustig gryta med mycket grönsaker och en smarrig efterrätt till. På tal om efterrätt... i fredags hade vi myskväll (som vanligt) och jag hade gjort 3-rätters meny:



Toast skagen


Revben/ grillbitar av lamm & klyftpotatis med råkost sallad

Passionsfrukt & apelsin mousse med choklad och kaffe



KANONGOTT!!!




13 kommentarer:

Stina sa...

Jaha...så ska hon frestas då. Det finns popcorn, vet du.:-D Puss

junhe sa...

hemma på landet...

jag vet,men dt är inte lika gott=)

yes sa...

Det såg verkligen gott ut! har du möjligen receptet på efter rätten? Hjärtan som jag har på köksbordet har jag köpt i en blomsteraffär i Sala - vet ej vad det är för träslag men dom är väldigt lätta - kanske balsaträ, jag gillar dom verkligen! Hör av dig om jag ska köpa och skicka till dig om du inte hittar dom någonstans i din närhet!
kram ylvan

"M" sa...

Härliga vintermotiv du visar...vill ha snö.....ser gott ut det där..mmm

MiaMaria sa...

Vilka underbara vinterbilder...
Skulle väl inte förvåna mig om det är min syster som har vunnit något igen....
Grattis!

Ha´det gott!
Miamaria

faster atta sa...

Ååå, det ser ju underbart gott ut när man läser menyn! Tänk att få ha varit där och ätit lite..... Vi var lata i fradags och beställde pizza, nu är maken magsjuk....

kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilket härlig middag! Så skulle jag också vilja ha det... oftast blir det hämtpizza för oss på fredagar.. sen somna i soffan! :)

Fina vinterbilder! Kram Marie

Anonym sa...

Men vilken blomma föedrar du då? :)

Stina sa...

Ska du säga, äppelkaka.:-)

Beas sa...

Men hjälp...farligt att gå in i din blogg nu ju...man bör ju inte okynnesäta efter 18.00 för att behålla formen...eller hur det nu var? ;-)

Eva sa...

kul det ska bli att få hem den fina kroken! Och till min lillasyster miamaria - du kan få titta på min krok!!!

junhe sa...

lisa...

jag föredrar nejlika =)

junhe sa...

yes...
tack =) dt uppskattar jag. receptet kommer...

miamaria...
tack, vad glad jag blir... din syrra HAR vunnit =)

faster atta... & hem och harmoni...
pizza är inte helt fel det heller =D

beasbarnslikheter...
du har helt rätt, men min karaktär säger till mig att äta när jag är hungrig *fniss*...ha dt gott, sockertopp =)