måndag 12 november 2007

Godmorgon!

Sitter här med en kopp the och försöker vakna =)
Idag kommer jag inte hinna blogga någonting, så jag gör ett inlägg nu... på efterrätten jag gjorde i fredags: PASSIONSFRUKT & APELSINMOUSSE
4-6 pers.
1 gelatinblad
4 passionsfrukter
1 dl vispgrädde
2 msk färskpressad apelsin
2 ägg
1 äggula
½ dl socker
Dekoration: chokladfigurer, kärnor från 2 passionsfrukter
1. Lägg gelatinbladen 5 minuter i kallt vatten. Gröp ur passionsfrukterna. Passera fruktköttet igenom en sil, så att kärnorna tas bort.
2. Vispa grädden till fast skum, ställ åt sidan.
3. Vispa ägg, äggula, socker poröst. Rör ner passionsfrukt och färskpressad apelsin.
4. Smält gelatinbladen i en kastrull på svag värme. Blanda det med 1/4 av äggsmeten och därefter med resten av smeten. Vänd till sist ner grädden. Låt stå i kylen minst 2 timmar.
5. Dekorera med chokladfigurer och passionsfrukt kärnorna (gjorde inte jag).
LYCKA TILL OCH HA EN BRA DAG/ KRAM JUNHE

13 kommentarer:

Dorthe ♥ sa...

Mmm låter gott, det måste jag testa. Önskar dig en bra dag!
Kram
Dorthe

My Lovely Home sa...

Låter smaskens=)

Kram Johanna

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vad got det lät, måste jag skriva upp och prova, hoppas du haft en fin måndag.
stor kram Lisa

Stina sa...

puss

Skatan sa...

Ja tack....låter inte så illa : )

Godkväll!

Min Skattkammare sa...

Mums...........!
Vilka vackra vinterbilder!! Men burr..........hi hi!
Stor kram Kicki

MiaMaria sa...

Låter gott!

Ha´nu en riktig skön dag!
Miamaria

junhe sa...

JAG FICK RECEPTET AV EN ARBETSKAMRAT SOM SA ATT DET ÄR EN JÄTTE ENKEL, GOD & GARANTERAD UPPSKATTAD EFTERRÄTT. HON FICK RÄTT PÅ ALLA 3 PUNKTERNA!!! ha det gott=) junhe

MiaMaria sa...

Självklart får du länka mig...har själv tagit bort mina....de kanske återkommer så småningom.
Har dig och andra i mina favoriter på datorn....

Ha´det gott!
Miamaria

Eva sa...

I dag kom min fina krok fram som jag vann av dig, Tack så jättemycket!

Lilla Blanka sa...

Oj vad mycket goda recept och läskande bilder..! Det låter fantastiskt mumsigt!
Köket ser mysigt och skönt ut på bilden, härligt..!
Kram

junhe sa...

TACK & BOCK TILL ER ALLA GOÁ INSPIRATÖRER DÄRUTE. HA EN BRA KVÄLL/ KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Mmmm. det där lät väldans gott!
Det borde jag prova någon dag...
Kram
Marie
Ps. Jag har lagt en länk till dej, hoppas det är ok?
Kram igen