onsdag 14 november 2007

Böcker eller musik...


... ja det är frågan. Finns det egentligen något skönare när det börjar bli ruggigt ute, än att krypa upp i soffan med en filt "extra large", en STOR kopp the och en bra bok? Eller när man sitter flera timmar på tåget...eller tänk på den där lilla stunden innan man somnar på kvällen?


Å andra sidan får musik mig alltid på extra bra humör... även om allt annat på dagen har gått åt pipan. Även om jag är bra på att "hålla låda", skulle det nog bli ganska tomt utan musiken.


Jag måste nog konstatera att jag inte klarar mig utan något av ovanstående!!! Jag läser & lyssnar på det mesta, men kan verkligen rekommendera följande författare till er "bokmalar":


John Grisham (alla hans böcker)
Camilla Läckberg (olycksfågeln)
Liza Marklund (alla hennes böcker)
Stieg Larsson (trilogin)
Karin Fossum (alla hennes böcker)


...och till er "musiclovers" rekommenderas:


Per Gessle/ Gyllene tider (alla hans skivor)
Nanne Grönvall
Roger Whittaker (now & then)
Andreas Johnson
Nightwish
Absolut no stress


En annan sak jag har svårt att vara utan är enkla, goda och billiga efterrätter =D

Idag blev det varma hallon med stroh rom och glass! Enkelt & gott =)

Vad föredrar ni?

9 kommentarer:

MiaMaria sa...

Jag är ju inte någon läsare bara inredningstidningar.....
Och efterrätter är ju goda men jag tror jag föredrar en godis påse....

Men din efterrätt ser ju så smaskig ut....mums.

Ha´det så gott!
miamaria

Lilla Blanka sa...

Håller med dig, böcker o musik måste man ha..Har du läst böckerna om Mma Ramotswe (Alexander McCall Smith), de är så mysiga..!
Efterrätt...hmm ja cheesecake är ju såå gott, fast en hederlig rabarberpaj är inte så dumt heller. mums!

junhe sa...

lilla blanka...

nej, jag har inte stiftat bekantskap med den författare du nämner...men det kan ju bli en god ersättare till de jag har. alltid ql att läsa nya författare/ böcker (jag brukar ofta fastna i en viss genre, och sedan glömma av allt annat som finns. cheesecake gjorde jag mycket förr =D...innan jag blev allergisk mot laktos =(

En inredoholic sa...

JAg tycker så mycket om ostkaka!! Det blir det i helgen... o jag har faktiskt framför mig Stieg Larsson triologin. Ska bli härligt att plöja igenom dessa.

Kram

"M" sa...

mmmmmm vad gott, jag är en stor fikare...ser trevligt ut..

MiaMaria sa...

Självklart är det lakrits....

Miamaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt med böcker och musik...när man får tag i sån där bok som man bara inte kan sluta läsa, är så härligt tycker jag...
Kram
Marie

Maria sa...

Är ganska dålig på att ta mej tid att läsa nån bok, men kanske några av dina tips vore värt att försöka sej på *ler*

Åtminstone efterrätten ser GOD ut!!

Att hitta en gammal skolbänk är kanske inte det enklaste, rätt plats vid rätt tidpunkt är väl regeln.....

Wickans värld sa...

Stroh rom till glass?? Det har jag aldrig provat. Har egentligen bara haft det till en sak... till vanlig glögg! Spetsar den med en kork ungefär! Ett glöggmugg alltså!
Passar det med 60% till glass?
Alla dina författare är bra!! Vad vore livet utan böcker??