fredag 18 april 2008

GODMORGON...

ALLIHOP... HÄR ÄR DET 2 PLUSGRADER & SOLSKEN,
HOPPAS DET HÅLLER I SIG HELA HELGEN!!!
PASSAR PÅ ATT ÖNSKA ALLA EN TREVLIG HELG...OCH
ÄNTLIGEN HAR FÅGELHOLKEN FRÅN "AGNES SCHABBY CHIC" KOMMIT PÅ PLATS

VISST BLEV DET ETT FINT BLICKFÅNG?

Vad ska vi äta för gott på lördag kväll?
Pröva: färsk tagliatelle med en kall röra bestående av: cremé fraiche, röd lök, röd rom, kräftstjärtar, salt & grovmalen svartpeppar *mums*


Efterrätt? Vad sägs om....

Vit chokladmousse med färska jordgubbar...försvinnande gott

KRAM/ JUNHE

21 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Godmorgon själv!!!

Ja där kan man snacka blickfång.. så sött så sött som bara den!!!

Kram kram A-C

Gårdsromantik sa...

Men så rar och romantisk! Passar perfekt!

Kram Maud

My Lovely Things sa...

så fin holken är..

ha det så gott..
kram anna

ellenors hörna sa...

"sketasnyggt" sis
du kan det där med inredning ser jag ;P fast det har man ju vetat ett bra tag nu dock.. saknar er och hoppas att vi snart ses många kramar poss

Lilla Blanka sa...

Hej Junhe!
Ja vad gulligt det blev med fågelholken där på väggen..jättemysigt!!!
Kram & ha en jättefin helg!
Mia

Eva Agnes sa...

Åhhhh, Junhe. Det blev fint. Jag känner mig så stolt över att få hänga på din vägg.
Kramar Eva Agnes

Stina sa...

Puss bertalisa. Fin holk. Där kan jag sova sedan när fläsket går att klä av. :-D

alegni sa...

den är jättesöt där på väggen!
en riktigt härlig helg till dig, junhe.
jag måste ju rapportera att jag sparar pannacottareceptet till en annan gång, för gänget krävde tiramisu :)
kram,
ingela

Vardagstugg sa...

söt holk! trevlig helg på dig med!
Annelie

MiaMaria sa...

Hej!
Så mysigt i rummet!

Önskar dig en solig helg!
Miamaria

ellenors hörna sa...

ähhh det behöver u väl inte bli heller heheh.. mnar vartenda ord osså.. poss

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilken söt fågelholk, passa perfekt där.
Och tack för mattipset, efterrätten såg smarrig ut.
Kram Ulla-Bella

Ann-Sofi sa...

Hej!
Jo Nu kom det fram lite komentarer(: roligt!
Vilken frän fågelhålk(: på Åhlens finns det små shabby chic pippisar som skulle passa se mitt i min villervalla bloggen hon har sånna på sitt sissta inlägg(:
Fortsatt trevlig Helg!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mmm, ser ju smaskens ut juuuu!!Du är bra på smarrig mat o desserts du!!!

Så kul med Ikea..vill med dit juuuu;)

ja utmaningen, vad roligt du hakar på....ja, du kan fota vilka mönster du vill..bara fantasin som sätter gränser!!!!!!

Ha det skönt...nu väntar ett grillpartaj!!!!

Ha det så fint!!
Soliga lördags kramar Millan!!

Lily of the valley sa...

Wow! Vilket ögongodis du bjuder på! Fågelholken är underbar...och chokladmoussen+jordgubbar skulle jag inte säga nej till.
Ha en härlig helg
kram Lily

IKT i min vardag sa...

Så charmigt och gulligt med en fåhelholk där! Urgulligt!
Chokladmousse blev det här också i helgen, fast mörk...smaskens!

Kram

alegni sa...

hej junhe! här kommer mitt recept på tiramisu:

250 g mascarpone
3 ägg, vitan o gulan skiljs åt
3 msk socker
savoiardikex
starkt kaffe (el. espresso)
kakaopulver

Vispa äggvitan till hårt skum. I en annan skål vispar du ihop äggulorna och sockret o tillsätter därefter mascarponen. Vänd ner de uppvispade äggvitorna i smeten.
Doppa kexen snabbt i kaffet (som inte ska vara varmt) och lägg dem i en form, bred över ostsmet och upprepa i 1-2 lager till. Ostmeten överst, bred också ut den på sidorna. Låt stå i kylen minst 2 timmar o sikta på mörk kakao före servering.

I många recept står det att man ska blanda någon sorts sprit i kaffet, men vår italiensklärare sade att det gör man oftast inte i Italien eftersom tiramisu är en efterrätt för barn.

Ha en skön söndag!
Kram,
Ingela

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så fint med holken!
Härliga matbilder, man blir väldans sugen!!
Du mina bilder är från förra året! Inlägget heter trädgård -07. :D
Önskar dig en skön söndag!
kram
nina

Anonym sa...

Hej, önskade jag hade varit hos dig och ätit, ser ut som rena rama kungamiddagen m.m.....

Hälsningar = o )
Sanne

Anonym sa...

Oohhhh vad det ser gott ut, rena rama kungamiddagen, önskar ag varit hos dig och ätit m.m......

Hälsningar
Sanne

junhe sa...

JA VISST PASSADE HOLKEN BRA DÄR DEN SITTER, MEN JAG SKA NOG FÖLJA "FRÖKEN SIDENSKÄRS" TIPS OM ATT SE TILL ATT NGR FÅGLAR BOSÄTTER SIG DÄR *FNISS* TÄNK ATT VAKNA TILL FÅGELKVITTER PÅ MORGONEN...MEN VÄNTA...DET GÖR JAG JU REDAN. VÅRA BEVINGADE VÄNNER ÄR MORGONPIGGA OCH VÄCKER OSS REDAN KLOCKAN 06:00 PÅ MORGONEN (MINDRE KUL NÄR MAN INTE BÖRJAR JOBBA FÖRRÄN 08:00)HAR NI FÖRRESTEN SETT VAD ÅHLÉNS FÅTT MYCKET VÅRFINT NU!!! JAG SKULLE VILJA HA DERAS TVÄTTSTÄLL MED TILLHÖRANDE PORSLINSSKÅL & KANNA =) HA EN BRA KVÄLL ALLIHOP/ KRAM JUNHE