fredag 4 april 2008

KYCKLINGSPETT, MYCKET SKRATT & EN DAMMSUGARE

"När katterna är borta dansar råttorna på bordet"
Vad gör man när gubben är borta en fredagkväll?
Man bjuder in en väninna, äter gott och bara har det bra =)
Ikväll bjöds det på couscoussallad, kycklingspett och mango chutney dip!

Till kaffet serverades en chokladmousse med hallon och mycket skratt.

Men jag hade inte behövt gjort någon efterrrätt eftersom min väninna tog med sig lite godsaker...en dammsugare någon?


Eller är ni hellre sugen på en chokladbeskvi?

Tack kråkan!!! Jag hade lika roligt som du =)

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG HELG/ KRAM JUNHE


26 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Oh så smarrigt...man blir ju sugen så här på kvälskvisten!!
Och de söta bakelseran är ju för ljuvliga!!
ha det gott kram A-C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå låter som en mysig kväll!!!

Så söta bakverk,..o miniatyrerna, så gulliga, vart kommer de ifrån..ääälskar miniatyrer!

TREVLIG HELG!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Gårdsromantik sa...

Men guud så läckra bakelser. Är själv textillärare och måste bara visa upp det för mina elever om det är OK för dig!

Kram Maud

ellenors hörna sa...

hej sis.. självklart ska du få receptet på k-b tårtan.. den e hur god som helst om man gillar det ingredienserna förståss... ska bowla idag med martin, mamma, pappa och roesengrens.. poss på er

"M" sa...

Vad mysigt ...och maten ser frestande god ut...jättefint...du mkan det där om mat....

My Lovely Things sa...

åh så mysigt det låter...
ha en go helg..
kram anna

Gårdsromantik sa...

Länka på du - jag gör detsamma!

Kram Maud

Stina sa...

Puss och Tack för igår! Jag ska visa de där idag. De kommer från Inredning Etc. Kramis

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

oj vad gott det ser ut..båda mat och bakverk. År så härligt med de där bakverken. Hoppas du också får en trevlig helg.Kram

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Du har alltid en massa tips på goda maträtter, detta verkar så gott. Couscous är så gott, men man behvöer ha nåt till, så din chutneysås låter perfekt. Skall spara detta och komma ihåg när fantasin tryter.
Kram & ha en skön helg!
Mia
Ps 10.000 grattis! (*snyft* missade din utlottning...men stort grattis till vinnarna!)

Kol och Rosors sa...

Tack så mycket för kommentaren!

Lät gott de ni åt när "Katten" var borta...
Läckra små bakverk och så hållbara ;)

Ha det så gott!
L-Lott

alegni sa...

sådana bakverk borde jag helt hålla mig till ;)
maten låter supergod. couscous är en av mina favoriter!
trevlig helg till dig också!
kram,
ingela

Annie - Annalunda sa...

Mmmmm.... smarrigt!!!! Vi firar våren så det är utlottning på Annalunda!

Kram Annie

Cornelias Corner sa...

ÅÅhhh härligt med god mat med härliga vänner!! Blir riktigt sugen på en dammsugare =)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härligt ni har haft det!
Önskar dig en skön söndag!
kram
nina

MiaMaria sa...

Hej!

Låter som en trevlig kväll.....

Och så smarrigt det ser ut man blir ju bara så hungrig...

HA´det så gott!
Miamaria

ellenors hörna sa...

Visst är dom väl söta då.. liknar spinac sånär iaf.. lillan ska ha en av dom däringa.. blir ju kul att spinacs son kommer till en i familjen ;) ha det gött stroa kramar.. puss

Fröken Fräken ifrån Fryken.. sa...

Hej Juhne, måste bara fråga om du vet VAD schablonen (den rosa stora blomm/dekorationen) som du har till höger i din blogg, just love it!! och den skulle passa ypperligt hemma i vårt trapphus :-)

jag letar på schablon men kan inte hitta den (än).. //kram f

EVA / whiskyochchampagne sa...

Åhhh va hungrig jag blev nu...hihi ! Lät jättegott...
***
Ha en underbar start på din vecka !
K R A A A M från EVA !!!

This is Kia sa...

vad söta bakverk, I like!!

Lät som en mysig kväll

Kramar Kia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tac tack för dina fina kommentarer hos mig!!!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilken helkväll, åh så mycke godsaker till middag.
Dom andra godsakerna var ju inte dåliga heller, så söta bakelser.
Onsdagskväll ska jag ut med ett gäng gums och äta o surra.
Kram Ulla-Bella

IKT i min vardag sa...

Hade migrän när jag kom hem idag. Jag släpade mig in med matkassar och ett barn samtidigt som jag kollade brevlådan. Där låg ett fint inslaget spännande platt paket. Det var ju presentkortet från dig :-D. Vips så kände jag mig mycket gladare och piggare!
Jag visar sen vad jag köpte!:-)

Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

god kvällsingen!!!!!

STORT tack för den fina presenten..blidde så glad för paketet!Så fin handuken var..för fin för att använda..den får hänga som prydnad i köket!!
1000 tack!!!!!!!!!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Stina sa...

Om du bara ska ha kaffe så blir det billigt.:-D Puss

Stina sa...

Du är en liten myskärring du.:-) Puss