tisdag 24 juli 2007

Dyr tupplur

Borta bra men hemma bäst heter det ju, och det går inte att komma ifrån. Hur bra man än har på sin semester är det alltid skönt att komma hem. Ja, vi fick se valarna tillslut :0) men det var en dyrköpt resa. Det kostade 795 nok/ person och det gjorde väl inte så mycket, men när vi väl kom ut på havet (1,5 tim från land) gick det sådana vågor att jag, för att överleva var tvungen att lägga mig i en hytt. Jag sprang ut vid 2 tillfällen, när de ropade "whale" och "diving" för att få se en skymt av dem, och sedan rusa ner i hytten igen för att lägga mig. Jag slumrade sammanlagt 3 tim och båtturen tog 3,5 tim. Jättekul, men val(totalt 4st) såg vi iallafall.

På väg hem passerade vi lapporten/ Abisko (otrolig natur däruppe). Synd att det var regn och moln, annars är bilderna helt fantastiska.

Nu tänker jag ta itu med att reparera ett gammalt fönster (3 som sitter ihop). Vi ska ha det på utealtanen så det inte blir så dragit i hörnet, vid soffan. Fönstret ska skrapas, kittas om, målas och vissa glas ska bytas ut. Men det är ett jobb jag ser fram emot, för jag vet hur bra det kommer att bli. Jag ska inte bara "jobba", jag ska njuta av min sista semestervecka också :0D


3 kommentarer:

Stina sa...

Du hade väl inget val.*fniss*

junhe sa...

Lika trevlig som vanligt LingonBertha :D

ellenors hörna sa...

hehe tack för det rådet.. kanonbra juh.. såg det inte fören idag men ändå.. kram kram