fredag 6 juli 2007

Myspys

Äntligen fredag... äntligen semester (3 långa härliga veckor ligger framför mig). Det firar jag med god mat och gott vin. Receptet är från Stinas blogg (har smakat det hos henne :o)

Det blev kanongott, (fick tummen upp från min man) men nästa gång saltar jag nog lite mer, och vinet (J.P. CHENET Blanc de blancs) passade perfekt till. Efterrätten gick i enkelhetens tecken; en kula hallonsorbet i ett glas fyllt med champagne (busenkelt, men sååå kanongott som avslutning på en smakrik rätt).


Ofta när jag dukar till en bjudning får det bli som det blir (jag tänker inte speciellt mycket på det). Men jag tar vad jag har och tänker lite på att det är detaljerna som gör det där lilla extra. Förresten fick jag mitt hjärta idag (tack fröken sidenskär), den passar bra in där jag hade tänkt mig :0) Trevlig semester på er, för det tänker jag ha!!!

7 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Hej!

Mysigt det såg ut vid maiddagsbordet med dukningen och sen alla fina kuddar i soffan(:
Såå fiint med hjärtat kul att se mina hjärtan hemma hos andra(:
ska nog inte sälja vattenkannan men prova gärna göra en egen köpte kannan på coopforum sen finns det superfina servetter att köpa...

Stina sa...

Kråkan. Ditt hem håller på att bli som mitt. Jag flyttar in...Puss.

Verkligen trivsamt. Hoppas att du känner så. Puss

junhe sa...

Jag trivs :o) verkligen, inredningen passar mig bättre (ljusare, fräschare än förrut) och det passar bättre in i vårt gamla hus på landet. Kram

Stina sa...

Puss...

n o r d i n g å r d e n sa...

Så mysigt du har gjort och dukat!! Jaså, du känner Stina, det blev nog toppengott det där, det såååg gott ut i af och sånt vackert hjärta från fröken sidenskär, vad alla kan... Mari.

Stina sa...

Puss till dig...Moah

Millis sa...

Maten ser jättegod ut och dukningen och allt runtomkring ser jätttemysigt ut.
Hoppas att du får en riktigt härlig semester.
Kram