söndag 9 september 2007

3 bilder & 3 ord

Den här dagen tänkte jag sammanfatta med 3 bilder & 3 ord.





1. MYSIGT

Eftersom min förkylning satte stopp för våra planer på en liten fjälltripp, blev det en mindre ansträngande färd till... Tällberg. Vi myste verkligen när vi åkte dit pga all fin natur, och vi fortsatte mysa när vi gick runt i den lilla byn och besökte de små bodarna, jag hittade bland annat fina gamla spikar som följde med hem.





2. INSPIRERANDE

Eftersom vi ändå åkte förbi Gagnef (Tulavippan) på väg hem från Tällberg, beslöt vi oss för att gå in och titta. Det ångrade ingen av oss. Jag hittade en fin bricka (rostfritt) och ett par fina glas (allt för 28 kr) och ett fint örngott. Jag visste direkt vart jag ville ha allt. Min man var inte sämre, han hittade ett par intressanta saker han med, som resulterade i att han ville att vi skulle ta en tripp dit igen =) Inspirerande, så säg...






3. SPÄNNANDE

När vi kom hem, upptäckte jag att det var auktion i byn. Min man hade annat för sig men jag drog iväg och det ångrar jag inte. Jag har aldrig varit på en gårdsauktion förrut, men det kan jag säga att det var 2 otroligt roliga och spännande timmar (jag orkade bara hålla ut i 2 timmar). Allt skulle bort, jag budade på mycket, bla. en stor träkista som jag tänkte ha som bord i vardagsrummet (250:-), avlutad fin kökssoffa (600:-), stor trätunna som jag tänkte ha i vardagsrummet med extra täcken och kuddar till gästerna (150:-)... men jag vann inget av de dyrgriparna. Men det på bilden (över) tog jag hem för 35:- Vi får se vad som blir av fynden.

"Bekräftelse och vänlighet håller livsgnistan igång"

KRAM junhe

5 kommentarer:

Stina sa...

Fint gumman! Huvvet är av idag.Puss

junhe sa...

hemma på landet...

men se till att få på dt igen då... du har väll verktyg hemma så dt räcker till, eller ska jag komma över med en skruvmejsel?

Stina sa...

Nä, jag bär det under armen.

Kan du maila mig???

faster atta sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Jättefina fynd. Vet du va, jag har aldrig varit på en hederlig bonnauktion, men det låter kul..hihi

junhe sa...

faster atta...

jag kan varmt rekommendera ett besök =)