fredag 28 september 2007

Decoupage



När höstmörkret faller och det blåser snålt ute... är det mysigt att sitta inne och kura. Tända en brasa... dricka lite the... och pyssla lite. Jag har prövat decoupage. Att limma servetter på olika underlag, här, på en deep edge ram. Med lite övning kan det bli riktigt fina saker. Rostavlan hänger bra uppe på övre hallen så länge, och tavlan med dam modet från Paris förgyller vardagsrummet ett tag. Jag tycker det är kul att blanda olika material, såsom servetter, tyg, spets, pärlor märken osv. Nästa pyssel pryl blir en tavla utanför toaletten och en till köket.



Ikväll blir det att lägga sig tidigt, för jag och en väninna ska stå på loppis i morgon. Pengarna går naturligtvis till ett bra ändamål (reskassa till Thailand). hoppas jag inte glömmer kaffet...

Trevlig helg, svälj en älg!

Kram & godnatt, köp en ny hatt =)


8 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej där!
Jaaa.....här sitter man, fast man inte borde....fniss!
Vad roligt med loppis! Hoppas du får massor sålt, för det är låååångt till Thailand! hi hi
Kram kicki

junhe sa...

min skattkammare...

jag sålde bra, men det lustiga med loppisar är att man hittar alltid något man vill ta med hem... så även denna gång... hi hi hi

Spets och snor sa...

Lycka till på loppisen! kram Helena

Eva Agnes sa...

Det är roligt med decopage. Och nu fick jag en idé som jag ska förverkliga.... vi får se...
Så fint det blev med vågen. Den minner om min barndom då vi hade precis en sådan våg.
Kramar Eva Agnes

Dorthe ♥ sa...

Kan inte tro att det är första gången du gör decopage.....ser riktigt proffsigt ut.
Kram Dorthe

junhe sa...

en doft av danmark...

tack =)

n o r d i n g å r d e n sa...

Va kreativ du är, så fina tavlor!! Och ja, jag HAR svält en älg i helgen , igår till middag, gott! ; ) Mari.

junhe sa...

guldkant på livet...

ql när någon lyssnar på vad man säger *fniss*. hoppas du haft en bra helg! Kram junhe