onsdag 19 september 2007

Inredning

Kan man utmanas i inrednings frågor? Visst, kolla här!
Vad inspireras du av när du inreder?
Färgupplevelser. Oftast räcker det med en detalj eller en färgkombination som inspiration till ett helt rum.
Vad gör ditt hem trivsamt?
Att det är personligt, ombonat och lantligt hemtrevligt.
Vem driver igenom projekten där hemma?
Jag, helt klart, men min man stödjer mig i nästan allt.
Är du trendkänslig?
Nej, jag inreder med det jag tycker passar mig.
Har ditt barndomshem påverkat din smak?
Absolut, min mamma var en samlarnisse, jag är inte typen som har en massa småsaker ståendes överallt (men jag gillar miniatyrer i tex. ett tittskåp)
Vad är det bästa med ditt hem?
Vedspisen i köket och kakelugnen i vardagsrummet
Var tillbringar du mest din tid?
I köket (efter att jag gjorde om det)
Favoritverktyg?
Skruvdragaren
Vilket är ditt bästa budgetknep?
Målarfärg
Det fulaste du vet i inredningsväg?
Kurbitsmålningar
Skickar utmaningen vidare till alla som vill svara =)
Kram junhe

10 kommentarer:

Nina sa...

åh jag som gillar kurbits...vill ha träskor med kurbits på ....
men det är ju så det ska va att vi tycker olika !!


kram på dig och ha en härlig dag - jag känner mig nästan frisk idag -men glömde att tvätta håret och det är lite äckligt....

junhe sa...

stygga lilla loppan...

skönt att du är på bättringsväg. men se till att tvätta håret, man känner sig som en ny människa =)(iallafall gör jag dt). kram

Stina sa...

Nämen...kurbits som du vill ha i taket överallt. Hehe...Puss

junhe sa...

hemma på landet...

in your dreams baby... in your dreams =)

Stina sa...

Tack så mycket, min goa vän!
Det var så trevligt. Hoppas att du mår bättre med värken idag. Puss och Kram

Stina sa...

Ja, ta det lugnt idag.Om du vill skratta kan du ju komma hit.:-)
Din kaffepanna!:-)

Hem & Harmoni Marie sa...

Trevlig utmaning! Den ska jag kanske också besvara...
Ha en riktigt skön helg!
Kram Marie

Stina sa...

Jo, men det går bra ändå. Haha...

n o r d i n g å r d e n sa...

Kul att läsa!! Och jag kan nog hålla med dig ang kurbits ; ) fast det börjar ju bli poppis igen... och vi som bor i Dalarna är nog mer skadad av det än i övriga landet... Ha en härlig helg! Mari.

Stina sa...

Du är värre än Stina, den saken är klar, Tokfia!